Grupa Ambra opublikowała wyniki za rok obrotowy 2020/21 | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
15 wrz 2021, 08:55

Grupa Ambra opublikowała wyniki za rok obrotowy 2020/21

Najszybciej rosła sprzedaż i zyski za granicą – w Rumunii i w Czechach – w efekcie poczynionych inwestycji.

Przejęta w 2019 r. marka SANGE DE TAUR stała się wolumetrycznym liderem rynku win spokojnych w Rumunii. Wraz z rozwojem marki ZAREA dało to 21,1% wzrostu sprzedaży w Rumunii. Na rynku czeskim wina musujące MUCHA SEKT sukcesywnie zwiększały udziały rynkowe, co było głównym czynnikiem dynamicznie rosnącej sprzedaży w segmencie Czechy i Słowacja – o 42,9%.

Przychody ze sprzedaży na rynku polskim wzrosły o 8,3% do 493,0 mln zł. Rosnącym powodzeniem cieszyły się zarówno nowe propozycje produktów takie jak WINIARNIA ZAMOJSKA, czy bezalkoholowy CIN&CIN Free, jak i znane konsumentom od lat wina FRESCO, PORTADA, CONO SUR, czy napoje bezalkoholowe PICCOLO. Dynamicznie rosnąca sprzedaż w sklepach spożywczych pozwoliła z nadwyżką zrekompensować spowodowany pandemią COVID-19 spadek sprzedaży do gastronomii.

Sprzedaż Grupy rosła w tempie 13,9% osiągając poziom 673,2 mln. Przełożyło się to na wzrost zysku z działalności operacyjnej (EBIT) o 33,1%, który wyniósł 77,9 mln zł. Zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł o 31,6% do wartości 45,6 mln zł i jest najwyższym wynikiem w historii Grupy AMBRA. Uwzględniając dobrą kondycję finansową i perspektywy rozwoju Zarząd zaproponował podniesienie dywidendy z 0,70 zł w roku ubiegłym do 0,95 zł na jedną akcję.

„W trudnych warunkach pandemii ilościowe spożycie alkoholu spadło. Konsumenci sięgali chętniej po produkty z wyższej półki, dzięki czemu wartość rynku alkoholi wzrosła o 5,1%. Postępujący trend premiumizacji wspiera naszą strategię koncentracji na produktach o wysokiej wartości. Rosnąca sprzedaż win i alkoholi w naszej sieci sklepów CENTRUM WINA / DISTILLERS LIMITED, inwestycje w dystrybucję premium w Czechach oraz rozwój produktów regionalnych pozostają filarami naszej strategii” – mówi Robert Ogór, Prezes Grupy AMBRA.

ambra rok obrotowy

O spółce AMBRA:

Grupa AMBRA jest liderem rynku wina w Polsce oraz czołowym producentem, importerem i dystrybutorem win w Europie Środkowej i Wschodniej. Tworzące ją spółki prowadzą działalność na rynkach Polski, Czech, Słowacji i Rumunii. DORATO, CIN&CIN, FRESCO, PICCOLO, PLISKA, ZAREA, WINIARNIA ZAMOJSKA, CYDR LUBELSKI to przykłady marek, które należą do Grupy i są liderami pod względem sprzedaży w swoich segmentach rynku. Pod marką CENTRUM WINA/DISTILLERS LIMITED Grupa AMBRA prowadzi w Polsce największą sieć specjalistycznych sklepów winiarskich, jest również największym dostawcą win premium do gastronomii. Oferta AMBRA opiera się z jednej strony na winach własnych marek, które są produkowane przez Grupę lub na jej zamówienie w różnych krajach świata, a z drugiej na winach importowanych od największych producentów Francji, Włoch, Hiszpanii, Bułgarii, Chile czy Australii. Strategia rozwoju Grupy zakłada zwiększanie wartości spółki i jej marek poprzez umacnianie pozycji lidera rosnącego rynku wina w Europie Środkowej i Wschodniej. W czerwcu 2005 r. AMBRA zadebiutowała na GPW. Jej głównym akcjonariuszem (61,12% akcji) jest notowany na giełdzie we Frankfurcie niemiecki koncern Schloss Wachenheim AG – jeden z największych światowych producentów win musujących. 

Źródło: Spółka, #AMB

Zobacz także: Ambra SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Ostatnie wiadomości