Przejdź do treści

udostępnij:

Zysk netto Livechat Software w II kw. 2021/2022 wzrósł do 32,7 mln zł

Zysk netto Livechat Software w drugim kwartale roku obrotowego 2021/2022 wzrósł rdr o 28 proc. do 32,7 mln zł - podała spółka w raporcie. Wynik okazał się o 4,8 proc. wyższy od konsensusu PAP Biznes.

Zysk EBITDA spółki wzrósł rdr o 47 proc. do 38,5 mln zł. Był o 9,6 proc. wyższy od konsensusu. Zysk operacyjny poprawił się rdr o 49,5 proc. do 35,7 mln zł i przebił oczekiwania o 10,7 proc.

Marża EBITDA wyniosła 69,1 proc. i była o 8,3 pkt. proc. wyższa niż przed rokiem. Średnia prognoz analityków wskazywała na 63,3 proc. rentowności.

Przychody spółki wyniosły 55,7 mln zł i były o 29,2 proc. wyższe niż w analogicznym okresie poprzedniego roku obrotowego. Grupa podawała szacunki obrotów za II kwartał roku obrotowego 2021/2022 na początku października.

"Istotny wpływ na przychody, zanotowane w szczególności w II kwartale, miały płatności roczne dokonane przez klientów klasy enterprise w miesiącach letnich. Wysoka 'dosprzedaż' (upselling) do tej grupy klientów potwierdza naszą strategię, która zakłada m.in. zwiększenie naszej koncentracji na tej części rynku" - napisano w raporcie.

Spółka ocenia, że wysokie płatności roczne księgowane w drugim kwartale, mogą przełożyć się na "mniej stabilny wzrost w skali kwartałów". Jak podano w raporcie, nie można wykluczyć, że w III kwartale roku obrotowego spółka nie wykaże wzrostu przychodów w stosunku do poprzednich trzech miesięcy.

"Równocześnie zakładamy, że w kolejnych kwartałach osiągniemy dalszy, konsekwentny wzrost MRR - zarówno na poziomie grupy, jak i poszczególnych produktów" - dodano.

W raporcie Livechat Software poinformował, że miesięczne powtarzalne przychody (MRR) na koniec września 2021 r. wyniosły 4,39 mln USD, co oznacza wzrost o 4,3 proc. w stosunku do stanu na koniec poprzedniego kwartału i o 21,6 proc. rdr. Dane te są zgodne z wcześniejszymi szacunkami spółki.

Na koniec września wyrażone w dolarach ARPU głównego produktu - LiveChat - wynosiło 121 USD, co oznacza że w trakcie trzech miesięcy wzrosło o 2 USD i było wyższe o ponad 9 proc. w porównaniu do stanu sprzed roku. ARPU produktu ChatBot wzrosło o ponad 25 proc. w skali roku do poziomu ponad 97 USD.

"Do głównych powodów znaczącego wzrostu ARPU rok do roku należą: wprowadzenie nowych planów abonamentowych dla ChatBot od października 2019 roku, pozyskiwanie większych klientów oraz zmiana modelu cenowego LiveChat (z 'pay per seat' na 'pay per agent') w styczniu 2020 roku" - napisano.

Początkowe ARPU Livechatu, czyli średnia wartość pierwszej płatności od nowych klientów, w III kw., podobnie jak w poprzednim kwartale, oscylowało wokół poziomu 75 USD.

Liczba płacących klientów LiveChat na koniec września wyniosła 33.909, a ChatBot 2.188.

"W chwili zatwierdzenia tego raportu do publikacji liczba klientów LiveChat znacząco przekroczyła już poziom 34 tysięcy" - dodano.

LiveChat Software jest producentem oraz globalnym dostawcą oprogramowania live chat. W portfolio produktów grupy znajdują się także rozwiązania: ChatBot (platforma do tworzenia chatbotów), HelpDesk oraz KnowledgeBase (aplikacja do tworzenia własnych baz wiedzy).

Wskaźnik odejść klientów w okresie lipiec-wrzesień był niższy od notowanego wcześniej poziomu 3 proc.

"Od początku roku finansowego kształtował się na poziomie ok. 3 proc. (w ujęciu miesięcznym). Wyniki na poziomie 3 proc. lub nawet istotnie wyższym są normalnym zjawiskiem w modelu SaaS i zależą m.in. od branży i bazy klientów (churn jest zwykle istotnie wyższy w segmencie małych firm). Poziom 3 proc. stanowi też poziom wokół którego historycznie oscylował nasz churn. W II kwartale 2021/22 roku finansowego osiągnęliśmy nawet lepsze wyniki - poniżej tego poziomu" - napisano w raporcie.

(PAP Biznes), #LVC

kuc/ asa/

Zobacz także: LiveChat Software SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: