Przejdź do treści

udostępnij:

UOKiK chce, by niewykorzystane środki na kartach pre-paid mogły trafić na konto klienta w banku

Prezes UOKiK chce zmian w przygotowywanym prawie komunikacji elektronicznej, aby konsument rejestrując kartę pre-paid mógł podać numeru konta bankowego, na które automatycznie otrzyma zwrot niewykorzystanych pieniędzy - poinformował UOKiK w komunikacie prasowym.

"Zaproponujemy zmianę brzmienia artykułu tak, aby konsument rejestrując kartę pre-paid mógł podać numeru konta bankowego, na które automatycznie otrzyma zwrot niewykorzystanych pieniędzy. Brak podania numeru konta nie zablokuje jednocześnie możliwości odzyskania pieniędzy po wygaśnięciu karty pre-paid lub przejściu do innego operatora komórkowego. Zasilenie Funduszu Szerokopasmowego nastąpi wówczas, gdy obie ścieżki odzyskania pieniędzy nie zostaną przez konsumenta wykorzystane" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

UOKiK we wrześniu 2016 r. wszczął postępowania przeciwko czterem największym operatorom telekomunikacyjnym: Orange Polska, P4, Polkomtel oraz T-Mobile Polska. Wątpliwości urzędu budziło to, że brak kolejnego doładowania telefonu na kartę oznacza, że przepadają środki niewykorzystane przez klientów.

W lutym 2020 roku UOKiK nałożył 20,4 mln zł kary na Polkomtel z grupy Cyfrowego Polsatu za to, że operator nie zwraca klientom niewykorzystanych środków w ofertach na kartę. Ponadto zobowiązał T-Mobile, Orange oraz P4 (operatora sieci Play) do zwrotu pieniędzy odbiorcom.

(PAP Biznes), #CPS

epo/ osz/

Zobacz także: Cyfrowy Polsat SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: