Przejdź do treści

udostępnij:

Zysk netto j.d. TIM w III kw. 2021 r. wzrósł o 138,3 proc. rdr do 24,9 mln zł

Zysk netto TIM, dystrybutora materiałów elektrotechnicznych, przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej w trzecim kwartale 2021 r. wzrósł o 138,3 proc. rdr do 24,9 mln zł, a EBITDA wzrosła do 42,7 mln zł z 20,5 mln zł rok wcześniej - wynika z raportu okresowego TIM. Analitycy oczekiwali 28,9 mln zł zysku netto oraz 41,2 mln zł EBITDA.

Skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży w trzecim kwartale 2021 r. zwiększyły się o 30,1 proc. do 348,2 mln zł, a EBIT wzrósł do 36,9 mln zł z 15 mln zł rok wcześniej.

Analitycy ankietowani przez PAP Biznes oczekiwali przychodów w wysokości 354 mln zł oraz 35,4 mln zł EBIT.

W trzech pierwszych kwartałach 2021 r. zysk netto j.d. wzrósł do 69,6 mln zł z 19,9 mln zł rok wcześniej, a skonsolidowane przychody wzrosły o 24,8 proc. rdr do 950,6 mln zł.

EBITDA wzrosła rdr o 117,5 proc. do 109,8 mln zł, a EBIT wzrósł do 92,7 mln zł (34,2 mln zł rok wcześniej).

Marża EBITDA grupy wyniosła po trzech kwartałach 2021 r. 11,5 proc. (w porównaniu do 6,6 proc. po trzech kwartałach 2020 r.), zaś marża zysku netto – 7,3 proc. (2,6 proc. w analogicznym okresie 2020 r.).

W skład grupy wchodzą spółki TIM oraz 3LP (oferująca zautomatyzowany outsourcing usług logistycznych podmiotom z sektora e-commerce).

Spółka TIM wypracowała w ciągu dziewięciu pierwszych miesięcy 2021 r. 904,9 mln zł przychodów, czyli o 34,7 proc. więcej rdr. Udział sprzedaży w kanale e-commerce wyniósł 70 proc.

Spółka 3LP, która planuje debiut na GPW w pierwszym kwartale 2022 r., odnotowała po trzech kwartałach 2021 r. przychody na poziomie 102,5 mln zł (wzrost o 28 proc. rdr) i zrealizowała 3,73 mln wysyłek (+32,7 proc. rdr).

Prezes Krzysztof Folta poinformował w komunikacie prasowym, że trwają prace nad projektem TIM 2.0, wiążącym się między innymi z przebudową zasobów informatycznych oraz migracją platformy TIM. pl na Magento 2, a także nad strategią spółki na najbliższe lata.

Pod koniec października TIM informował, że główne cele strategii na lata 2019-2021 zostały zrealizowane. Strategia zakładała osiągnięcie rocznych przychodów spółki na poziomie co najmniej 1 mld zł oraz rentowności EBITDA nie niższej niż 3,6 proc.

Członek zarządu Piotr Nosal poinformował w środowym komunikacie prasowym, że w trzecim kwartale 2021 r. na TIM. pl odnotowano 5.950 nowych rejestracji klientów, wobec 4.135 w analogicznym okresie 2020 roku i niespełna 3.400 przed dwoma laty.

W pierwszych trzech kwartałach 2021 r. koszty operacyjne grupy wyniosły 860,3 mln zł, czyli wzrosły o 18,3 proc. rdr. Główną składową tych kosztów stanowiła wartość sprzedanych materiałów i towarów w wysokości 709,9 mln zł (wzrost o 19,8 proc. w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku).

(PAP Biznes), #TIM

doa/ asa/

Zobacz także: TIM SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: