Przejdź do treści

udostępnij:

Chatbot od Emplocity pomoże w rekrutacji do Agencji Wywiadu

Emplocity S.A., zajmująca się automatyzacją procesów w biznesie z wykorzystaniem sztucznej inteligencji, dzięki własnej platformie technologicznej i wykorzystaniem botów, planuje wdrożenie kolejnego Chatbota Q&A wspierającego komunikację z kandydatami do pracy, rozszerzając go o moduł testów. Tym razem chatbot odpowie na pytania kandydatów do pracy w Agencji Wywiadu, polskiej służby specjalnej odpowiedzialnej między innymi za wywiad zagraniczny.

- Bot Q&A to narzędzie skierowane do firm, które w nowoczesny i innowacyjny sposób chcą budować swoją markę jako pożądanego pracodawcy. Cieszy nas to, że po takie rozwiązania sięgają również służby specjalne. Chatbot projektowany dla Agencji Wywiadu będzie unikalnym narzędziem, bo stworzonym w ścisłej współpracy i zgodnie z oczekiwaniami Agencji. Wykorzystamy w nim nasze autorskie oprogramowanie - Platformę Emplocity - które umożliwia tworzenie botów dziedzinowych i automatyzację procesów bez konieczności długotrwałych wdrożeń. Stworzoną w ramach Platformy bazę wiedzy zasilimy informacjami rekrutacyjnymi otrzymanymi od Agencji – komentuje Krzysztof Sobczak, współzałożyciel i CEO Emplocity SA.

Chatbot będzie wspierał kandydatów do pracy w kilku obszarach. Przede wszystkim odpowie na ich pytania dotyczące samego procesu rekrutacji (np. czas trwania rekrutacji, liczba etapów, sposób aplikowania, wymagania formalne) oraz służby i pracy w Agencji Wywiadu (godziny pracy, dress code, atmosfera, etc.). Umożliwi także zaaplikowanie poprzez dedykowany formularz.

W obszarze employer branding bot wesprze Agencję w komunikowaniu tego, jakim jest pracodawcą. Opowie o organizacji, przybliżając jej zalety, prezentując wartości i misję, jak również przedstawi różnice pomiędzy pracownikami cywilnymi i oficerami / funkcjonariuszami.

Ostatni obszar, czyli moduł testów, to nowość w ramach Bota Q&A. Każdy kandydat, który zostanie zaproszony na pierwszy etap rekrutacji do Agencji Wywiadu w trakcie spotkania rozwiązuje szereg zadań i testów. Chcąc ułatwić kandydatom przygotowanie do tego etapu i obniżyć ich stres związany z testami, Agencja zdecydowała się na udostępnienie w chatbocie krótkiego, próbnego testu wiedzy ogólnej. Rozwiązując taki test kandydat poznaje przykładowe pytania i dowiaduje się, jakie obszary i zagadnienia powinien powtórzyć przed spotkaniem rekrutacyjnym.

Od wielu lat cieszymy się opinią najbardziej innowacyjnej i aktywnej w przestrzeni internetowej polskiej służby specjalnej. Jako pierwsi w Polsce uruchomiliśmy i konsekwentnie prowadzimy nasze konta w mediach społecznościowych. Te popularne kanały komunikacji społecznej wykorzystujemy zarówno do celów informacyjnych, jak i rekrutacyjnych, gwarantując odbiorcom dostęp do rzetelnej wiedzy nt. misji Agencji Wywiadu, jej roli we współczesnym świecie, warunków służby oraz wymagań stawianych kandydatom. Nowa odsłona naszej strony internetowej, a także profile na Twitterze, Facebooku czy LinkedInie umożliwiają nam także działalność edukacyjną w zakresie aktualnych zagrożeń i szans rozwojowych w sferze polityki międzynarodowej, historii Polski i jej służb specjalnych. Jest to szczególnie ważne zadanie w czasach pogłębiającego się chaosu informacyjnego. 

W odpowiedzi na nowe trendy w komunikacji społecznej i wyzwania wynikające z ograniczenia kontaktów społecznych wskutek pandemii kontynuujemy rozwój naszej platformy Bezpiecznego Naboru Cyfrowego, wzbogacając ją o nowe funkcje i rozwiązania, w tym o wirtualnego asystenta, który zautomatyzuje nawigowanie i umożliwi bardziej intuicyjne zapoznawanie się ze szczegółami naszej oferty rekrutacyjnej.

Dzięki dobremu rozeznaniu w nowoczesnych rozwiązaniach komunikacyjnych podjęliśmy współpracę z kompetentnym partnerem w zakresie tworzenia botów domenowych. Priorytetami były dla nas fachowość, rzetelność, a także sposób działania naszych partnerów przy realizacji tego zadania. Stąd wybór Emplocity S.A. – polskiego start-upu skupiającego młodych ludzi o otwartych umysłach, którzy za sprawą świetnej znajomości swojej branży potrafią sprostać specyficznym potrzebom tak nietypowego klienta jak Agencja Wywiadu i zaspokoić oczekiwania komunikacyjne młodego pokolenia – stwierdza Szef Agencji Wywiadu.

Chatbot zostanie zamieszczony na stronie www Agencji Wywiadu w formie wygodnego widgetu. Jego najważniejszą zaletą, wynikającą z rozumienia i przetwarzania przez bota języka naturalnego (NLP), będzie pełna dostępność dla kandydatów, którzy poprzez zwykłą rozmowę w oknie chatu, przypominającą rozmowę z drugim człowiekiem, będą mogli poznać lepiej AW i uzyskać odpowiedzi na ważne dla nich kwestie i to 24 godziny na dobę, bez wychodzenia z domu.

Obsługa bota przez kandydata nie wymaga żadnego przeszkolenia ani instalowania oprogramowania. Do rozmowy z nim wystarczy komputer lub smartfon z dostępem do internetu.

Po stronie klienta obsługa narzędzia również nie jest wymagająca. Pracownicy Agencji Wywiadu otrzymają od Emplocity Panel Administracyjny, w ramach którego będą mogli zarządzać bazą wiedzy chatbota i aktualizować próbkę testów oraz zbierać pytania kandydatów, które nie zostały wcześniej przewidziane i opracowane w bazie.

- Nasza technologia pozwala na minimalne angażowanie klienta w obsługę chatbota. Raz przygotowanie narzędzie jest w stanie samodzielnie się rozwijać i udoskonalać. Wykorzystywane przez nas algorytmy uczenia maszynowego pozwalają zautomatyzować proces uczenia się nowych treści przez system, tworząc samouczącą się bazę pytań i odpowiedzi, która wraz ze wzrostem zapytań, staje się coraz bardziej precyzyjna. Modele predykcyjne pozwalają natomiast przewidywać zachowania i intencje użytkowników. Sprawia to, że trafność odpowiedzi na pytanie zadane wytrenowanemu systemowi może osiągać nawet 85 procent. - dodaje Arkadiusz Talun, współzałożyciel i CTO Emplocity SA.

W ramach oferty publicznej akcji zakończonej w połowie września Emplocity S.A. pozyskało 1,49 mln zł. Środki z emisji zostaną przeznaczone na rozwój nowych produktów (m.in. na opracowanie konwersacyjnej sztucznej inteligencji wspierającej obieg informacji w przedsiębiorstwie), a także ekspansję oraz skalowanie sprzedaży. Obecnie Spółka przygotowuje niezbędne dokumenty potrzebne do ubiegania się o dopuszczenie akcji Empocity SA na rynku NewConnect. Zamiarem Zarządu Spółki jest złożenie Dokumentu informacyjnego na GPW w Warszawie na przełomie 2021 i 2022 r.

O Agencji Wywiadu:

Agencja Wywiadu (AW) rozpoczęła działalność 29 czerwca 2002 r. Powołano ją na mocy Ustawy z 24 maja 2002 r. o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu. Jest samodzielną instytucją administracji RP podlegającą Prezesowi Rady Ministrów, a status jej Szefa został podniesiony do rangi ministerialnej.

Do głównych zadań Agencji Wywiadu należy pozyskiwanie informacji istotnych dla bezpieczeństwa zewnętrznego Rzeczypospolitej Polskiej, identyfikowanie zagrożenia, monitorowanie środowiska bezpieczeństwa międzynarodowego i budowanie strategii bezpieczeństwa międzynarodowego RP. Agencja Wywiadu z uwagi na swój charakter działań rozpoznaje nowe zagrożenia i wyzwania o charakterze globalnym. Wyławia z ogromu danych informacje wiarygodne, istotne i przydatne, które przekazuje bezpośrednio najważniejszym organom państwowym w Polsce. Utrzymuje bezpieczeństwo RP i wzmacniamy pozycję kraju na arenie międzynarodowej.

O spółce Emplocity:

Emplocity S.A. powstało 2013 roku w Warszawie. Spółka zajmuje się zastosowaniem rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji i automatyzacji w biznesie. Emplocity  tworzy rozwiązania wspierające prowadzenie biznesu, oparte na sztucznej inteligencji. W swoich rozwiązaniach Spółka wykorzystuje metody głębokiego uczenia maszynowego oraz przetwarzania języka naturalnego, wykorzystując zaawansowany algorytm, data science i uczenie maszynowe w celu zautomatyzowania procesów biznesowych.

Rozwiązanie Emplocity łączy funkcjonalność Wirtualnego Asystenta, który wchodzi w interakcję i udziela odpowiedzi w sposób naturalny, przypominający interakcję z drugim człowiekiem oraz funkcjonalności platformy do automatyzacji procesów i wymiany wiedzy, która wykonuje określone działania w trybie 24/7, bez angażowania lub z minimalnym zaangażowaniem ludzkiego operatora.

Wśród gotowych produktów opartych na platformie Emplocity są:

  • EMPLOBOT - chatbot automatyzujący proces rekrutacji i komunikacji z kandydatami,
  • INTRABOT - chatbot automatyzujący komunikację wewnętrzną w firmach w wybranych obszarach (HR, Administracja, Sprzedaż, Kadry i płace, Helpdesk IT),
  • Q&A BOT - chatbot automatyzujący komunikację z klientami i potencjalnymi klientami (w obszarze produktowym, wymiany wiedzy i obsługi klienta).

Źródło: Spółka

udostępnij: