Grupa Hub.Tech zwiększyła zysk netto o 250 proc. rdr. w III kwartale
Grupa Hub.Tech, rozwijająca ekologiczne i biotechnologiczne rozwiązania, wypracowała 28 mln zł przychodów netto i zrównanych z nimi w III kwartale 2021 roku – jest to wzrost o blisko 250 proc. rdr. Z kolei zysk netto wyniósł 3,4 mln zł, co oznaczało dynamikę wzrostu na poziomie 250 proc.
Po 9 miesiącach 2021 roku Grupa Hub.Tech odnotowała 16 mln zysku netto. Kolejny kwartał zakończony dodatnim zyskiem netto, świadczy o utrzymującym się od wielu miesięcy dynamicznym rozwoju Grupy.
- Wymierne efekty w postaci znaczącej dynamiki wzrostu przychodów, a także zanotowany wynik finansowy potwierdzają zasadność realizowanych przez Grupę od wielu miesięcy działań. Kwartał do kwartału notujemy regularne wzrosty, jest to duży powód do zadowolenia - komentuje Marcin Pawlikowski, wiceprezes Grupy Hub.Tech
W III kwartale systematycznie była poszerzana oferta produktowa, w szczególności o kosmetyki dla dzieci i dorosłych oraz środki czystości. Stale są negocjowane i rozwijane współprace z wiodącymi sieciami handlowymi. Podpisana również została umowa z platformą TikTok. W tym kanale prowadzone są działania marketingowe produktów spółek Stars.Space i Onlybio.life. Współpraca to strategiczny krok związany z promocją produktów na skalę globalną. Grupa także optymalizuje działania operacyjno-logistyczne w celu rozwijania sprzedaży e-commerce.
Na początku września Onlybio.life uzyskała pozytywną rekomendację wniosku do dofinansowania przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości w ramach projektu związanego z wdrożeniem innowacyjnej gamy kosmetyków. Całkowity koszt projektu został określony na ok. 14,9 mln zł netto, a rekomendowana kwota dofinansowania wynosi 6,5 mln zł, stanowiąc 44 proc. wartości netto całego projektu.
- Onlylife.bio mocno stawia na badania i rozwój. Chcemy być spółką, która wyróżnia się m. in. swoją innowacyjnością. Uzyskane dofinansowanie w wysokości 6,5 mln zł przyczyni się do osiągnięcia przez nas tego założenia i dalszego rozwoju firmy – dodaje Marcin Pawlikowski.
W ostatnim czasie zakończyła się emisja akcji jednej ze spółek z Grupy Hub.Tech – Stars.Space, z której pozyskano rekordowe 4,55 mln zł. Po sukcesie kampanii crowdfundingowej władze spółki zapowiadają debiut na New Connect na początku pierwszego półrocza 2022 roku.
O spółce HUB.TECH:
HUB.TECH S.A. (dawniej Boruta-Zachem S.A.) prowadzi działalność, która skupiona jest na trzech głównych obszarach:
- produkcji ekologicznych środków powierzchniowo czynnych – biosurfaktantów, ekologicznych kosmetyków oraz produktów chemii gospodarczej opartych na biosurfaktantach i środkach naturalnych,
- badaniach i rozwoju innowacyjnych rozwiązań biotechnologicznych,
- produkcji barwników i pigmentów.
Grupa jest pierwszym w Polsce producentem środków chemii gospodarczej i produktów kosmetycznych na bazie biosurfaktantów. Działalność jest realizowana dzięki własnym laboratoriom oraz z wykorzystaniem nowoczesnych linii produkcyjnych. Produkty wytwarzane w ww. technologii sprzedawane są pod dwiema markami: OnlyBio – oferująca produkty przeznaczone do higieny i pielęgnacji ciała dorosłych oraz dzieci od pierwszego dnia życia oraz OnlyEco – oferująca ekologiczne środki czystości.
Jednocześnie firma jest uznanym producentem barwników, pigmentów, rozjaśniaczy optycznych oraz innych środków chemicznych.
Od 2014 r. HUB.TECH S.A. jest spółką notowaną na rynku NewConnect.
Źródło: Spółka, #HUB