SFD publikuje raport kwartalny za 3 kw 2021 r.
– W okresie 9 miesięcy 2021 osiągnęliśmy przychody w wysokości 184 mln zł, wzrost o 24% rdr. Nasze przychody znalazły się na rekordowym poziomie, a udział kanału e-commerce wyniósł 64%. Motorem wzrostu był rozwój oferty produktowej, szczególnie w segmencie żywności dietetycznej, poszerzenie sieci sklepów stacjonarnych oraz zwiększona sprzedaż do dużych sieci handlowych. Jesteśmy zadowoleni z dużego wzrostu sprzedaży w kanałach tradycyjnych wiedząc, że nasze kanały e-commerce działają bardzo dobrze i w razie potrzeby są w stanie przejąć cały wzrost ruchu zakupowego. – komentuje Mateusz Pazdan, prezes zarządu SFD S.A. EBITDA w pierwszych 9 miesiącach roku wzrosła o 13% do 16 mln zł a zysk netto wzrósł o 12% do 10,9 mln zł.
Wyniki finansowe Spółki za trzeci kwartał nie tylko potwierdziły wzrost przychodów ze sprzedaży ale przyniosły również wyraźną poprawę przepływów operacyjnych. Przychody Spółki w 3 kwartale wzrosły o 19% rdr do poziomu 59,8 mln. Sprzedaż Spółki rosła w kanale tradycyjnym. Udział e-commerce w przychodach ze sprzedaży wyniósł 57% (vs 71% w 3 kw 2020). Spółka w niektórych lokalizacjach zaobserwowała przechodzenie klientów z kanału e-commerce do zakupów w sklepach stacjonarnych.
EBITDA w pierwszych 9 miesiącach roku wzrosła o 13% do 16 mln zł zaś w samym 3 kwartale br EBITDA wyniosła 3,7 mln zł ( -16% r/r). Spadek EBITDA w 3 kwartale to wynik wzrostu udziału sprzedaży w kanałach tradycyjnych o niższej rentowności oraz presji cen surowców i materiałów do produkcji. Pomimo spadku EBITDA spółka zanotowała wzrost przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej w wysokości 7,8 mln zł.
W nadchodzących kwartałach Spółka przewiduje dalszy wzrost sprzedaży, poprawę dynamiki zysków, zamknięcie umowy przejęcia 11 sklepów stacjonarnych oraz przygotowuje się do wejścia na kolejne rynki środkowoeuropejskie. Spółka będzie także informować rynek o kolejnych krokach w realizacji celów emisyjnych dotyczących budowy nowego magazynu Spółki.
O spółce SFD:
Spółka posiada największy w Polsce sklep internetowy z suplementami i odżywkami, 14 stacjonarnych sklepów własnych, 69 sklepów franczyzowych oraz jest właścicielem takich marek jak ALLNUTRITION czy SFD NUTRITION. SFD współpracuje z partnerami polskimi i zagranicznymi w zakresie dostaw i produkcji odżywek i suplementów diety, żywności dietetycznej oraz akcesoriów sportowych. Spółka ma 8 000 produktów w swojej ofercie. Dostawcami Spółki jest ponad 100 wyselekcjonowanych producentów z całego świata. Spółka zaopatruje się bezpośrednio u producentów i importerów tych towarów. SFD S.A. współpracuje także z producentami odżywek, suplementów diety i akcesoriów sportowych zlecając produkcję 36 wyspecjalizowanym w danych produktach podwykonawcom. SFD S.A. posiada własne zaplecze magazynowo-handlowe. Sprzedaż produktów prowadzona jest przez portale internetowe. Jednocześnie spółka rozwija sieć sklepów własnych i sklepy franczyzowe.
Źródło: Spółka, #SFD
