All in! Games świętuje 3.rocznicę powstania
Zaledwie trzy lata zajęło spółce All in! Games osiągniecie miliona sprzedanych kopii w jednym roku i przekroczenie bariery dwóch milionów sprzedanych gier łącznie od momentu powstania. W ten efektowny sposób krakowski wydawca obchodzi swoje trzecie urodziny.
– Gdy pod koniec listopada 2018 roku, podczas gali Allintroduction świętowaliśmy oficjalne rozpoczęcie działalności jako wydawca gier komputerowych, liczyliśmy na to, że szybko uda nam się przebić w branży, ale nie spodziewaliśmy się, że tempo rozwoju będzie aż tak dynamiczne - mówi prezes zarządu All in! Games, Piotr Żygadło. – W trzy lata udało się osiągnąć bardzo wiele - weszliśmy na Główny Rynek GPW, wydaliśmy trzy duże tytuły, które sprzedały się w setkach tysięcy egzemplarzy każdy, nasze przychody przewyższają przychody dużo starszych spółek z branży i zbudowaliśmy zespół, który pracuje aktualnie nad kilkudziesięcioma projektami. Mało która spółka w naszej branży może się pochwalić takimi wynikami na początku działalności, uzyskanymi w tak krótkim czasie. Rośniemy szybko i zmierzamy do miejsca, w którym chcielibyśmy być, czyli wydawać kilka kilkudziesięciomilionowych produkcji każdego roku. Wszystko wskazuje na to, że jesteśmy na właściwej drodze, by to osiągnąć i że wejście do grona największych wydawców na świecie jest jak najbardziej w naszym zasięgu. Już teraz jesteśmy drugim wydawcą w Polsce i 39. na świecie według rankingu Metacritic i mamy ambicje na znacznie więcej – dodaje.
Krakowska spółka w pierwszym roku funkcjonowania wydała 4 tytuły, a wśród nich m.in. Tools Up!, który sprzedał się w liczbie ponad 250 tys. egzemplarzy. Dziś na koncie ma tych tytułów już 17, a do tego dochodzi również 17 dodatków DLC. Mocny wzrost dotyczy również tzw. Wishlist na Steam dla wszystkich tytułów z portfela, gdyż wzrosła ona aż do 3,6mln. Najważniejszy wskaźnik to jednak całkowita sprzedaż, która w zaledwie trzy lata od powstania, przekroczyła 2 miliony kopii łącznie, a w samym nieskończonym jeszcze 2021 roku, wyniosła ponad milion.
– W ciągu trzech lat udało nam się zbudować portfolio generujące ponad milion kopii sprzedanych w ciągu roku. To wyraźnie pokazuje różnice pomiędzy developerem a wydawcą, bo większość liczących się developerów musiało na taką sprzedaż pracować dużo, dużo dłużej. Pierwsza część największej polskiej gry w historii zanotowała milion sprzedanych kopii w 12 miesięcy, ale dojście do tego poziomu zajęło jej twórcom ponad dwa razy więcej – tłumaczy Piotr Żygadło.
Wraz z rozwojem portfolio, rośnie również zespół All in! Games. Dziś liczy on ok. 100 osób i w jego skład wchodzą nie tylko eksperci z Polski, ale też Wielkiej Brytanii, Hiszpanii, USA, Litwy, czy też Włoch. Specjalizują się oni w wydawaniu gier w 9 kanałach dystrybucji digitalowej i 2 fizycznej, a prowadzone przez nich tytuły zdobyły już kilkanaście nagród. Wśród nich jest m.in. Najlepsza Polska Gra 2020 dla Ghostrunnera.
– To, co cieszy nas najbardziej to fakt, że nasza pozycja w branży zdecydowanie wzrosła po naszych wydawniczych sukcesach. Tytuły takie jak Ghostrunner, czy też Chernobylite pomogły nam zwiększyć rozpoznawalność i świadomość marki. Dzięki temu, teraz pozyskiwanie kolejnych partnerów oraz rozmowy z nimi są znacznie łatwiejsze. Dziś współpracujemy już z ponad 20 firmami i liczba ta cały czas rośnie. Zgodnie z naszą najnowszą strategią, powiększamy też grupę kapitałową, która liczy już 3 spółki i na tym na pewno nie poprzestaniemy. Wszystko co najlepsze cały czas przed nami - podsumowuje.
Strategia zaprezentowana w październiku 2021 zakłada m.in. że spółka do końca 2022 otworzy trzy projekty o budżecie 20 mln zł każdy, a do końca 2023 r. zamierza rozwinąć grupę kapitałową tak, by funkcjonowało w niej 10 spółek zależnych, w tym spółek celowych, serwisowych oraz developerskich. All in! Games chce również rozwijać kompetencje, poprzez zabezpieczenie krytycznych zasobów co ma poprawić kontrolę jakości, czy też optymalizację kosztów i czasu. Kolejnym punktem strategii jest stworzenie one stop shopu dla developerów, czyli wprowadzenie rozwiązania, w którym Spółka przejmie wszystkie procesy wydawnicze i promocyjne, dzięki czemu twórcy gier będą mogli skupić się stricte na tworzeniu tytułów.
O spółce All in! Games:
All in! Games to wydawca gier komputerowych z siedzibą w Krakowie, działający w branży gamingowej od 2018 roku. Firma wydaje i tworzy wyjątkowe gry na komputery osobiste i konsole. All in! Games jest wydawcą takich tytułów jak Chernobylite (The Farm 51), Paradise Lost (PolyAmorous), Alaloth: Champions of The Four Kingdoms (Gamera Interactive), Tools Up! (The Knights of Unity) i wielu innych.
Źródło: Spółka, #ALG
