Przejdź do treści

udostępnij:

13 mln zł zysku netto Grupy CDRL w III kwartale

Grupa CDRL, wiodący dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej, w III kwartale 2021 roku osiągnęła 13,0 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 4,42 mln zł straty rok wcześniej. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży wyniosły 130, 2 mln zł czyli o 7,4 proc. więcej niż rok wcześniej. W omawianym okresie Grupa CDRL poszerzyła działalność o nowe rynki i zwiększyła powierzchnię magazynową. Spółka zamierza wypłacić dywidendę w wysokości 2,00 zł na jedną akcję.

Od stycznia 2021 spółka wygenerowała 323,7 mln zł przychodów, czyli o 7 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk netto w omawianym okresie wyniósł 20,2 mln względem straty na poziomie 30,2 mln.

- Działamy w trudnych, pandemicznych warunkach, dostosowując nasze działania do otoczenia rynkowego. Optymalizacja sieci sprzedaży i rozwój omnichannel przyniosły pierwsze efekty, czego dowodem są wypracowane w III kwartale wyniki. Z tym większą motywacją będziemy realizowali kolejne działania optymalizacyjne, zwłaszcza w zakresie utrzymania i rentowności naszych salonów oraz zwiększania udziału kanału sprzedaży internetowej. – komentuje Marek Dworczak, prezes CDRL.

W III kwartale Grupa CDRL rozszerzyła swoją działalność na nowe rynki – ruszyła sprzedaż w Mołdawii i Albanii. Dodatkowo, otwarte zostały dwa nowe sklepy franczyzowe na Słowacji, spółka pozyskała także masterfranczyzobiorcę w Portugalii. Spółka rozszerzyła także zabudowanie hali magazynowej – zyskała dzięki temu 5,5 tys. nowych miejsc odkładczych, niezbędnych do magazynowania zwiększonej oferty produktowej. Wdrożone zostały również mobilne technologie przyjęć towaru w salonach.

Spółka konsekwentnie realizuje politykę dywidendową. CDRL regularnie co roku wypłaca dywidendę od 2015 roku. Wniosek o wypłatę dywidendy w 2021 r. z kapitału zapasowego Spółki utworzonego z zysku z lat poprzednich w wysokości 2,00 zł na jedną akcję Zarząd CDRL S.A. przedstawi Radzie Nadzorczej oraz Akcjonariuszom Spółki na planowanym na 25 listopada br. Walnym Zgromadzeniu. Łączna wartość wypłaconej dywidendy zostanie ustalona według stanu akcji Spółki dających prawo do dywidendy na dzień podjęcia uchwały Walnego Zgromadzenia. Wskaźnik stopy dywidendy wynosić będzie przy dzisiejszym kursie akcji ponad 7%, co obecnie plasuje CDRL wśród 25 najlepszych spółek GPW wg. stopy dywidendy w 2021 roku.

O spółce CDRL:

Grupa CDRL to wiodący dystrybutor odzieży dziecięcej w Europie Środkowo-Wschodniej. Jest właścicielem marek własnych Coccodrillo, Lemon Explore, Petit Bijou, Broel oraz największej sieci supermarketów dla dzieci na Białorusi - Buslik. Grupa CDRL dostarcza kompleksową ofertę dziecięcą, posiada własny zespół projektantów i designerów. Produkcja asortymentu poddawana jest pełnej kontroli jakości przy jednoczesnej optymalizacji kosztów i gwarancji bezpieczeństwa dostaw. Uzupełniającą ofertę stanowi obuwie dziecięce, produkcji własnej i zewnętrznej oraz zabawki i akcesoria. W portfolio spółki znajdują się również Sale Zabaw Fikołki, gdzie znajdują się sklepy i cornery z odzieżą marki Coccodrillo. Spółka prowadzi działalność w Polsce i wielu innych państwach Unii Europejskiej, a także poza nią. Produkty marki Coccodrillo dostępne są łącznie w 500 punktach handlowych, a także w sklepie internetowym działającym w 5 wersjach językowych.

Źródło: Spółka, #CDL

Zobacz także: CDRL SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: