Artifex Mundi pracuje nad nową grą RPG, która może kosztować kilkanaście mln zł
Artifex Mundi pracuje nad nową grą RPG, której soft launch mógłby mieć miejsce na przełomie 2022/2023 r. Więcej szczegółów zarząd planuje ujawnić po pierwszym kwartale 2022 r. - poinformował prezes Przemysław Błaszczyk podczas środowej wideokonferencji. Nowa gra może kosztować wysokie kilkanaście mln zł.
"W 2020 r. rozpoczęliśmy pracę koncepcyjną nad nowym projektem z gatunku RPG, na koniec czerwca 2021 r. zamknęliśmy etap koncepcji prac w tym projekcie. Jesteśmy zadowoleni z przygotowanej wizji gry i weszliśmy w kluczowy (...) etap preprodukcji, którego celem jest przygotowanie tzw. +vertical slice+ na koniec pierwszego kwartału 2022 r." - powiedział prezes.
Dodał, że przygotowywany projekt będzie wykorzystywał technologię i know-how wypracowane w ramach projektu "Bladebound", ale będzie w innym koszyku podgatunkowym. Przypomniał, że nowy projekt jest współfinansowany grantami z NCBiR na łącznie ponad 6 mln zł.
"Liczymy, że do momentu soft launchu będzie to w okolicach 10 mln zł. Jeśli soft launch pokaże obiecujące KPI, to projekt będzie miał potencjał budżetu zmierzającego do wysokich kilkunastu mln zł w perspektywie kolejnych 4-5 lat" - powiedział prezes pytany o koszty nowej gry RPG.
Błaszczyk poinformował, że Artifex Mundi jest także na zaawansowanym etapie zbudowania koncepcji metagry "Unsolved".
Prezes pytany o perspektywy wynikowe na koniec roku odpowiedział, że zarząd spodziewa się od czwartego kwartału w segmencie gier premium historycznie występującej poprawy sezonowości, a w segmencie gier free-to-play większej konkurencji na rynku User Acquisition która będzie trochę tłumiła wzrosty przychodów.
Artifex Mundi, producent i wydawca gier komputerowych, w poniedziałek podał szacunki wyników za trzeci kwartał 2021 r. Grupa szacuje, że odnotowała w tym okresie 3,3 mln zł zysku netto wobec 2 mln zł przed rokiem. Przychody wzrosły w tym czasie do 9,1 mln zł z 5,5 mln zł.
Artifex Mundi jest producentem, współproducentem i globalnym wydawcą gier komputerowych.
(PAP Biznes), #ART
doa/ mfm/