Przejdź do treści

udostępnij:

EBITDA Eurocashu w III kw. '21 wyniosła 235,8 mln zł wobec konsensusu 209,4 mln zł

Zysk EBITDA grupy Eurocash w trzecim kwartale 2021 roku wyniósł 235,8 mln zł wobec 225,1 mln zł zysku rok wcześniej - poinformowała spółka w raporcie kwartalnym. Konsensus PAP Biznes zakładał 209,4 mln zł zysku EBITDA.

Zysk netto jednostki dominującej wyniósł 27,4 mln zł wobec 25,7 mln zł zysku oczekiwanego przez rynek i wobec 32,2 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk netto wyniósł 31,1 mln zł wobec 33,7 mln zł zysku w III kwartale 2020 r.

Skonsolidowana sprzedaż grupy w III kwartale 2021 r. wzrosła o 0,7 proc. rdr do 7.029,6 mln zł. Konsensus wynosił 7.088,2 mln zł.

Skonsolidowana marża brutto na sprzedaży wyniosła 12,89 proc. w III kwartale i wzrosła o 0,19 p.p. rdr.

W segmencie hurtowym grupa Eurocash zanotowała w trzecim kwartale wzrost wyniku EBITDA do blisko 190 mln zł, tj. o 2,5 proc. rdr, przy zbliżonym poziomie sprzedaży, wynoszącym 5,26 mld zł.

"Trzeci kwartał tego roku, podobnie jak drugi, był trudnym okresem dla małych sklepów, co znalazło odzwierciedlenie w spadku sprzedaży w hurtowniach Cash&Carry. Wyższą sprzedażą osiągnęliśmy natomiast w formacie Eurocash Dystrybucja, czyli w biznesie skierowanym do większych sklepów. Postępująca cyfryzacja naszej działalności przekłada się natomiast na dalszą poprawę rentowności w hurcie. Już około 43 proc. łącznej sprzedaży w tym segmencie jest realizowane za pośrednictwem platformy eurocash. pl" – powiedział, cytowany w komunikacie prasowym, Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Grupy Eurocash.

Sprzedaż zewnętrzna zrealizowana przez grupę Eurocash w segmencie detalicznym w trzecim kwartale 2021 r. wyniosła 1,61 mld zł i była o ponad 2 proc. wyższa rdr. Wynik EBITDA detalu wzrósł o 11 proc. rdr do 85 mln zł.

Jak tłumaczy spółka, wyższa sprzedaż w segmencie detalicznym to głównie efekt poprawy w supermarketach własnych. Jak podano, pod względem efektywności, wciąż ustępują one placówkom prowadzonym przez franczyzobiorców.

Zgodnie z zapowiedziami, do końca roku Eurocash zamknie 59 sklepów, które najsłabiej radziły sobie na rynku i w których podjęte działania naprawcze nie rokowały trwałą poprawą rezultatów. W pierwszych dziewięciu miesiącach 2021 r. sklepy te przyniosły spadek sprzedaży segmentu o 22 mln zł oraz obniżyły EBITDA grupy o 14,4 mln zł.

"Proces zamykania tych placówek rozpoczęliśmy w czwartym kwartale i liczymy, że w przyszłym roku przyniesie on wzrost efektywności i rentowności całego segmentu" – powiedział Owczarek.

Sprzedaż segmentu Projekty w trzecim kwartale sięgnęła 123 mln zł i była o 22 proc. wyższa niż w analogicznym okresie 2020 r.

Po trzech kwartałach 2021 r. skonsolidowana sprzedaż grupy Eurocash sięgnęła 19,392 mld zł i była o 1,6 proc. wyższa rdr. EBITDA wyniosła 438,4 mln zł wobec 561,7 mln zł przed rokiem.

Marża brutto na sprzedaży wyniosła po trzech kwartałach 12,75 proc., co oznacza spadek o 0,43 p.p. rdr.

Na koniec września 2021 r. sieć ABC liczyła 9.143 sklepy (wobec 9.149 przed rokiem). Liczba sklepów partnerskich i franczyzowych zrzeszonych w sieciach Lewiatan, Euro Sklep, Groszek i Gama (PSD) wynosiła natomiast łącznie 5.494 placówki, co oznacza przyrost o 305 sklepów rdr.

Sieć małych supermarketów na koniec września liczyła 1.594 sklepy (w tym 1.565 funkcjonujących pod marką Delikatesy Centrum) – 965 z nich to sklepy franczyzowe, a 629 to sklepy własne lub prowadzone w ramach joint venture.

Segment detaliczny grupy obejmuje też 422 saloniki prasowe Inmedio.

Sieć marketów alkoholowych Duży Ben na koniec września liczyła 181 placówek.

(PAP Biznes), #EUR

pel/

Zobacz także: Eurocash SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: