Big Cheese Studio chce pozyskać z emisji nowych akcji do 5 mln zł (opis)
Big Cheese Studio, producent i wydawca gier oczekuje, że z emisji nowych akcji pozyska do 5 mln zł na wykonanie trzech projektów gier. Spółka zamierza przeznaczać na dywidendę do 90 proc. jednostkowego zysku netto - wynika z prospektu emisyjnego.
W prospekcie podano, że przedmiotem oferty jest do 1.005.000 akcji, w tym do 135.000 nowo emitowanych akcji serii B oferowanych przez Big Cheese Studio oraz do 870.000 akcji serii A oferowanych przez akcjonariuszy sprzedających.
Nowe akcje zostaną zaoferowane w trybie subskrypcji otwartej. Spółka oczekuje, że wpływy netto z emisji nowych akcji wyniosą do 5 mln zł.
"Pozyskany od inwestorów kapitał zamierzamy przeznaczyć przede wszystkim na produkcję trzech tytułów, w tym bezpośrednio na rozbudowę zespołu deweloperskiego. W mniejszym stopniu wpływy z emisji pozwolą sfinansować działania marketingowe, testy oraz tłumaczenie gier" – poinformował, cytowany w komunikacie prasowym, Łukasz Dębski, prezes producenta i wydawcy gier.
środki z emisji mają zostać wykorzystane w latach 2021–2023.
"W ocenie emitenta, pozyskanie z emisji akcji serii B środków netto w wysokości około 5 mln zł będzie wystarczające do realizacji zakładanych celów emisji. (...) W przypadku braku wpływów z emisji nowych akcji lub uzyskania wpływów niższych niż zamierzone, spółka zrealizuje odpowiednio mniej projektów lub przeprowadzi projekty o mniejszej skali" - poinformowano w prospekcie.
Dodano, że w przypadku pozyskania mniejszej ilości środków, spółka będzie finansowała realizację celów emisyjnych z wykorzystaniem alternatywnych źródeł finansowania.
Big Cheese Studio to działający od 2018 roku producent i wydawca gier wideo z Łodzi. Model biznesowy studia zakłada tworzenie gier z naciskiem na połączenie symulacji, ekonomii i strategii działania.
W 2019 roku na rynku zadebiutowała pierwsza, autorska produkcja studia – Cooking Simulator, której wolumen sprzedaży przekroczył poziom 700 tys. sztuk, a wolumen sprzedaży gry wraz z płatnymi DLC przekroczył 1,1 mln sztuk.
W prospekcie podano, że w I połowie 2022 roku Big Cheese Studio planuje wydanie gry Cooking Simulator 2.
"Głównym wyróżnikiem Cooking Simulator 2 będzie tryb multiplayer, którego nie ma w pierwszej części oraz możliwość komponowania własnych potraw. Podobnie jak w pierwszej części głównym celem jest zbudowanie stałego grona aktywnych graczy, otrzymanie bardzo dobrych ocen oraz wysoki wolumen sprzedaży" - poinformowano.
"Strategia spółki zakłada prace nad 3 dużymi nowymi produktami, oprócz dotychczasowej gry Cooking Simulator 2, nad którą prace już trwają. Spółka zakłada realizację gier o budżecie i skali produkcji gry oraz potencjale sprzedażowym większym od dotychczas wydanej gry. Pierwszy tytuł Cooking Simulator kosztował Spółkę 800 tys. zł, natomiast obecnie spółka ma w planach produkcje gier z budżetem 1,5-2 mln zł (...)" - dodano.
Spółka przy wykorzystaniu środków z emisji nowych akcji zamierza zwiększyć częstotliwość premier oraz skalę prowadzonej działalności. Pozyskane środki mają pozwolić na powiększenie zespołu oraz realizację 3-4 gier w tym samym czasie, zważywszy że czas produkcji gry to około 1,5-2 lata. Realizacja strategii rozwoju poprzez produkcję 4 nowych gier zakładana jest na lata 2021-2023.
Do 2023 r. spółka planuje udostępnić trzy własne tytuły: B17 Squadron, Pizza Empire oraz jeden niezapowiedziany projekt.
Celem strategicznym spółki jest także pozyskiwanie kolejnych gier do wydania, nowych zespołów deweloperskich oraz nadzór nad produkcją kolejnych gier.
"Spółka stale prowadzi poszukiwania nowych gier do wydania oraz nowych zespołów deweloperskich, które mogą stać się przedmiotem akwizycji. Ponadto, spółka w ramach wykorzystywania potencjału wynikającego z dotychczasowych doświadczeń w produkcji gier, umacnia zespoły deweloperskie także wewnątrz własnej struktury" - dodano w prospekcie.
Z prospektu wynika, że Big Cheese Studio zamierza w przyszłości przeznaczać na dywidendę do 90 proc. zysku netto wskazanego w jednostkowym sprawozdaniu finansowym, pod warunkiem, że spełnione zostaną łącznie dwa warunki: planowane wpływy ze sprzedaży gier w roku, w którym zostanie podjęta uchwała walnego zgromadzenia w sprawie wypłaty dywidendy, są większe niż planowane potencjalne inwestycje i koszty tworzenia gier w tym samym roku oraz po wypłacie dywidendy, na rachunku spółki pozostanie minimum 2 mln zł gotówki.
Głównym akcjonariuszem spółki jest PlayWay, którego udział w liczbie głosów na walnym zgromadzeniu spółki - po pełnej realizacji oferty publicznej, tj. uplasowaniu wszystkich nowych akcji i sprzedaży wszystkich akcji sprzedawanych - wyniesie 50,18 proc.
Firmą inwestycyjną pośredniczącą w procesie oferty publicznej jest Dom Maklerski BOŚ.
W 2020 r. spółka zanotowała 8,2 mln zł zysku netto wobec 5,1 mln zł rok wcześniej. Zysk operacyjny sięgnął 8,7 mln zł w stosunku do 5,4 mln zł w roku 2019, a przychody zwiększyły się do 11,4 mln zł z 7,5 mln zł.
W I połowie 2021 r. firma zanotowała 5,5 mln zł zysku netto oraz 5,8 mln zł zysku EBIT przy obrotach na poziomie 7,5 mln zł. (PAP Biznes)
jow/ asa/
