Na rynek e-grocery wkracza start-up Foodibazar | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
21 paź 2021, 10:38

Na rynek e-grocery wkracza start-up Foodibazar

Marka Foodibazar wkracza na polski rynek e-grocery warty ok. 3 mld zł. Model biznesowy zakłada dystrybucję świeżych produktów spożywczych prosto z targowisk i bazarów. Zamówienia składane za pośrednictwem dedykowanej platformy zostaną dostarczone bezpośrednio do klienta usługą „door to door”. Foodibazar planuje korzystać z wewnętrznej logistyki, realizując w ten sposób efektywny proces przepływu produktów. Dedykowana platforma zakupowa wystartuje na początku 2022 r. Spółka zakłada kilkanaście tys. transakcji w pierwszym roku działalności.

Start-up Foodibazar zaoferuje produkty wysokiej jakości gdzie gwarancją jakości będą sami sprzedawcy. Dedykowana platforma umożliwi zakupy online produktów, które dostarczane będą bezpośrednio z targowisk. W ten sposób spółka chce zagwarantować wysoką jakość kupowanych produktów.

- Prowadzimy zaawansowane prace nad mechaniką naszej platformy online, która planowo ruszy na początku przyszłego roku. Celem biznesu Foodibazaru będzie zapewnienie konsumentom dostępu do świeżej i jakościowej żywności. Opieramy naszą działalność na wewnętrznej logistyce - od zamówienia, poprzez pakowanie, aż po odbiór towaru przez kierowcę – mówi Michał Kowalczyk, prezes zarządu Foodibazar. – Na rynku działa ponad 60 targowisk. Naszą ambicją jest podpisanie umów z większością z nich. Aktualnie przeprowadzamy wstępne rozmowy z kilkunastoma podmiotami – dodaje.

Gwarancją Foodibazaru będą sprzedawcy, których konsumenci znają od lat. Firma zwraca uwagę na doświadczenie zakupowe odbiorców oraz możliwość bliższego poznania sprzedawców, ich historii i doświadczenia. Platforma będzie narzędziem koordynującym cały proces zakupowy, czyniąc go szybszym i bezpieczniejszym.

Spółka zakłada kilkanaście tys. transakcji w pierwszym roku działalności.

- Widzimy duży potencjał w sprzedaży produktów spożywczych online i chcemy mieć realny wpływ na rozwój rynku e-grocery w Polsce. Wśród trendów, które są coraz częściej zauważalne na rynku żywności, jest wspieranie lokalnych dostawców, oferujących świeży i ekologiczny towar w Foodibazar wdrażamy tę ideę. – komentuje prezes zarządu Foodibazar. – Na naszej platformie chcemy udostępnić funkcję wirtualnego stoiska, które będzie unikalnym doświadczeniem zakupowym, umożliwiającym bezpośredni kontakt ze sprzedawcą – dodaje.

Obecnie rynek e-grocery wyceniany jest na ok. 3 mld zł. Z przeprowadzonych badań i analiz rynkowych wynika, że w najbliższych latach może urosnąć nawet do 15 mld zł. Pandemia COVID-19 przyspieszyła rozwój rynku e-grocery w Polsce, oferując proste, szybkie i przede wszystkim bezpieczne zakupy. Jak wynika z raportów rynkowych, prawie 15 mln Polaków choć raz zrobiło zakupy spożywcze w sieci. Największym rynkiem e-grocery w Europie wciąż pozostaje Anglia.

O spółce Foodibazar:

Foodibazar to polski start-up z rynku e-grocery. Ideą biznesu jest przenoszenie gwarancji jakości produktów spożywczych z offline do online, dostarczając konsumentom unikalne doświadczenie polegające na możliwości dokonania zakupów bezpośrednio z lokalnych targowisk. W perspektywie długofalowej Foodibazar chce oferować produkty zgromadzone ze wszystkich targowisk w Polsce.

Źródło: Spółka

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości