Przejdź do treści

udostępnij:

LPP planuje uruchomienie nowego magazynu e-commerce w Pruszczu Gdańskim

Grupa LPP przygotowuje się do uruchomienia nowego magazynu e-commerce w Pruszczu Gdańskim - podała spółka w komunikacie prasowym. Nowy Fulfillment Center o łącznej powierzchni 64 tys. m kw. ma zwiększyć wydajność logistyki LPP m.in. w Polsce, krajach bałtyckich i na Ukrainie.

Jak podano, umowa obejmuje wynajem w Panattoni Park Tricity South II dwóch połączonych hal magazynowych. Pierwsza z nich, zajmująca 12 tys. m kw., funkcjonuje już od lipca i jest przeznaczona do obsługi zwrotów. Z kolei uruchomienie drugiej hali, dedykowanej wysyłce zamówień internetowych na powierzchni 49 tys. m kw. i ponad 2 tys. m kw. przestrzeni biurowej, planowane jest w kwietniu 2022 r. W tym terminie magazyn ma osiągnąć pełną funkcjonalność i rozpocząć kompletowanie wysyłek.

 

LPP podało, że wynajem obiektu od Panattoni to największy kontrakt magazynowy dla e-commerce w historii spółki, w wyniku którego powierzchnia pod obsługę sklepów internetowych LPP zwiększy się o ponad 30 proc.

 

To odpowiedź grupy na rosnące zainteresowanie klientów zakupami online i wynikające z tego zapotrzebowanie na dodatkową powierzchnię operacyjną. W drugim kwartale roku obrotowego 2021/22 sprzedaż internetowa LPP zwiększyła się o blisko 28 proc. rdr i stanowi 22 proc. przychodów firmy.

 

"Zgodnie z przewidywaniami sprzedaż internetowa naszych marek rośnie w tempie dwucyfrowym i nic nie wskazuje na to, by ten trend uległ znaczącym zmianom. Działając na ponad 30 rynkach online widzimy też, że wydajność logistyki staje się kluczowym elementem budowania przewagi sprzedażowej. Biorąc pod uwagę ostatnie lata, ale również prognozy dla e-commerce, rozbudowa sieci Fulfillment Centers, zlokalizowanych jak najbliżej klienta, będzie determinować wyniki sprzedaży, ale też wpływać na optymalizację kosztów logistyki" – powiedział, cytowany w komunikacie, Sebastian Sołtys, dyrektor ds. logistyki LPP.

 

Grupa poinformowała, że od kwietnia 2022 r. w części dedykowanej wysyłkom e-commerce będą kompletowane zamówienia na rynek polski, litewski, łotewski, estoński i ukraiński. Magazyn pomieści maksymalnie ponad 6 mln sztuk produktów i będzie mógł realizować do 100 tys. zamówień dziennie.

 

Z kolei uruchomiona w lipcu br. hala zwrotów przystosowana jest do obsługi do 80 tys. paczek dziennie.

(PAP Biznes), #LPP

 

pel/ ana/

Zobacz także: LPP SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: