Krynica Vitamin wypracowała w III kw. 6,7 mln zł zysku netto | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
29 lis 2021, 08:51

Krynica Vitamin wypracowała w III kw. 6,7 mln zł zysku netto

Krynica Vitamin SA, jeden z największych polskich producentów napojów bezalkoholowych i niskoalkoholowych, wypracowała w III kw. 2021 roku 102,9 mln zł przychodów ze sprzedaży, co przełożyło się na 8,4 mln zł zysku z działalności operacyjnej oraz 6,7 mln zł zysku netto. Pomimo licznych wyzwań na rynku (jak rosnące koszty surowców i opakowań), po trzech kwartałach br. Spółka wypracowała 305,4 mln zł przychodów, co przełożyło się na 13,6 mln zł zysku z działalności operacyjnej oraz 11,5 mln zł zysku netto. Istotny wpływ na poziom przychodów ze sprzedaży Krynicy Vitamin po 9 miesiącach br. miała sukcesywnie rosnąca sprzedaż napojów.

- To był niezwykle dynamiczny okres w rozwoju Spółki, z licznymi zwrotami akcji. Mierzyliśmy się z wieloma wyzwaniami, jak rosnące koszty surowców i opakowań czy ograniczona dostępność puszki aluminiowej. Z drugiej strony, podpisaliśmy umowę z internetowymi liderami opinii z Ekipy i firmą Koral, co też miało wpływ na końcowy wynik trzeciego kwartału. Ta współpraca się rozwija, mamy kolejne zamówienia. Po dziewięciu miesiącach 2021 roku mamy 10-procentowy wzrost przychodów ze sprzedaży napojów rok do roku - powiedział Piotr Czachorowski, prezes Krynicy Vitamin SA.

Większość przychodów ze sprzedaży napojów w 2021 r. pochodzi z eksportu. Głównymi rynkami zagranicznymi są Stany Zjednoczone, Niemcy i Czechy. Około jednej trzeciej przychodów ze sprzedaży pochodzi z rynku polskiego.

Celem Spółki jest pozyskiwanie klientów z wysokim wolumenem produkcji, głównie w Europie, również na rynkach, na których dotąd Krynica Vitamin nie była obecna. W IV kw. br. Spółka skupia się na dalszym umacnianiu swojej pozycji na rynku produkcji napojów oraz dywersyfikacji geograficznej, eksplorując rynki w zasięgu transportu kołowego. Ma to związek z utrzymującymi się wysokimi kosztami transportu morskiego.

- Koniec roku to również negocjacje kontraktów z sieciami handlowymi. Obejmują one zwykle okres roku kalendarzowego i nie podlegają renegocjacjom w trakcie trwania, co przy niestabilnych cenach surowców i materiałów, zaburzeniach w łańcuchu dostaw stanowi dla nas dodatkowe wyzwanie  -powiedział Piotr Czachorowski.

Zdarzenie handlowe na rynku amerykańskim

Krynica Vitamin poinformowała również w raporcie bieżącym nr 37/2021 o wpłynięciu do spółki informacji o rzekomych roszczeniach kontrahenta z rynku amerykańskiego, dla którego Krynica Vitamin produkowała napoje od początku 2021 roku. Klient oszacował szkody - w postaci cieknących puszek aluminiowych i rozrywających się opakowań kartonowych - na sumę co najmniej 15 mln dolarów.

- Do tej pory klient, oprócz wysokości domniemanych szkód, nie przedstawił nam żadnych szczegółów, ani dowodów uzasadniających wysokość roszczenia, a zwłaszcza odpowiedzialność Krynicy Vitamin za zdarzenie. Mamy nadzieję, że wszystkie wątpliwości wyjaśnimy w drodze rozmów, które planujemy odbyć w najbliższym czasie - powiedział Piotr Czachorowski.

Rozwój w segmencie produkcji napojów

Krynica Vitamin od niemal 30 lat kreuje rynek napojów w Polsce, tworząc innowacyjne produkty, będące odpowiedzią na prozdrowotne trendy. Firma jest wizytówką polskiego przemysłu spożywczego i napojowego na świecie. Produkty Spółki są obecne na niemal 40. rynkach zagranicznych.

Krynica Vitamin w obecnych warunkach rynkowych koncentruje się na rozwoju w segmencie napojów, w którym ma największe kompetencje, doświadczenie i pozycję rynkową. W celu zwiększenia efektywności finansowej, dział R+D przygotowuje nowe formuły napojów, m.in. z mniejszą ilością cukru.

O spółce Krynicy Vitamin:

Krynica Vitamin jest jednym z czołowych producentów napojów w Europie Środkowo-Wschodniej. Firma posiada prawie 30 lat doświadczenia w branży napojowej. Specjalizuje się w produkcji kontraktowej napojów dla światowych marek. Spółka oferuje usługi rozlewnicze napojów w opakowaniach aluminiowych, PET oraz szklanych. Na jej ofertę składają się napoje energetyczne, orzeźwiające oraz funkcjonalne. Ofertę wzbogacają kawy, napoje mleczne oraz alkoholowe. Synergia osiągnięta poprzez połączenie bazy produkcyjnej i potencjału intelektualnego zespołu pozwala na wprowadzanie na rynek innowacyjnych produktów oraz zapewnia wsparcie klientom w całym procesie wdrożenia.

Krynica Vitamin posiada jeden z największych zakładów tego typu w Europie. Każdego roku na 5 liniach produkcyjnych jest produkowanych ponad 400 mln sztuk napojów. Zakład produkcyjny znajduje się w Dziadkowskiem-Folwarku na Podlasiu.

Produkty Spółki dostępne są w 38 krajach na całym świecie. Około 60% łącznej produkcji trafia na rynki zagraniczne. Główne kierunki eksportu wyrobów to: Niemcy, Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, Czechy oraz Słowacja. Do grona klientów Krynicy Vitamin należą właściciele największych globalnych marek, a także wiodące sieci dystrybucyjne.

Źródło: Spółka, #KVT

Zobacz także: Krynica Vitamin SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości