Przejdź do treści

udostępnij:

Answear.com ze sprzedażą online o 73 proc. większą rdr. w III kw. 2021 r.

Answear.com, wiodący e-commerce sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, według wstępnych danych wypracował w III kw. 2021 r. 161 mln zł sprzedaży on-line, oznacza to wzrost o 73 proc. rdr., co przekłada się na równie dynamiczny wzrost przychodów ze sprzedaży, które w analogicznym okresie urosły o 72 proc. rdr. i wyniosły 155 mln zł.

Trzeci kwartał to okres kontynuacji pozytywnego trendu wzrostu sprzedaży w całym 2021 roku. Roczna dynamika kwartalnej sprzedaży online w wysokości 73 proc. to efekt przede wszystkim dynamicznie zwiększającej się oferty produktowej, szczególnie w segmencie premium, a także wprowadzeniu do sprzedaży wielu znanych marek np.: Superdry, Boss, Paul&Shark, Tiger of Sweden, Aeronautica Militare, Marella, Victoria Victoria Beckham czy Chiara Ferragni. W minionym kwartale Answear.com znacząco poprawił zatowarowanie oraz zwiększył zapasy, dzięki czemu mógł z powodzeniem oferować klientom atrakcyjną propozycję kolekcji również w okresie letnich wyprzedaży.

- Cieszy nas konsekwentny wzrost sprzedaży online. To bez wątpienia wynik realizacji strategii zwiększania produktów z segmentu premium, co bezpośrednio przekłada się na średnią wartość zamówienia. Dodatkowo w ostatnich miesiącach kontynuowaliśmy działania marekitngowe na wszystkich rynkach, na których prowadzimy sprzedaż, co bezpośrednio przyczyniło się do dalszego umacniania świadomości i pozycji marki na rynku. Oprócz tego stale zwiększamy zdolności magazynowe i naszą sprawność operacyjną. – komentuje Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.

Answear.com widzi również poprawę na poziomie doświadczenia zakupowego klientów. Ostatni kwartał, to pierwszy pełny okres, w którym Spółka miała uruchomione aplikacje mobilne i zmigrowane wszystkie wersje sklepów do nowej platformy. Nowe środowisko charakteryzuje się wysokim UX (user experience), szybkością działania oraz udoskonalonym procesem zakupowym co przekłada się wprost na wzrosty konwersji i wartości średniego zakupu.

Dodatkowo Spółka systematycznie rozwija markę własną. W minionym kwartale do sprzedaży trafiła nowa specjalna kolekcja Answear.LAB „Power Girl”, która odwołuje się do siły i niezależności kobiet. Z pewnością stanowi to wyróżnik Answear.com na tle konkurencji i przyciąga wielu nowych klientów.

Warto podkreślić, że Spółka nie zwalnia tempa rozwoju. W ostatnich tygodniach Answear.com dynamicznie rozszerzył skalę swojej działalności. Pod koniec sierpnia spółka rozpoczęła działalność w Grecji, z kolei na początku października weszła na rynek chorwacki.

- Konsekwentie realizujemy nasze cele emisyjne IPO, którymi były m.in. ekspansja na kraje w regionie CEE. Wejście na dwa nowe rynki z pewnością wpłynie na dalszy wzrost sprzedaży w kolejnych okresach. Jesteśmy już obecni na 9 rynkach w regionie CEE: w Polsce, Czechach, Słowacji, Węgrzech, Rumunii, Bułgarii, Ukrainie, Grecji oraz Chorwacji. Chcemy być obecni we wszystkich krajach Europy Centralnej i Wschodniej, w tym wszystkich krajach Bałkańskich. - dodaje Krzysztof Bajołek.

O Answear.com:

Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 400 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 9 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Marka opiera się na własnym centrum logistycznym, które pozwala na zoptymalizowanie kosztów i usprawnienie logistyki, co finalnie wpływa na doskonałą cenę i atrakcyjne promocje. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.

Źródło: Spółka, #ANR

Zobacz także: Answear.com SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: