Carbon Studio wypracowało po trzech kwartałach 2021 roku 3,4 mln zł przychodów netto
Carbon Studio – ekspert z rynku Virtual Reality, ogłosił szacunkowe wyniki finansowe. Od stycznia do września br. Studio wypracowało prawie 3,4 mln zł przychód netto. To wzrost o 66 proc. w porównaniu do analogicznego okresu ub. roku. W samym III kwartale przychody wyniosły 0,79 mln zł. Na wypracowane wyniki finansowe spółki wpłynęła rosnąca sprzedaż gier z serii The Wizards na platformie Oculus Quest. Już 17 listopada na PC VR zadebiutuje największy tytuł Studia – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Tegoroczna premiera gry to jeden z warunków podjętej 8 listopada uchwały NWZ Carbon Studio dotyczącej 3-letniego programu motywacyjnego, skierowanego do kluczowego personelu spółki.
- Zamykamy trzy kwartały 2021 roku przychodami na poziomie prawie 3,4 mln zł, to wynik zdecydowanie lepszy od tego, który osiągnęliśmy po trzech kwartałach minionego roku. Zarabiamy głównie na grach z naszej popularnej serii The Wizards. Wpływ na dobre wyniki finansowe ma także rosnąca popularność urządzeń VR – mówi Błażej Szaflik, prezes zarządu Carbon Studio.
The Wizards to seria gier akcji VR i zarazem kampania fabularna z podróżą w czasie, epickimi bitwami w Królestwie Meliora i bogatą historią. Podstawową mechaniką jest rzucanie zaklęć poprzez wykonywanie prostych gestów rąk.
Jak podawała Spółka w sierpniu br. seria gier The Wizards sprzedała się w ponad 250 000 egzemplarzy.
8 listopada Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Carbon Studio podjęło uchwałę dot. wprowadzenia 3-letniego programu motywacyjnego, skierowanego do kluczowego personelu. W jego ramach ok. 25 pracowników Carbon Studio otrzyma możliwość objęcia warrantów subskrypcyjnych serii B spółki, uprawniających do objęcia akcji serii E. Zarząd Spółki nie będzie przewidziany w pierwszej transzy emisji warrantów – Program motywacyjny jest skierowany przede wszystkim do naszych kluczowych pracowników w celu zmotywowania ich do pracy nad naszymi wspólnymi projektami, ale także jest dobrą kartą przetargową, jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych pracowników. – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio. – Pomimo nazwy, program jest skierowany do osób, które są w naszym zespole kluczowe - albo ze względu na pełnioną funkcję albo ze względu na wkład jaki wnoszą do projektów – dodaje.
Obecnie Studio przygotowuje się do premiery swojego największego tytułu – Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. – Mamy doświadczenie w tworzeniu gier opartych o rzucanie zaklęć w VR-ze, dlatego chcieliśmy iść o krok dalej. Połączyliśmy czary Lorda Arcanum z walką bronią białą w sposób płynny i intuicyjny. Gracz podczas rozgrywki po pewnym czasie intuicyjnie rzuca czarami w trakcie nawet najbardziej wymagających potyczek – komentuje Aleksander Caban.
Tempestfall będzie pierwszym projektem z popularnego uniwersum Age of Sigmar, który będzie osadzony w technologii wirtualnej rzeczywistości. – Aktualnie wprowadzamy ostatnie poprawki przed oficjalną premierą na PC VR, którą zaplanowaliśmy na 17 listopada. Premiera tej gry w br. jest jednym z warunków rozpoczęcia programu motywacyjnego Carbon Studio na lata 2021 – 2024. – dodaje Aleksander Caban.
Carbon Studio liczy, że debiut Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall pozytywnie wpłynie na wyniki finansowe Spółki w 2022 roku. PC VR to dopiero początek – na celowniku znajduje się wiele innych platform sprzętowych, na których Tempestfall ukaże się w następnej kolejności. Oprócz wsparcia innych producentów sprzętu umowa licencyjna zakłada stworzenie kilku rozszerzeń do gry oddawanych graczom po premierze.
Tempestfall realizowany jest we współpracy z Games Workshop, firmą znaną z produkcji miniaturek i gier bitewnych. Umowę licencyjną na realizację projektu opartego o uniwersum Warhammera firmy podpisały we wrześniu 2019 roku. Carbon Studio w projekcie pełni rolę zarówno producenta, jak i wydawcy. Cenę gry ustalono na 29,99 USD. Gra będzie dostępna w kilku wersjach językowych.
O spółce Carbon Studio:
Carbon Studio to pionier na polskim i europejskim rynku w dziedzinie developmentu gier dedykowanych technologii VR. Twórcy świetnie ocenianej gry The Wizards (80/100 pkt na Metacritic i 83 proc. pozytywnych komentarzy na platformie Steam). We wrześniu 2019 roku studio podpisało umowę licencyjną na produkcję gry komputerowej z wiodącym wydawcą miniaturek i gier bitewnych, Games Workshop. Carbon Studio stworzy grę przeznaczoną na wszystkie główne platformy VR, osadzoną w uniwersum Warhammer: Age of Sigmar, które stanowi podstawę kilkudziesięciu książek oraz gier komputerowych i karcianych. Carbon Studio powstało w 2015 roku z inicjatywy Aleksandra Cabana, Karoliny Koszuty i Błażeja Szaflika, którzy doświadczenie zdobywali współtworząc takie tytuły jak Painkiller Hell & Damnation, Deadfall Adventures i Get Even. Podstawową działalnością spółki jest tworzenie i wydawanie gier wideo na platformy wszystkich liczących się producentów VR i AR: Oculus, HTC, PlayStation VR, Microsoft VR, Xiaomi VR, a także komputery PC i konsole. Carbon Studio ma status dewelopera i wydawcy Sony PlayStation i Microsoft Xbox. Od początku swojego istnienia spółka współpracuje z Valve, HTC Vive, Oculusem / Facebookiem, Epic Games, Razzer, NVidia, Xiaomi oraz innymi czołowymi dostawcami sprzętu i technologii. W styczniu 2020 roku Carbon Studio powołało spółkę zależną – Iron VR S.A. Prezesem spółki jest Karolina Koszuta, także członkiem zarządu Carbon Studio S.A. Carbon Studio posiada 60 proc. akcji spółki. Od grudnia 2019 roku Carbon Studio jest notowane na rynku NewConnect.
