Startup Zonifero ruszy z rundą crowdfundingową jeszcze w październiku
Spółka Zonifero opracowała innowacyjną platformę do zarządzania hybrydowym miejscem pracy. Aplikacja wspiera pracowników, pracodawców i deweloperów powierzchni biurowych w sprostaniu wymogom postpandemicznej rzeczywistości. Od początku działalności rozwiązanie wygenerowało przychód w wysokości prawie 4 mln zł, a z aplikacji codziennie korzysta już ponad 20 tysięcy pracowników biurowych. Spółka jeszcze w październiku ruszy ze zbiórką publiczną, a w drugiej połowie 2022 roku planuje złożenie wniosku o wejście na rynek NewConnect.
Zonifero działa na nowym dynamicznie rozwijającym się rynku usług łączących zarządzanie przestrzenią biurową ze wspomaganiem procesów kadrowych. Tak zwany Work-Tech to nowe podejście pozwalające pracownikom na łatwiejsze funkcjonowanie w hybrydowym modelu pracy. – Nowe wyzwania, jakie przyniosły nam ostatnie dwa lata, przyspieszyły zmiany w sposobie pracy o całe dekady. Gorące biurka, rotacja miejsc parkingowych, praca zdalna, zwiększona ilość sal konferencyjnych, wszystko to stało się codziennością nowej normalności, a my posiadamy gotowe rozwiązanie, które pozwala realizować te i inne potrzeby związane z miejscem pracy – mówi Jacek Ratajczak, CEO Zonifero. Przestrzenie biurowe muszą się zmienić, ponieważ pracownicy oczekują zmian w modelu pracy. Dlatego biurowce przejdą technologiczną rewolucję, aby oferować smart office na miarę aktualnych potrzeb najemców. Wsparcie technologiczne w tej rewolucji oferuje startup Zonifero.
Rozwiązanie tworzy przyjazne środowisko pracy, które dzięki zaawansowanej technologii zwiększa bezpieczeństwo i komfort pracowników, pozwalając im efektywnie działać w obowiązującym już w większości firm hybrydowym modelu pracy. Tylko w Polsce mamy 12,9 mln metrów kwadratowych dostępnej powierzchni biurowej. Dane te pokazują potencjał rozwiązania zarówno w Polsce, jak i za granicą. Nic więc dziwnego, że spółka deklaruje szeroko zakrojone plany ekspansji – Środki pozyskane od inwestorów chcemy przeznaczyć na skalowanie naszego biznesu. W pierwszej kolejności będą to rynki starego kontynentu. Naszym celem jest znaleźć się w przeciągu 5 lat w globalnym top 3 światowych rozwiązań technologicznych wspierających pracę biurową – tłumaczy Ratajczak.
Produkt powstał w notowanej na NewConnect technologicznej Grupie TenderHut. W ubiegłym roku Zonifero stało się spółką akcyjną. Na jej czele jako prezes stanął Jacek Ratajczak, który jest między innymi współzałożycielem Fundacji PLUGin zajmującej się wspieraniem i łączeniem Polskiej Diaspory Innowacyjnej od Singapuru przez Londyn po Silicon Valley. Wśród klientów Zonifero znajdują się liderzy rynku nieruchomości komercyjnych (Echo investment, Cavatina S.A.), klienci z branży FMCG (Żabka, Avon) oraz wydawcy ogólnopolskich mediów (Wirtualna Polska), a także przedstawiciele sektora bankowego (Aion Bank). Spółka realizowała wdrożenia nie tylko w Polsce, ale również w Singapurze, we Francji, na Węgrzech w Czechach i Belgii.
Akcje spółki będzie można nabyć za pośrednictwem nowej platformy crowdfundingowej StockAmbit, sprofilowanej na pozyskanie kapitału od inwestorów zainteresowanych spółkami technologicznymi.
Zonifero jest startupem docenianym na arenie polskiej oraz międzynarodowej. W tym roku spółka uzyskała szereg prestiżowych nagród takich jak Outsourcing Stars w kategorii Innovative Business Solution of 2021 oraz tytuł Wschodzącej Gwiazd ESG – przyznawanego przy współpracy PwC i redakcji Business Insider Polska. Firma została ujęta także w gronie laureatów Proptech Festival 2021. Zonifero bierze udział w czołowych programach wspierających innowacyjne spółki, między innymi Dolnośląskie Innovation Rocket – program wspierający ekspansję zagraniczną polskich start-upów, czy konferencjach takich jak Forum Rynku Nieruchomości oraz Property Forum. Firma została wybrana przez organizatorów do zaprezentowania się w ścieżce Beta na tegorocznej edycji globalnej konferencji WebSummit, okrzykniętej przez magazyn Forbes najlepszą technologiczną konferencją na planecie.
Źródło: Spółka