Przejdź do treści

udostępnij:

Haitong Bank w raporcie z 29 września utrzymuje rekomendację KUPUJ dla Vercom i podnosi cenę docelową

Haitong Bank w raporcie z 29 września (godz. 8:00) utrzymuje rekomendację KUPUJ dla Vercom i podnosi cenę docelową do 65 PLN z 58,6 PLN.

Haitong Bank utrzymuje pozytywną rekomendację po dodaniu do modelu przejętych spółek FreshMail i PushPushGO. Ponadto, w ostatnich miesiącach mnożniki CPaaS uległy poprawie (2021 EV/EBITDA 23,5x vs. 18,8x w czerwcu br.), co pozytywnie wpływa na metodę wyceny mnożnikowej. Haitong Bank obniża RFR do 2,5 proc. (z 3 proc.) oraz końcowe RFR do 3,5 proc. (z 4,5 proc.), aby odzwierciedlić środowisko wyjątkowo niskich stóp procentowych.

Ostatnie przejęcie FreshMail zwiększyło bazę klientów Vercom o 6,5 tys. (do 18,5 tys.) i oferuje widoczny potencjał dosprzedaży z usługami SMS, push i OTT. Przejęcie PushPushGO otwiera przed Vercomem bardzo obiecujący segment komunikacji web push, który w najbliższych latach powinien charakteryzować się najszybszym tempem wzrostu wśród wszystkich produktów CPaaS.

Zarząd spółki pracuje obecnie nad kolejnymi akwizycjami i do połowy 2022 r. planuje wydać na ten cel ok. 250 mln PLN. Wyniki II kw. br. mogły budzić wątpliwości inwestorów, gdyż wzrost organiczny wyniósł ok. 13 proc. r/r i był wyraźnie niższy niż w poprzednich kwartałach. Analitycy podkreślają jednak, że powodem tego spadku była bardzo wysoka baza z II kw. 2020 r. związana z lockdownem. Haitong Bank oczekuje, że w III kw. br. dynamika organicznego wzrostu przychodów powróci do poziomu ok. +25 proc. r/r, co powinno potwierdzić, że Vercom jest spółką o wysokim potencjale rozwojowym.

Prognoza na III kw. 2021 r.

Analitycy oczekują, że przychody ogółem wyniosą 43 mln PLN (+88 proc. r/r). Zdaniem Haitong Banku "stary Vercom" (bez ProfiSMS, FreshMail, PushPushGO) wygeneruje ok. 28,6 mln PLN przychodów, co implikowałoby ok. 25 proc. wzrost organiczny r/r. Analitycy oczekują, że przychody z ProfiSMS wyniosą ok. 10,5 mln PLN, a FreshMail/PushPushGO na poziomie ok. 4 mln PLN. EBITDA jest spodziewana na poziomie 9,6 mln PLN (+59 proc. r/r).

FreshMail i PushPushGO

W lipcu br. Vercom nabył 100 proc. udziałów w spółce FreshMail za 27 mln PLN. FreshMail jest uznanym dostawcą narzędzi marketingu e-mailowego w Polsce, z bazą ok. 6,5 tys. klientów generujących, zgodnie z komentarzem zarządu VRC, ok. 13 mln PLN przychodów i ok. 2 mln PLN EBITDA rocznie. W efekcie ARPU wynosi ok. 170 PLN/miesiąc vs. ok. 1000-1100 PLN/miesiąc w Vercom, a także oferuje znaczące możliwości dosprzedaży z usługami SMS, push i OTT, które Vercom posiada w swoim portfolio.

Również w lipcu br. Vercom nabył 67,42 proc. udziałów w spółce PushPushGO za 9,4 mln PLN. PushPushGO to lider komunikacji web push w Polsce z mocną pozycją na rynkach CEE. Spółka rozszerzy portfolio produktowe Vercomu o nowe produkty web push z widocznym potencjałem dosprzedaży. Według zarządu Vercom, PushPushGO obecnie balansuje na granicy rentowności EBITDA, ale spółka koncentruje się obecnie bardziej na wzroście i budowaniu efektu skali niż rentowności. Według Vercomu FreshMail i PushPushGO wygenerowały w II kw. br. ok. 4,4 mln PLN przychodów.

Źródło: Haitong Bank

Zobacz także: Vercom SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: