Przejdź do treści

udostępnij:

WP przekonana o dwucyfrowym wzroście reklamy internetowej w drugim półroczu

Wirtualna Polska spodziewa się dwucyfrowego wzrostu wydatków na reklamę internetową w drugim półroczu, sama chce rosnąć szybciej niż rynek - poinformował prezes Jacek Świderski. Grupa nadal negocjuje wiele akwizycji, w tym przejęcia zagraniczne.

"Jest o tyle nieszczęśliwy moment, że nie mamy jeszcze wyników całego rynku reklamy za II kw. W związku z tym trudniej jest nam przewidywać to drugie półrocze, bazując tylko na własnych wynikach za II kw., które są bardzo dobre. Niemniej jednak to, co na pewno możemy powiedzieć, to to, że wzrost będzie dwucyfrowy. Bardzo liczymy na to, że WP nadal będzie rosła szybciej niż rynek" - powiedział prezes w trakcie konferencji.

 

Świderski spodziewa się, że w drugim półroczu tego roku wyniki WP będą wyższe niż w drugiej połowie 2019 roku.

 

"Wydaje mi się, że z pewnością tak. WP tylko raz nie rosła, było to w roku 2020, covidowym. Nawet ze spadkiem w zeszłym roku nasz wzrost CAGR w ostatnich dwóch latach wynosi 23 proc. w drugim kwartale. Będąc pod koniec III kw. nie widzimy, żeby wystąpiły jakieś negatywne zjawiska, przez które miałby zahamować ten wzrost, do którego przyzwyczailiśmy" - powiedział.

 

"Uważamy, że III kw. będzie lepszy niż w 2020 roku i w 2019 roku" - dodał.

 

Prezes potwierdził, że WP nadal negocjuje wiele przejęć, w tym transakcje zagraniczne. Dodał, że rozdzielenie w zarządzie odpowiedzialności za obszar przejęć i e-commerce powoduje m.in., że spółka ma więcej swobody w zakresie akwizycji w branży mediowej.

 

"Po drugie, wiceprezes za to odpowiedzialny (Adam Rogaliński - PAP) jest obecnie w 100 proc. skoncentrowany na przejęciach, a nie musi zajmować się równocześnie nadzorem nad spółkami, które wcześniej kupiliśmy" - wyjaśnił.

 

Spółka w kolejnych latach planuje utrzymać wypłatę dywidendy za poziomie ponad 1 zł na akcję, o ile nie pojawią się istotne przejęcia.

 

"Zawsze jest to decyzja, która jest wypadkową tego, co mamy na stole w kontekście akwizycji, bo nie jesteśmy spółką czysto dywidendową i dywidenda ma zawsze niższy priorytet niż inwestycje w rozwój i akwizycje. W ramach polityki dywidendowej przez ostatnie trzy lata, poza rokiem covidowym, wypłacaliśmy trochę ponad 1 zł dywidendy na akcję i przez następnie lata będziemy dążyć do tego typu wypłaty, chyba, że przejęcia coś tu zmienią" - powiedziała Elżbieta Bujniewicz-Belka, członkini zarządu ds. finansowych.

 

W bieżącym roku spółka wypłaciła dywidendę w wysokości 45,3 mln zł, pochodzącą z zysków z lat ubiegłych, co dało 1,55 zł na akcję. W 2020 roku spółka nie wypłaciła dywidendy.

(PAP Biznes), #WPL

 

kuc/ mfm/

Zobacz także: Wirtualna Polska Holding SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: