Przejdź do treści

udostępnij:

Ferro w II kw. 2021 r. podwoiło rdr zysk EBITDA; przychody wzrosły do 219,3 mln zł

Ferro odnotowało w drugim kwartale 2021 roku 219,3 mln zł przychodów, co oznacza wzrost o 96 proc. rdr. Grupa podwoiła rdr zysk EBITDA oraz skorygowany zysk netto, które wyniosły odpowiednio: 34,6 mln zł oraz 24,4 mln zł - wynika z raportu półrocznego. Zysk netto został skorygowany o zwrot kwoty głównej podatku CIT za 2012 wraz z odsetkami.

Zysk na działalności operacyjnej wzrósł w drugim kwartale do 31,1 mln zł z 15,4 mln zł przed rokiem.

W całym pierwszym półroczu 2021 r. Ferro miało 382,6 mln zł przychodów (wzrost o 62 proc. rdr), 54,9 mln zł EBIT (wzrost o 55 proc. rdr) oraz 75,6 mln zł zysku netto j.d. (wzrost o 161 proc. rdr). EBITDA wzrosła o 55 proc. rdr do 60,7 mln zł. Skorygowany zysk netto wyniósł 42,2 mln zł, co oznacza wzrost o 46 proc. rdr.

Nie uwzględniając wpływu konsolidacji spółek Termet i Tester w pierwszym półroczu przychody grupy w dotychczasowych segmentach operacyjnych wzrosły rdr o 33 proc. do poziomu 315,4 mln zł (w samym drugim kwartale 2021 r.: 170 mln zł, co oznacza wzrost o 52 proc.).

W Polsce sprzedaż Ferro wzrosła w pierwszym półroczu do 169,75 mln zł (85,46 mln zł rok wcześniej).

"Na bardzo wysoki wzrost sprzedaży na rynku polskim oraz w konsekwencji wzrost udziału rynku krajowego w przychodach Grupy ogółem wpływ miał nie tylko organiczny wzrost na krajowym rynku w dotychczasowym obszarze działalności (armatura instalacyjna i sanitarna), lecz także rozpoczęcie działalności w obszarze źródeł ciepła w wyniku przejęcia spółek Termet i Tester" - podano w komunikacie prasowym.

Sprzedaż zagraniczna odpowiadała w tym okresie za blisko 56 proc. przychodów grupy i wyniosła ponad 212,8 mln zł.

Wzrost przychodów w Czechach wyniósł 24 proc., na rynku węgierskim 73 proc., a rumuńskim blisko 53 proc. rdr. Grupa podała, że na rynku słowackim sprzedaż była wyższa o blisko 8 proc. w ujęciu rok do roku.

Sprzedaż w segmencie „pozostałe”, gdzie ujmowane są najmłodsze rynki, w tym np. kraje bałtyckie, wzrosła w pierwszym półroczu 2021 r. o ponad 80 proc. rdr, osiągając poziom blisko 35 mln zł.

"Konsekwentnie umacniamy pozycję Ferro w regionie CEE, notując wyraźne dwucyfrowe wzrosty sprzedaży, nie tylko na dojrzałych, ale także na najmłodszych rynkach, zaliczanych do obszaru +pozostałe+. Warto podkreślić, że do wzrostów, po przejściowym spowolnieniu związanym z restrykcjami pandemicznymi, powróciliśmy także na rynku słowackim, a rynek rumuński, z 53 proc. dynamiką rdr wyprzedził w pierwszym półroczu Czechy, stając się drugim co do wielkości – po Polsce – rynkiem Ferro, a jednocześnie największym rynkiem zagranicznym" - powiedziała, cytowana w komunikacie prasowym, wiceprezes Aneta Raczek.

Grupa Ferro zajmuje się produkcją i sprzedażą armatury sanitarnej, instalacyjnej i grzewczej oraz wyposażenia sanitarnego pod własną marką, a także pod markami klientów.

(PAP Biznes), #FRO

doa/ osz/

Zobacz także: Ferro SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: