Cyfrowy Polsat przewiduje ok. 11 proc. wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w 2021 roku
Cyfrowy Polsat spodziewa się wzrostu rynku reklamy telewizyjnej w 2021 roku o około 11 proc. - poinformował podczas telekonferencji dla mediów prezes Telewizji Polsat Stanisław Janowski Dodał, że w 2022 roku rynek powinien wrócić do kondycji sprzed pandemii.
"Czwarty kwartał wygląda dobrze, październik mamy za sobą, listopad sprzedany, wiemy, jak będzie wyglądał. Wydaje się, że w ujęciu całorocznym ten kwartał powinien dać rynkowi roczną dynamikę dwucyfrową, pewnie w okolicy 11 proc." - powiedział Janowski.
"Rok 2021 ma bardzo wysoką dynamikę, bo mamy efekt bazy Covidowej z 2020 roku, rynek wraca do poziomu z 2019 roku w tym roku. Na dzisiaj jest jeszcze trochę za wcześnie, żeby mówić, jaka będzie dynamika rynku reklamy telewizyjnej w przyszłym roku. Wydaje się, że rynek powinien wrócić do kondycji sprzed pandemii" - dodał.
Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły szybciej niż cały rynek reklamy TV. Zwiększyły się o 6,1 proc. rdr do 267 mln zł w III kw. br., a udział grupy w rynku reklamy TV wzrósł do 28,8 proc.
W pierwszych trzech kwartałach br. przychody grupy wzrosły o 19,5 proc. do 869 mln zł, a udział w rynku reklamy telewizyjnej zwiększył się do 28,8 proc.(PAP Binzes)
epo/ mfm/
