CD Projekt widzi poprawę sprzedaży "Cyberpunka" na PC i konsolach | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
29 lis 2021, 19:33

CD Projekt widzi poprawę sprzedaży "Cyberpunka" na PC i konsolach

CD Projekt notuje w ostatnim czasie poprawę sprzedaży "Cyberpunk 2077" na komputerach PC i konsolach. Prace nad wersjami "Cyberpunka" i "Wiedźmina 3" na nowe konsole idą zgodnie z planem - poinformowali przedstawiciele spółki.

"Sytuacja poprawia się na PC i konsolach. Widzimy poprawę nastrojów wobec 'Cyberpunk 2077' na każdej platformie" - powiedział podczas konferencji prezes Adam Kiciński.

Gra 24 listopada po raz pierwszy od sierpnia awansowała na pierwsze miejsce na liście bestsellerów Steam, największego sklepu z cyfrowymi wersjami gier wideo. Od soboty tytuł nieprzerwanie jest numerem jeden w zestawieniu. Wyższa sprzedaż to efekt obniżenia ceny gry o połowę, po raz pierwszy od premiery w grudniu 2020 roku.

Zarząd CD Projektu poinformował w poniedziałek, że prace nad wersjami "Cyberpunk 2077" i "Wiedźmina 3" na nowe konsole idą zgodnie z planem. W październiku spółka podała, że wydanie gry "Cyberpunk 2077" na konsole nowej generacji Xbox i PlayStation ma nastąpić w pierwszym kwartale 2022 r., a gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon" w drugim kwartale 2022 r.

"W przypadku 'CP 2077' jesteśmy na etapie testów. Musimy być pewni, że gra jest w dobrym stanie" - powiedział prezes.

Spółka zamierza aktualizować plany strategiczne na kolejny rok lub lata po premierze "Cyberpunk 2077" w wersji na nowe konsole.

Wiceprezes Piotr Nielubowicz poinformował, że sprzedaż gry "Wiedźmin 3" w tym roku jest jak dotąd niższa niż w ubiegłym, ze względu na trzy czynniki, które pozytywnie wpływały na sprzedaż w 2020: po pierwsze pod koniec 2019 roku pojawiła się wersja gry na konsolę Nintendo Switch, po drugie początek 2020 roku przyniósł wybuch pandemii, co wsparło sprzedaż gier, a po trzecie pod koniec 2019 roku Netflix wydał pierwszy sezon serialu o przygodach "Wiedźmina".

Firma potwierdza, że widzi presję na wzrost wynagrodzeń w Polsce, co jest związane głównie z inflacją oraz zwiększoną konkurencją o pracowników. W przypadku przejętych studiów w Ameryce Północnej - jak ocenił zarząd - jest zbyt wcześnie, by ocenić czy pojawia się w nich presja na wyższe wynagrodzenia.

Wiceprezes Nielubowicz podał, że rotacja pracowników CD Projektu od premiery gry "Cyberpunk 2077" była zgodna ze średnim poziomem w branży gier wideo.

CD Projekt podjął działania, które mają pozwolić na poprawę wyników finansowych spółki zależnej GOG. Spółka ma skupić się na podstawowej działalności.

"Finansowe wyniki GOG są wyzwaniem i ostatnio podjęliśmy działania, które mają na celu poprawić kondycję firmy. Przede wszystkim spółka ma skupić się na swojej bazowej działalności, czyli oferowaniu starannie dobranej grupy gier. W związku z tą zmianą, planujemy zmiany w zespole GOG. Część pracowników, którzy zajmowali się już do tej pory rozwiązaniami online, przejdzie do CD Projekt RED (segment produkcji gier - PAP). Dodatkowo z końcem roku GOG opuści konsorcjum gry 'Gwint'" - powiedział Nielubowicz.

Dodał, że podjęte działania mają pomóc w poprawie wyników GOG już w 2022 roku.

Po trzech kwartałach tego roku GOG, czyli platforma dystrybucji cyfrowej gier, poniosła 9,2 mln zł straty netto.

CD Projekt opublikował w poniedziałek wyniki za III kw.

Zysk netto grupy w trzecim kwartale wyniósł 16,3 mln zł i był o 54 proc. niższy od oczekiwań analityków, którzy prognozowali wynik na poziomie 35,6 mln zł. W porównaniu z ubiegłym rokiem wynik spadł o 30 proc.

Grupa wypracowała 144,5 mln zł przychodów, podczas gdy średnia prognoz analityków wynosiła 175 mln zł (w przedziale oczekiwań 145-205 mln zł). Przychody wzrosły o 38 proc. wobec analogicznego okresu 2020 roku.

(PAP Biznes), #CDR

kuc/ ana/

Zobacz także: CD Projekt SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości