Przejdź do treści

udostępnij:

Dino Polska planuje w '22 wzrost nakładów inwestycyjnych

Dino Polska planuje w przyszłym roku wzrost nakładów inwestycyjnych. W tym roku CAPEX ma wynieść ok. 1,3 mld zł - podała spółka w komunikacie prasowym.

"Chcemy utrzymać wysokie tempo rozwoju, dlatego na przyszły rok planujemy jeszcze większe nakłady inwestycyjne. Oprócz rosnącej liczby marketów Dino, zostaną przeznaczone m. in. na dalszy rozwój zaplecza logistycznego oraz na zwiększenie mocy produkcyjnych naszego zakładu mięsnego Agro-Rydzyna (...)" – powiedział, cytowany w komunikacie, Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska.

 

W pierwszych trzech kwartałach 2021 r. nakłady inwestycyjne przeznaczone na rozwój sieci Dino przekroczyły 1 mld zł i były o 52,5 proc. większe niż przed rokiem.

 

Spółka podała w raporcie kwartalnym, że wysoki poziom nakładów wynika przede wszystkim z wysokiego tempa otwarć nowych marketów Dino oraz uruchomienia siódmego centrum dystrybucyjnego spółki (w Sierpcu, w województwie mazowieckim).

 

W całym 2021 r. nakłady inwestycyjne mają wynieść około 1,3 mld zł.

 

Na koniec września 2021 r. łączna liczba marketów Dino wyniosła 1.706, o 335 więcej niż przed rokiem. Narastająco od początku 2021 r. otwarte zostały łącznie 234 sklepy w stosunku do 153 w analogicznym okresie ubiegłego roku.

 

Spółka podała, że kontynuuje działania redukujące jej wpływ na środowisko naturalne. W trzech pierwszych kwartałach tego roku 386 marketów Dino zostało wyposażonych w panele fotowoltaiczne i na koniec września 751 sklepów zasilanych było energią słoneczną. Wkrótce spółka planuje montaż pierwszej dużej farmy fotowoltaicznej na terenie centrum dystrybucyjnego w Sieroniowicach.

(PAP Biznes), #DNP

 

pel/ osz/

Zobacz także: Dino Polska SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: