CCC jest gotowe do sezonu AW21; spodziewa się lekkiego wzrostu marży brutto w kolejnych okresach (opis)
Grupa CCC jest dobrze zatowarowana i w pełni przygotowana do sprzedaży w sezonie jesień-zima. Spodziewa się delikatnego wzrostu marży brutto w kolejnych okresach - poinformował prezes Marcin Czyczerski. Dodał, że spółka jest zadowolona z wyników osiąganych w trzecim kwartale.
"Jesteśmy w pełni gotowi do sprzedaży kolekcji jesienno-zimowej AW21" - powiedział prezes Czyczerski na konferencji prasowej.
"Mamy 97 proc. towarów dostarczone do magazynów centralnych, magazynów e-commerce lub na półki w sklepach. 3 proc. jest w drodze, bez ryzyka, że nie dotrze terminowo" - powiedział.
Dodał, że spółka bardzo pozytywnie ocenia przygotowania do kolekcji wiosna-lato 2022. Poinformował, że 100 proc. towarów jest już zamówione, produkowane zgodnie z założeniami, a blisko 50 proc. zapotrzebowania na sprzedaż jest zabezpieczona zapasem.
Poinformował, że spółka zbudowała elastyczność w łańcuchu dostaw.
"Wdrożyliśmy trzy ważne systemy informatyczne, które dają nam przegląd tego, gdzie co jest, skąd płynie. Wzmocniliśmy się kompetencyjnie, ściągając ekspertów w zakresie łańcucha dostaw i strategii logistycznych. Uelastyczniliśmy łańcuch dostaw po stronie dostępnych dostawców. Rozszerzyliśmy liczbę dostępnych partnerów logistycznych" - powiedział Czyczerski.
"Mamy dziś zabezpieczone 100 proc., ponad 1 tys. kontenerów potrzebne na najbliższy sezon. Mamy bardzo komfortową sytuację" - dodał.
Czyczerski poinformował, że znacznie ponad połowa dostawców współpracuje z grupą kilka-kilkanaście lat, a ponad połowa dostawców z Azji pracuje tylko na rzecz CCC.
Jego zdaniem, łańcuch dostaw z Azji powinien wrócić do normy na jesieni przyszłego roku.
Prezes CCC wskazał, że wyzwaniem dla branży jest inflacja kosztów.
"Zarówno od strony dostawców, czy transportu my to mitygujemy z nawiązką aktywną polityką cenową, przede wszystkim, jak w sezonie +Back to school+ redukcją rabatu" - powiedział Czyczerski.
"Jesteśmy bardzo spokojni o marżę brutto. Nie tylko nie będzie niższa, spodziewamy się, że będzie delikatnie wyższa w kolejnych sezonach" - dodał.
Wiceprezes Kryspin Derejczyk poinformował, że spółka wprowadza do kolekcji produkty o wyższej jakości i cenie. Grupa zmieniła też podejście do polityki rabatowej - rabaty są bardziej selektywne.
Jak poinformował prezes, CCC skupia się na silnych stronach: skalowaniu formatu HalfPrice, silnym e-commerce, cyfryzacji.
"Efekty widać w wynikach drugiego kwartału, ale będzie też widać w kolejnych kwartałach" - powiedział.
Grupa CCC jest zadowolona z wyników osiąganych w trzecim kwartale.
"Sierpień był bardzo dobry, wrzesień bardzo dobry. Jesteśmy w połowie października i też jesteśmy zadowoleni. Poczekajmy co przyniesie druga połowa października. Na dziś jesteśmy zadowoleni ze sprzedaży z metra kwadratowego, z marży i tradycyjnie zadowoleni z e-commerce" - powiedział prezes.
W sezonie "Back to school" sprzedaż wzrosła o 36 proc. rdr, a marża ok. 60 proc.
Prezes pytany, czy w tym roku obrotowym spółka uzyska lepsze wyniki: przychody, wynik operacyjny, marżę brutto niż w 2019 roku, odpowiedział: "Tak. (...) Z perspektywy dnia dzisiejszego idziemy zgodnie z założeniami - miały być lepsze niż w 2019 roku".
W pierwszym półroczu 2021/22, czyli w okresie luty-lipiec 2021 r., grupa CCC miała 86,7 mln zł straty netto jednostki dominującej wobec 868,9 mln zł straty rok wcześniej. Strata operacyjna wyniosła 21,5 mln zł wobec 417,7 mln zł straty EBIT w analogicznym okresie rok wcześniej, a przychody wzrosły w tym czasie do 3,476 mld zł z 2,229 mld zł.
(PAP Biznes), #CCCpel/ asa/
