Wyniki finansowe Grupy BoomBit za III kwartał 2021 r.
BoomBit, jedna z najszybciej rozwijających się firm zajmujących się grami mobilnymi, podsumowuje trzeci kwartał 2021 r.:
- Rekordowy poziom przychodów z gier*: 172,2 mln PLN w Q1-Q3 2021
- Dynamiczny rozwój wszystkich segmentów działalności
- 57,6 mln zł przychodów w Q3 2021, drugi najlepszy kwartał w historii Grupy
- Skorygowany zysk netto wzrósł o 43% z 2,3 mln PLN w Q3 2020 do 3,3 mln PLN w Q3 2021
- Środki pieniężne wzrosły o 156% z 14,1 mln PLN na koniec Q3 2020 do 36,1 mln PLN na koniec Q3 2021
- 177,8 mln pobrań w Q1-Q3 2021, osiągnięcie 1 miliarda pobrań ogółem
– Jesteśmy zadowoleni z osiąganych wyników, które są zasługą konsekwentnej realizacji naszej strategii opartej na trzech filarach zdywersyfikowanych przychodów. Przychody z gier utrzymujemy na stabilnym i wysokim poziomie, a w sześciu tegorocznych miesiącach przekroczyliśmy poziom 20 mln zł przychodów z gier. Pod koniec 3 kwartału 2021 roku przekroczyliśmy symboliczną barierę 1 miliarda pobrań naszych gier w historii Grupy, co jest dla nas wielkim powodem do dumy i dużej satysfakcji z tego jak działa i rozwija się Grupa BoomBit. Ważnym wydarzeniem dla naszych akcjonariuszy była też wypłata 3,2 mln zł zaliczki dywidendy z zysku za 2021 rok. Na kolejne miesiące patrzymy z optymizmem. Jesteśmy globalnie rozpoznawalną marką na rynku gier, dynamicznie zwiększamy nasze wyniki i mamy zdywersyfikowane źródła przychodów oparte na trzech filarach, w ramach których intensywnie pracujemy nad kolejnymi grami. Widzimy dalsze możliwości rozwoju Grupy BoomBit i nie poprzestajemy w podejmowaniu działań umożliwiających nam realizację tego celu – mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit S.A.
W Q1-Q3 2021 przychody z gier Grupy BoomBit wyniosły 172,2 mln zł (+63% r/r), a w samym trzecim kwartale 57,6 mln zł (+60% r/r), co jest drugim najlepszym wynikiem w historii Grupy po rekordowym Q2 2021. Wzrosły przede wszystkim przychody z gier Hyper-Casual, które odpowiadają za ponad 60% przychodów Grupy i są monetyzowane głównie poprzez reklamy. Przychody z reklam wzrosły o 72% r/r, natomiast mikropłatności zwiększyły się o 25% r/r głównie dzięki grze Hunt Royale.
Grupa miała w Q3 2021 7,2 mln zł skorygowanej EBITDA (+11% r/r) a skorygowany zysk netto wyniósł 3,3 mln zł (+43% r/r).
Grupa BoomBit przeznaczyła w Q3 2021 na inwestycje w User Acquisition 32,7 mln zł, co oznacza, że wydatki były niższe o blisko 10 mln zł w porównaniu z Q2 2021. Podobnie jak w poprzednich kwartałach większość kampanii marketingowych dotyczyła gier typu Hyper-Casual (ponad 24 mln zł), co stanowiło ok. 75% całkowitych wydatków na User Acquisition. Pozostałe 8 mln zł zostało zainwestowane w skalowanie gier Mid-Core, w tym przede wszystkim w Hunt Royale.
Liczba pobrań gier Grupy BoomBit wyniosła 177,8 mln w Q1-Q3 2021, a na przełomie września i października całkowita liczba pobrań gier w historii Grupy BoomBit przekroczyła 1 mld. Grupa wydała w tym roku 22 gry na platformy iOS i Android, przygotowanych w ramach wszystkich 3 filarów działalności Grupy, w tym 20 tytułów Hyper-Casual (m.in. Shoe Race, Make It Fly, SuperHero Race, Kiss in Public, Construction Ramp Jumping) oraz 2 gry Mid-Core (w tym Hunt Royale).
– Nasze ostatnie wyniki pokazują, że strategia BoomBit przynosi oczekiwane rezultaty. BoomHits i Joint Ventures mają się naprawdę dobrze. BoomHits to wciąż nasza inwestycja, startup, ale odnoszący już pierwsze sukcesy wydawnicze, a jednocześnie to dobrze funkcjonujący wehikuł do tworzenia Joint Ventures z najlepszymi studiami, z którymi współpracujemy. W tym roku założyliśmy już dwa JV ze studiami odpowiedzialnymi za najlepsze gry wydane przez BoomHits: PlayEmber z ADC Games twórcą Hyper Cards i SuperHero Race oraz Skyloft z Cappuccino który odpowiada za Shoe Race. Rozwijając naszą działalność wydawniczą intensywnie inwestujemy w poszukiwanie oraz współpracę ze studiami z różnych stron świata. Naszym założeniem jest, żeby przełożyło się to w przyszłości na coraz lepsze wyniki i dalszy rozwój Grupy – dodaje Hannibal Soares, wiceprezes BoomBit S.A.
*W tym przychody z fazy soft launch, które zgodnie z polityką rachunkowości Grupy są kapitalizowane jako nakłady na prace rozwojowe.
O spółce BoomBit:
BoomBit S.A. to międzynarodowy producent i wydawca gier mobilnych oraz jedna z największych polskich spółek z branży. Działa na rynku globalnym, produkując gry w formule free-to-play (F2P) na platformy iOS, Android oraz Nintendo Switch. Do najpopularniejszych gier Grupy BoomBit obecnie należą Hunt Royale, Darts Club, Jump into the Plane, Hyper Cards, SuperHero Race, Crazy Plane Landing, Construction Ramp Jumping, Kiss in Public, Slingshot Stunt Driver oraz Bike Jump..
Źródło: Spółka, #BBT
