Zysk netto CD Projektu w II kw. wyniósł 72,6 mln zł, powyżej oczekiwań (opis)
Zysk netto CD Projektu w drugim kwartale wyniósł 72,6 mln zł - podała spółka w raporcie. Zysk był o 125 proc. wyższy od oczekiwań analityków, którzy prognozowali wynik na poziomie 32,3 mln zł. W porównaniu z ubiegłym rokiem zysk wzrósł o 32,4 proc.
Grupa wypracowała 273 mln zł przychodów, podczas gdy średnia prognoz analityków wynosiła 181,2 mln zł. Przychody wzrosły o 60 proc. wobec analogicznego okresu 2020 roku.
Zysk operacyjny zwiększył się rok do roku o 36 proc. do 79,4 mln zł. Konsensus zakładał 34,7 mln zł zysku.
Wynik EBITDA CD Projektu w drugim kwartale sięgnął 107 mln zł, co oznacza wzrost w ujęciu rok do roku o 58,5 proc. Konsensus PAP Biznes wskazywał na wynik w wysokości 61,5 mln zł.
Przepływy środków pieniężnych z działalności operacyjnej były w drugim kwartale ujemne i wyniosły 187,8 mln zł.
Grupa podała, że w drugim kwartale zysk netto segmentu produkcji gier - czyli CD Projekt RED - sięgnął 75,2 mln zł, czyli był o 47 proc. wyższy niż przed rokiem. Z kolei kwartalna strata GOG, czyli platformy dystrybucji cyfrowej gier, sięgnęła 2,6 mln zł wobec 3,7 mln zł zysku odnotowanego w analogicznym okresie 2020 roku.
Nakłady na prace rozwojowe CD Projektu w drugim kwartale wyniosły 79,9 mln zł, a łączne nakłady, wykazane w bilansie, na koniec czerwca wyniosły 379,4 mln zł.
Z końcem drugiego kwartału CD Projekt miał dostęp łącznie do 719,2 mln zł gotówki oraz lokat bankowych o zapadalności powyżej trzech miesięcy. Łącznie z posiadanymi obligacjami skarbowymi, wartość rezerw finansowych spółki sięgała 1,13 mld zł.
Grupa nadal pracuje nad aktualizacjami gry "Cyberpunk 2077" i wersjami "CP 2077" i "Wiedźmina 3" na konsole nowej generacji. Obie wersje mają pojawić się w końcówce roku.
"Serwisowanie 'Cyberpunka' w czasie transformacji studia i w trybie pracy zdalnej, który w znacznej mierze wciąż u nas obowiązuje, jest trudniejsze, ale dajemy z siebie wszystko. Poza kolejnymi aktualizacjami pracujemy obecnie nad innymi projektami, w tym nad dedykowanymi na konsole nowej generacji wersjami 'Cyberpunka 2077' i 'Wiedźmina 3' oraz nad dodatkiem do 'Cyberpunka'" - napisał prezes Adam Kiciński w komunikacie prasowym.
"Nadal znaczna część zespołu deweloperskiego zaangażowana jest w prace nad aktualizacjami do 'Cyberpunka', a wydatki na nie zaliczane są bezpośrednio w koszty bieżącego okresu i wpływają na niższą niż zwykle rentowność netto" - dodał wiceprezes Piotr Nielubowicz.
W prezentacji dla inwestorów spółka podała, że obecnie ok. 25 proc. zespołu deweloperów pracuje nad pierwszym dodatkiem do "Cyberpunka", podczas gdy pod koniec 2020 roku było to mniej niż 15 proc. Odsetek osób pracujących nad wsparciem podstawowej wersji gry oraz tworzeniem wersji na nową konsolę zmniejszył się z ok. 60 proc. kadry do ponad 40 proc. na koniec 2020 roku. Nad rozwojem gry "Gwint" pracowało na koniec czerwca mniej więcej tyle samo osób co na koniec ubiegłego roku. Lekko wzrósł odsetek osób zajmujących się "innymi projektami".
(PAP Biznes), #CDRkuc/ asa/
