Vercom z 50 proc. wzrostem zysku rdr. w II kw. 2021 r. | StrefaInwestorow.pl
Inwestowanie w obligacje 2024 - pomóż w rozwoju Strefy Inwestorów: Prosimy o wypełnienie krótkiej ankiety na temat inwestowania... Kliknij tutaj, aby wypełnić ankietę
Obrazek użytkownika Wiadomości
01 wrz 2021, 09:20

Vercom z 50 proc. wzrostem zysku rdr. w II kw. 2021 r.

Vercom, dynamicznie rosnąca spółka technologiczna, dostarczająca chmurowe rozwiązania w modelu CPaaS (Communication Platform-as-a-Service), podsumowuje ostatni kwartał. W minionym okresie Vercom umocnił pozycję wiodącej Grupy w segmencie CPaaS w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. W II kw. marża brutto wzrosła o 49 proc. rdr. do 11,7 mln zł, skorygowana EBITDA urosła o 47 proc. rdr. do 8,7 mln zł. Dodatkowo na początku lipca Vercom sfinalizował zakup 100 proc. udziałów w spółce FreshMail – lidera polskiego rynku e-mail marketingu.

- Cieszymy się z wyników, jakie osiągnęliśmy w II kwartale. Dzięki dynamicznemu wzrostowi konsekwentnie umacniamy pozycję wiodącej platformy CPaaS w regionie CEE. Majowy debiut na głównym parkiecie GPW przełożył się nie tylko na efektywne skalowanie naszych rozwiązań, ale również na pozyskanie nowych klientów, kontrahentów oraz zdobyte zaufanie. – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.

W II kw. Vercom zwiększył liczbę klientów o 39 proc. rdr. do blisko 12 tysięcy. Uwzględniając dodatkowo 6,5 tys. klientów spółki Freshmail, która to inwestycja miała miejsce w trzecim kwartale, Grupa Vercom w ciągu roku ponad dwukrotnie zwiększyła liczbę obsługiwanych klientów. Zakup spółki Freshmail stanowi przełomowe wydarzenie dla Spółki.

- Połączenie z FreshMail to dla nas, obok IPO, kluczowe wydarzenie bieżącego roku. To lider polskiego rynku e-mail marketingu z mocnym i rozpoznawalnym brandem, którym kieruje dobrze znany w branży Paweł Sala. Dzięki tej transakcji niemal podwoiliśmy liczbę obsługiwanych klientów. To dla nas ogromna wartość, rodzi to dla nas duży potencjał dosprzedaży w pozostałych kanałach (SMS, push, OTT). – dodaje Krzysztof Szyszka.

Vercom kupił 100 proc. udziałów FreshMail, wartość transakcji z uwzględnieniem earn-out wyniesie nie więcej niż 27 mln zł. FreshMail współpracuje z grupą ponad 6,5 tys. klientów, którymi są zarówno duże firmy enterprise, jak i dynamicznie rosnące małe i średnie firmy. Wśród nich można wymienić m.in.: Onet, Decathlon, Orange czy Multikino.

- Zakup FreshMail niesie oczywiste synergie związane z cross-sellingiem, ale warto również zwrócić uwagę, iż dzięki tej transakcji pozyskaliśmy również nowe talenty i specjalistów z branży. Wierzymy, że wspólnie stworzymy lidera na rynku usług CPaaS w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. – mówi Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom.

Na początku lipca Vercom zainwestował również w spółkę PushPushGo – lidera w obszarze komunikacji web push (powiadomienia w przeglądarkach internetowych) w Polsce. Transakcja rozszerza skalę działalności Grupy Vercom o kolejny kanał komunikacji. Vercom, na tym nie poprzestaje, do połowy 2022 r. planuje przeznaczyć ponad 200 mln zł na kolejne akwizycje. Środki w głównej mierze mają być przeznaczone na akwizycje podmiotów działających w regionie Europy Środkowo-Wschodniej w obszarze CPaaS.

O spółce Vercom:

Vercom tworzy globalne platformy komunikacyjne w chmurze (CPaaS), które umożliwiają firmom budowanie i rozwijanie trwałych relacji z odbiorcami za pośrednictwem wielu kanałów komunikacji. Nasze rozwiązania pomagają naszym klientom i partnerom przezwyciężyć złożoność komunikacji, automatyzować oraz zwiększać jej skalę, zachowując przy tym wysoką dostarczalność i efektywność – a wszystko to w szybki, bezpieczny i niezawodny sposób.

Obecnie z usług Grupy Vercom korzystają takie podmioty jak Allegro, OLX.pl, Answear.com, Rossmann, Żabka, mBank, IKEA i wiele innych. Siedziba spółki mieści się w Poznaniu, natomiast biura zlokalizowane są w Warszawie, Pradze oraz Berlinie

CPaaS (Communication Platform-as-a-Service) to usługa lub rozwiązanie, które pozwala firmom w spójny i efektywny sposób – poprzez scentralizowaną platformę - dotrzeć do klientów za pomocą wielu, komplementarnych kanałów komunikacji (sms, email, push, komunikatory OTT).

Źródło: Spółka, #VRC

Zobacz także: Vercom SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości

Pełna treść dostępna jest tylko dla płatnych abonentów StrefaInwestorow.pl.

Zamów abonament Zaloguj się

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów odbywa się w ramach naborów. Ostatni nabór odbył się w styczniu 2024 r. W tej chwili dołączenie do społeczności inwestorów nie jest możliwe.
Jeżeli zależy Ci na dostępie do praktycznej wiedzy o inwestowaniu, zapisz się na listę adresową czytelników darmowego e-booka "Jak analizować wykresy giełdowe". Zostawiając swój adres e-mail umożliwisz mi poinformowanie Cię o możliwości rejestracji, kiedy odbędzie się kolejny nabór do serwisu.

Jak analizować wykresy giełdowe

W razie pytań lub wątpliwości możesz pisać na adres: Pawel@StrefaInwestorow.pl (link sends e-mail).

Oto, co zyskujesz dołączając teraz do Strefy Inwestorów:
  • Blog inwestorski - najlepsza wiedza i doświadczenia z moich 19 lat nieprzerwanego inwestowania na GPW (analiza rynku i przede wszystkim akcji spółek notowanych na GPW), a w tym:
    • Komentarze giełdowe - omówienie sesji giełdowej - indeksy i wybrane spółki
    • Podsumowanie tygodnia - komentarz weekendowy - zobacz przykładowy wpis
  • Edukacyjny portfel inwestycyjny Strefy Inwestorów – praktyczne przykłady inwestowania w akcje, głównie z GPW w oparciu o analizę wykresów.
  • Edukacyjny portfel "Petard" – praktyczne przykłady inwestowania w akcje spółek z GPW w oparciu o analizę fundamentalną.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Ewy Walkowiak "W poszukiwaniu sygnałów" - techniki DiNapoli'ego na GPW.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Tomasza Krynickiego "Impuls i korekta" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Rafała Irzyńskiego "Fundamenty i Spekulacja" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Podcast "21% Rocznie EXTRA | Jak inwestować" - cotygodniowe omówienie sytuacji wybranych spółek z polskiej giełdy w przystępnej formie audio.
  • Pakiet Środy z Siłą Relatywną (SzSR), a w nim:
  • Artykuły edukacyjne - praktyczna wiedza w przystępnej formie, gotowa do zastosowania.
  • Dostęp do bieżących dyskusji w gronie innych inwestorów giełdowych.
Bonusy:
  • BONUS SPECJALNY ①: Miesięczny abonament w Sindicator.net - całkowicie bezpłatny dostęp do skanera rynku giełdowego na 1 miesiąc (dostępny od 30 czerwca 2024 r.).
  • BONUS SPECJALNY ②: WIDEO: Inwestowanie w wartość i inwestowanie we wzrost