Przejdź do treści

udostępnij:

Zysk netto TSG w III kw. poniżej oczekiwań, skorygowana EBITDA nieco wyższa (opis2)

Ten Square Games wypracowało w trzecim kwartale 24,8 mln zł zysku netto, o 58 proc. mniej niż przed rokiem - podała spółka w raporcie kwartalnym. Średnia prognoz analityków ankietowanych przez PAP Biznes wynosiła 38,6 mln zł. Skorygowana EBITDA spółki sięgnęła 54,8 mln zł i była o 3,4 proc. wyższa od prognoz analityków.

Przychody spółki w trzecim kwartale wyniosły 148 mln zł i były o 17,5 proc. niższe niż przed rokiem. Na początku października spółka podawała, że przychody - bez uwzględnienia wpływu rozpoznawania przychodów w czasie - sięgnęły 158,9 mln zł, jednak ostatecznie przychody odroczone obniżyły raportowaną kwartalną sprzedaż o 9,8 mln zł.

Skorygowany wynik EBITDA sięgnął natomiast 54,8 mln zł i był o 26 proc. niższy niż przed rokiem. Analitycy ankietowani przez PAP oczekiwali wyniku w przedziale 47,8-55,1 mln zł, ze średnią na poziomie 53 mln zł. Korekty za miniony kwartał zawierały m.in. 6,8 mln zł wyników odroczonych w czasie oraz 3,7 mln zł kosztów "potencjalnych i zrealizowanych" akwizycji oraz przeglądu opcji strategicznych. Niegotówkowy wpływ programu motywacyjnego w III kw. 2021 wyniósł 7,7 mln zł, o prawie 1 mln zł więcej niż rok wcześniej.

Kwartalny raportowany wynik EBITDA to 34,5 mln zł, co oznacza 49 proc. spadku rok do roku. EBITDA była o 23 proc. niższa od średniej prognoz biur maklerskich.

Płatności od graczy "Fishing Clash" spadły w trzecim kwartale o ok. 0,6 mln zł do 114,4 mln zł, a w przypadku "Hunting Clash" obniżyły się o 2,3 mln zł do 28 mln zł.

W III kw. gra "Fishing Clash" w Chinach wygenerowała przychody w wysokości 1,7 mln zł. Jak wyjaśnia spółka, jest to przychód „netto”, po kosztach prowizji oraz pozyskania użytkowników, ponieważ nakłady z tego tytułu ponoszone są przez partnera w Chinach, Netease Shanghai. Gra była w tym okresie dostępna w chińskim sklepie internetowym Apple. W listopadzie tytuł ma również zostać udostępniony w sklepach na urządzenia z systemem Android.

Największe gry z portfela przejętej w lipcu włoskiej spółki Rortos - "Real Flight Simulator" oraz "Airline Commander" - w trzecim kwartale osiągnęły płatności odpowiednio 3,6 mln zł oraz 2,7 mln zł. Łącznie gry Rortos wygenerowały 7,2 mln zł płatności.

Wydatki marketingowe Ten Square Games w trzecim kwartale spadły do 33,9 mln zł z 42,4 mln zł kwartał wcześniej. Nakłady na promocję największej gry "Fishing Clash" wyniosły 21,1 mln zł, a na reklamę "Hunting Clash" spółka wydała 12,9 mln zł.

W październiku płatności od graczy "Fishing Clash" wyniosły 41,5 mln zł i były najwyższe od kwietnia tego roku. Wydatki marketingowe sięgnęły 7 mln zł, czyli były odpowiednio o 8 i 11 proc. wyższe niż we wrześniu i sierpniu. Gra "Hunting Clash" wygenerowała w ubiegłym miesiącu 9,4 mln zł płatności od graczy, najwięcej od lipca, przy nakładach marketingowych w wysokości 4,2 mln zł (odpowiednio 17 proc. i 5 proc. więcej niż we wrześniu i sierpniu).

Liczba aktywnych graczy "Fishing Clash" średnio w każdym miesiącu III kw. (tzw. MAU) wzrosła do 3,17 mln z 2,93 mln kwartał wcześniej. Miesięczna liczba aktywnych graczy "Hunting Clash" spadła do 1,73 mln, najniższego poziomu od III kw. 2020 r.

Ten Square Games ocenia, że poprawa wyników zarówno w sferze produktowej jak i marketingowej "Fishing Clash" może istotnie wpłynąć na wyniki kolejnego kwartału.

"W celu wykorzystania tego potencjału grupa prowadzi stale optymalizowane działania live-ops, kontynuuje ciągły rozwój funkcjonalności produktu oraz prowadzi działania marketingowe. Duże wzmocnienie zespołu pracującego nad tą grą w ostatnich miesiącach (z 50 do 90 osób) powinno znacząco poprawić wydajność i tempo w jakim dodawana jest nowa zawartość" - napisano.

Dodano, że zespół pracującego nad grą "Hunting Clash" w ostatnich miesiącach również powiększył się i liczy obecnie 65 osób.

(PAP Biznes), #TEN

kuc/ ana/

Zobacz także: Ten Square Games SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: