Przejdź do treści

udostępnij:

TIM publikuje wyniki szacunkowe za październik 2021 r.

Ze wstępnych szacunków wynika, że w październiku 2021 r. miesięczne przychody TIM SA ze sprzedaży netto towarów i usług związanych bezpośrednio ze sprzedażą towarów wyniosły 120,2 mln zł (+37,2% r/r). To drugi najlepszy miesiąc od rozpoczęcia działalności przez TIM. Suma przychodów po 10 miesiącach 2021 r. przekroczyła 1,03 mld zł (+35,1% r/r).

Październikowe przychody ze sprzedaży online realizowanej samodzielnie przez klientów po raz drugi w historii i podobnie jak miesiąc wcześniej przekroczyły 80 mln zł, osiągając rekordowy poziom 85,9 mln zł (+39,5% r/r). Ich suma od stycznia do października 2021 r. wynosi już 728,4 mln zł (+34,7% r/r).

– Październik 2021 roku już przeszedł do historii TIM-u. To będzie miesiąc-symbol, w którym przychody ze sprzedaży TIM-u, liczone narastająco od początku roku, po raz pierwszy przekroczyły miliard złotych – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Nie osiągnęlibyśmy tego, gdy nie zaufanie rynku, które utrzymujemy ze strony dotychczasowych, ale i ciągle pozyskujemy u nowych klientów. To jeden z najważniejszych elementów wspierających sprzedaż online. Receptą na nie jest nie tylko szeroka oferta asortymentowa, ale i kompetentny zespół – zarówno w TIM-ie, jak i u naszego partnera logistycznego 3LP. Bez sprawnych, kompleksowych rozwiązań logistycznych nie ma szans na sukces w e-commerce. Doceniają je nie tylko klienci TIM-u, ale i innych firm sprzedających online, które korzystają z usług 3LP. Wierzę, że w już wkrótce docenią je także inwestorzy w związku z planowaną przez nas ofertą publiczną i debiutem spółki na warszawskim parkiecie – dodaje Krzysztof Folta.

O spółce TIM:

TIM SA prowadzi największą platformę e-commerce B2B w Polsce TIM.pl, jest też największym (pod względem przychodów ze sprzedaży) dystrybutorem materiałów elektrotechnicznych w Polsce (według magazynu „Elektrosystemy”, nr 5/2020, oraz https://www.rynekelektryczny.pl/najwieksze-hurtownie-elektrotechniczne/). Od 2013 r. łączy unikalne, kilkudziesięcioletnie doświadczenie w branży technicznej i elektrotechnicznej z nowoczesnymi technologiami e-handlu, który stanowi główny kanał sprzedaży TIM-u.

Spółka powstała w 1987 roku we Wrocławiu, od 1998 r. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Na podstawie wyboru 100 analityków giełdowych, doradców inwestycyjnych i zarządzających, reprezentujących domy i biura maklerskie, fundusze emerytalne i inwestycyjne, TIM znalazł się na 2. miejscu głównego zestawienia rankingu Giełdowa Spółka Roku 2020, organizowanego przez redakcję „Pulsu Biznesu”.

Przez ćwierć wieku TIM sprzedawał wyłącznie za pośrednictwem ogólnopolskiej sieć hurtowni elektrycznych. W 2013 r. firma zmieniła model biznesowy, stawiając na e-commerce. To najprawdopodobniej największa taka transformacja cyfrowa w polskim handlu B2B. TIM stawia na omnichannel - sprzedaż prowadzona jest na TIM.pl, w aplikacji mobilnej mTIM, telefonicznie oraz poprzez ogólnopolską sieć biur i przedstawicieli handlowych.

Centrala TIM SA znajduje się we Wrocławiu. Spółka tworzy Grupę Kapitałową TIM wraz z 3LP SA - operatorem centrum logistycznego w podwrocławskich Siechnicach. Obiekt specjalizuje się w obsłudze podmiotów (także spoza Grupy TIM) działających w sektorze e-commerce.

Źródło: Spółka, #TIM

Zobacz także: TIM SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: