MIRACULUM podsumowuje III kwartał br.
W Q3 2021 roku MIRACULUM S.A. szacuje przychody ze sprzedaży netto na poziomie 10 550 tyś. złotych, co stanowi wzrost aż o 69% w stosunku do roku poprzedniego. Świetne wyniki sprzedażowe i ekonomiczne Spółki w trzecim kwartale potwierdzają celowość podejmowanych decyzji w zakresie wzbogacenia oferty sprzedażowej oraz inwestycji w wiele projektów marketingowych. Konsument, jego potrzeby oraz potencjał rynku, są głównymi obiektami zainteresowania Spółki. A rekordowe wyniki sprzedaży Spółka osiąga utożsamiając swoje sukcesy z korzyściami i zadowoleniem klientów.
– Nową odsłonę WARSA wsparliśmy największą w historii marki kampanią, obejmującą miesięczną kampanię telewizyjną, digital OOH, druki wielkoformatowe oraz szerokie działania w internecie w tym w social mediach i współpracę z influencerami. Celem kampanii było podkreślenie wyróżników marki względem konkurencji. Wars Expert For Men to Polska marka z tradycją odpowiadająca na potrzeby współczesnych i świadomych mężczyzn. Jesteśmy dumni, że ambasadorem marki WARS został Pan Mikołaj Roznerski, wspaniała osobowość i niesamowity aktor. Te działania przyczyniły się do ogromnego zainteresowania marką największych sieci drogeryjnych. – komentuje Sławomir Ziemski – Członek Zarządu Miraculum S.A.
W okresie sprawozdawczym Spółka skoncentrowała działania na wprowadzeniu do oferty nowych produktów w markach JOKO, Miraculum, Wars oraz Pani Walewska.
W marce Miraculum wprowadzono do oferty:
- nowa linię kosmetyków Asta.Plankton C, profesjonalnie odmładzająca kurację skóry Asta.Plankton C, bogatą w składniki aktywne pochodzenia naturalnego,
- 8 nowych zapachów perfum (4 męskie i 4 damskie) dostępnych wyłącznie w sieci Rossmann, których Ambasadorami zostali Pani Adriana Kalska oraz Pan Mikołaj Roznerski - aktorzy pełni pasji, autentyczni i odważni, główni bohaterowie popularnego serialu „M jak Miłość”,
- mgiełkę do twarzy z kwasem hialuronowym.
Nowa oferta w marce Miraculum spowodowała trzykrotny wzrost sprzedaży w tej marce w stosunku do podobnego okresu roku poprzedniego.
W raportowanym okresie Miraculum S.A. wprowadziła również na rynek nową linię produktów do depilacji Tanita Vegan, której formuły zawierają 99 % składników pochodzenia naturalnego. Oferta została skomponowana tak, aby była jak najbardziej przyjazna dla środowiska, produkty posiadają prestiżowy certyfikat ECO CERT, a opakowania przeznaczone są do recyklingu. Nowa linia jest odpowiedzią na rosnąca świadomość na temat pielęgnacji ciała i wydatki na higienę osobistą. Tanita Vegan dostępna jest w największych sieciach drogeryjnych w Polsce.
Kosmetyki do makijażu, zgodnie z przewidywaniami agencji badawczych rosną po pandemii najszybciej, krok za krokiem odrabiając wcześniejsze straty.
– To właśnie marce JOKO zawdzięczamy niesamowitą dynamikę wzrostu. Kolekcja JOKO VEGE - nature of love spotkała się z bardzo dobrym przyjęciem Klientów. Nowa linia produkowana jest w Polsce, nie zawiera składników pochodzenia zwierzęcego a opakowania przyjazne są dla Planety (z papieru Kraft oraz trzciny cukrowej), ograniczającej emisję gazów o 50 %. Kosmetyki dostępne są w drogerii Rossmann. – komentuje Sławomir Ziemski – Członek Zarządu Miraculum S.A.
Jako właściciel marki Chopin Perfumes (chopinperfumes.com), z wielkim zaangażowaniem Miraculum S.A. wspiera ambitne projekty związane z kulturą. Trzeci kwartał obfitował w wiele wydarzeń kulturalnych, w których aktywnie uczestniczyliśmy jako Partner, z dumą wspierając artystów biorących udział w Międzynarodowym Konkursie Chopinowskim w Dusznikach Zdroju, Szalonych Dniach Muzyki, a także w festiwalu Chopin i Jego Europa. Najważniejszym kulturalnym wydarzeniem sezonu był XVIII Międzynarodowy Konkurs Chopinowski, turniej muzyczny o globalnym zasięgu i ogromnej renomie, który od niemal stu lat budzi pozytywne skojarzenia z Polską i skutecznie promuje polską kulturę, będąc wizytówką Polski na świecie.
Tegoroczny konkurs odbył się od 2 do 23 października 2021 w Filharmonii Narodowej w Warszawie, która po raz kolejny stała się stolicą światowej pianistyki. Całe wydarzenie obecne było na antenach radio i tv, można było je obserwować w streamingu na YouTubie, mediach społecznościowych i przy pomocy specjalnie mu dedykowanej aplikacji. Imponujące statystyki oglądalności (od około 100 tys. do ponad 1 mln. jedna sesja) świadczą o ogromnym zainteresowaniu Konkursem.
– Miraculum jako firma o ogromnej prawie 100 letniej tradycji, ma aspiracje mocnego powrotu na rynki globalne. Szanse na dalszy rozwój dostrzegamy w konsekwentnym zwiększaniu obecności naszych marek nie tylko na rynku polskim, ale również̇ zagranicznym. Rozumiemy, że szybki postęp technologiczny i dostęp do coraz to nowych rozwiązań́ cyfrowych zmieniają̨ potrzeby i zachowania konsumentów. Dlatego niezwykle ważna jest dla nas wielokanałowość́ sprzedaży. Rozwijamy sieć stacjonarną i e- commerce (wzrost sprzedaży o 100% r/r), a klient zyskuje swobodę dokonywania zakupu w obu kanałach. Nasze produkty można już spotkać w jednej z największych sieci drogeryjnych na świecie NOTINO czy Amazon. – dodaje Sławomir Ziemski – Członek Zarządu Miraculum S.A.
Eksport Spółki Miraculum w okresie trzeciego kwartału 2021 w porównaniu do tego samego okresu 2020 wzrósł o ponad 100%, a narastająco za okres trzech kwartałów 2021 roku wzrósł o ponad 70% w stosunku roku 2020.
– Szukamy szans na całym świecie i konsekwentnie pracujemy, aby eksport Spółki dynamicznie rósł i stanowił coraz większy procent sprzedaży ogółem. – podsumowuje Marek Kamola – Członek Zarządu Miraculum S.A.
Zmiana produktowa w wybranych markach, nowe wdrożenia, przy poprawie efektywności działania Spółki i płynności finansowej pozwala odbudować wiarygodność w oczach Dostawców i Klientów. Stanowi to mocną przesłankę, aby optymistycznie patrzeć w przyszłości, szczególnie po ustaniu lub ograniczeniu epidemii.
O spółce Miraculum:
Miraculum to notowana na GPW polska spółka kosmetyczna, która konsekwentnie buduje swoją pozycje rynkową przy zachowaniu szacunku do swej tradycji i bogatej historii. Firma istnieje na rynku od 1924 roku. Działalność Spółki koncentruje się na opracowywaniu i sprzedaży nowoczesnych kosmetyków do pielęgnacji twarzy i ciała, wyrobów perfumeryjnych, preparatów do depilacji oraz kosmetyków do makijażu, stosując przy tym własne, oryginalne receptury. Spółka skupia w swoim portfolio 11 marek: Miraculum, Być Może.., Gracja, Pani Walewska, Wars, Lider, Tanita, Paloma, Joko, Chopin, Gracja Bio.
Źródło: Spółka, #MIR
