Agora podwyższa prognozę wzrostu wydatków reklamowych w '21 do 13-16 proc.
Agora podwyższyła prognozę wzrostu wydatków reklamowych w 2021 roku do 13-16 proc. - podała spółka w raporcie.
Agora szacowała wcześniej, że wzrost rynku reklamowego w tym roku wyniesie 8-11 proc.
Spółka podniosła prognozę dla rynku reklamy telewizyjnej do 8-11 proc. z 5-8 proc. wcześniej. W internecie wydatki mają wzrosnąć o 16-19 proc. (wcześniej 9-12 proc. wzrostu), a w reklamie zewnętrznej o 16-19 proc.(wcześniej 15-18 proc.). W radiu Agora spodziewa zwyżki o 9-12 proc. (wcześniej szacowano 8-11 proc.), a w prasie spadku o 2-5 proc. (wobec 9-12 proc. spadku we wcześniejszej prognozie). W kinach grupa liczy na 17-20 proc. wzrostu wydatków, a poprzednio prognozowała zwyżkę w przedziale 6-9 proc.
Według szacunków Agory w trzecim kwartale 2021 r. wartość wydatków reklamowych w Polsce wyniosła około 2,3 mld zł i wzrosła o 12,5 proc. w stosunku do trzeciego kwartału 2020 r. Wydatki na reklamę w telewizji wzrosły o 3,5 proc., w internecie o 21 proc., w radiu o 4 proc., w reklamie zewnętrznej o 16 proc., w czasopismach o 12 proc., w dziennikach o 8 proc., a w kinie o 300 proc.
Grupa szacuje wartość wydatków reklamowych w Polsce w okresie styczeń-wrzesień na około 7,1 mld zł, co oznacza wzrost o 17,5 proc. wobec analogicznego okresu 2020 r.
(PAP Biznes), #AGO
kuc/ ana/
