Grupa Boryszew zdecydowała o przesunięciu terminu publikacji strategii. Rynek ma ją poznać w II kwartale 2022 r. - podała spółka w komunikacie prasowym.
"W nadchodzących okresach światowy przemysł nadal będzie mierzył się z wyzwaniem braku komponentów produkowanych głównie w Chinach. Dodatkowym czynnikiem +ryzyka+ jest niestabilna sytuacja znaczących podmiotów na rynku azjatyckim. Z tego powodu zdecydowaliśmy się przesunąć publikację nowej strategii grupy na II kwartał 2022 roku. W obliczu przedłużającej się niepewności związanej z pandemią i jej wpływu na światową gospodarkę, jesień 2021 roku nie jest momentem odpowiednim na takie deklaracje" - poinformował, cytowany w komunikacie, Wojciech Kowalczyk, prezes Boryszewa.
W komunikacie podano, że Boryszew jest w trakcie analizy opcji strategicznych, której efektem jest decyzja o likwidacji zakładu Hutmen, podpisanie listu intencyjnego o sprzedaży prowadzącej wyłącznie działalność handlową Grupy FŁT oraz sprzedaż toruńskiej Elany PET, które stanowią aktywa niestrategiczne.
W lipcu w rozmowie z PAP Biznes Kowalczyk informował, że Boryszew w październiku planuje przedstawić strategię rozwoju do 2026 roku, w której działalność grupy może być poszerzona m.in. o utylizację odpadów poprzemysłowych, medycznych, komunalnych.
(PAP Biznes), #BRSjow/ asa/