Cloud Technologies podsumowuje lipiec w ujęciu rok do roku
Cloud Technologies, warszawska spółka koncentrująca się na rozwoju w obszarze monetyzacji danych z internetu i Big Data, zanotowała dwukrotny wzrost sprzedaży danych w swoim strategicznym segmencie. Sprzedaż cyfrowych informacji do kluczowych klientów w segmencie Data enrichment w lipcu 2021 r. wzrosła o 102% r/r. Spółka począwszy od bieżącego roku regularnie raportuje swoje dane sprzedażowe w cyklu miesięcznym.
Segment Data enrichment jest strategicznym obszarem dla dynamicznego rozwoju grupy Cloud Technologies. Obejmuje on monetyzację danych oraz technologii do ich przetwarzania. Realizowana w jego ramach działalność polega przede wszystkim na sprzedaży anonimowych danych o użytkownikach Internetu, które są wykorzystywane do precyzyjnego targetowania reklamy internetowej. Najważniejszymi odbiorcami danych są platformy umożliwiające zakup powierzchni reklamowej w modelu programmatic, z których korzystają reklamodawcy z całego świata, a kluczowym i największym rynkiem jest USA.
- Dwukrotny wzrost sprzedaży danych w segmencie Data enrichment w lipcu w ujęciu rok do roku to w naszej ocenie bardzo dobry wynik. Analizując go należy mieć na uwadze w jaki sposób zachowywał się rynek reklamy internetowej w ubiegłym roku, wyjątkowym za sprawą pandemii. W pierwszym półroczu 2020 roku, w związku z okresem największej rynkowej niepewności, doszło do przejściowego zamrożenia budżetów marketingowych, co przełożyło się na niską bazę porównawczą i wysokie trzycyfrowe wartości wskaźnika, które prezentowaliśmy w ostatnich okresach. Poszczególne miesiące drugiego półrocza 2020 roku, w których nastąpiło wyraźne odbicie na rynku reklamy cyfrowej, stanowią już istotnie wyższą bazę porównawczą dla prezentowanego przez nas procentowo wskaźnika dynamiki wzrostu przychodów. W kolejnych miesiącach spodziewamy się wysokich, dwucyfrowych wzrostów, co w przełożeniu na wartości bezwzględne pozwoli nam dalej wyraźnie zwiększać wyniki kw/kw – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
Segment Data enrichment cechuje się najwyższą dynamiką wzrostu przychodów i najwyższym poziomem marży, która w II kwartale 2021 roku kolejny raz zbliżyła się do poziomu 70%. Na osiąganą marżowość wpływ ma przede wszystkim wysoki udział kosztów stałych, które przy rosnących wynikach sprzedażowych pozwalają wykorzystać efekt dźwigni operacyjnej i dynamicznie przekładać się na zysk segmentu oraz całej grupy Cloud Technologies.
- Nasz strategiczny segment Data enrichment, którego wskaźnik dynamiki wzrostu sprzedaży danych do kluczowych klientów w ujęciu procentowym podajemy do wiadomości w cyklu miesięcznym, odpowiada już za ponad 40% osiąganych przychodów grupy Cloud Technologies. Jeszcze mocniej kontrybuuje on do wyniku EBITDA, gdzie w samym II kwartale 2021 r. osiągnął 3,8 mln PLN czyli aż 7x więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Wysoki poziom skalowalności jakim cechuje się ten segment oraz konsekwentne prowadzenie działań ukierunkowanych na jego wzrost, będzie się przekładać na kolejne pozytywne wynikowo miesiące – komentuje Piotr Soleniec, dyrektor finansowy Cloud Technologies.
Cloud Technologies obchodzi w tym roku 10-lecie swojej działalności. Z firmy o początkowo lokalnym zasięgu, zmieniła się w globalny podmiot tworzący grupę kapitałową złożoną z czterech spółek: OnAudience.com, OnProspects.com, Audience Network i Online Advertising Network. W chwili obecnej Cloud Technologies pozyskuje dane z ponad 200 rynków na całym świecie i przetwarza ponad 100 mld anonimowych profili internautów.
Ze względu na specyfikę rynku reklamy internetowej oraz harmonogram rozliczeń z kontrahentami spółka przekazuje raporty istotnie przesunięte w czasie. Spółka każdorazowo wylicza i prezentuje wskaźnik najpóźniej w ciągu 60 dni od końca miesiąca obejmowanego analizą. Wartość sprzedaży ma charakter szacunkowy i może różnić się od finalnych wyników przekazywanych w odpowiednich raportach okresowych.
O spółce Cloud Technologies:
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii, założona w 2011 roku przez Piotra Prajsnara. Działa w segmencie DataTech specjalizując się w Big Data marketingu i monetyzacji danych. Jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w Europie, była wyróżniona w rankingach Deloitte Technology Fast 50 CE 2017, Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2017 oraz FT 1000 2018, prestiżowego rankingu najszybciej rozwijających się spółek europejskich według Financial Times.
Cloud Technologies stworzyło jedną z największych na świecie hurtowni anonimowych danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz technologię do integracji i zarządzania danymi czyli Data Management Platform (DMP). Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w Sieci oraz rozbudowywanie rozwiązań klasy Business Intelligence w firmach (Data enrichment). Precyzyjne targetowanie odbiorców przekłada się nawet na kilkukrotny wzrost efektywności prowadzonych kampanii marketingowych.
Źródło: Spółka, #CLD