OT Logistics chce do końca kwietnia '22 refinansować zadłużenie; myśli o dywidendzie za '21 | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
29 lis 2021, 12:48

OT Logistics chce do końca kwietnia '22 refinansować zadłużenie; myśli o dywidendzie za '21

OT Logistics chce do końca kwietnia 2022 roku refinansować całość zadłużenia. Spółka myśli o wypłacie dywidendy za 2021 rok - poinformowali przedstawiciele spółki podczas telekonferencji.

"Bardzo liczyliśmy, że uda się refinansować całość zadłużenia do końca października, a jak nie, to do końca grudnia. Prowadziliśmy rozmowy, szczególnie z jednym z zagranicznych banków, mieliśmy już uzgodnione warunki. Niestety bank się wycofał ze względu na wzrost ryzyka Polski. (...) Pojawiło się przynajmniej pięć alternatywnych banków, które widzą perspektywę współpracy z grupą OTL, ale będą one oczekiwały zamknięcia roku i przedstawienia zaudytowanych sprawozdań. Wtedy będą decydować o przyznaniu 60 mln zł na refinansowanie. Wyniki w relacji do małego już zadłużenia pozwalają nam śmiało patrzeć, że termin do końca kwietnia jest jak najbardziej realny na dokonanie całości refinansowania długu" - powiedział Konrad Hernik, prezes OT Logistics.

Do końca listopada 2021 r. grupa OTL spłaciła kredyty i obligacje do poziomu 65,9 mln zł. Na koniec września 2020 roku zadłużenie z tytułu kredytów i obligacji wynosiło ponad 200 mln zł.

Prezes poinformował, że do spłaty obligatariuszy posłużą środki z nowych kredytów bankowych. Spółka nie ma już istotnych aktywów, które mogłaby spieniężyć.

Nie wyklucza jednak możliwości sprzedaży udziałów w porcie Luka Rijeka.

"To aktywo strategiczne. Być może dokonamy sprzedaży udziałów, a może zwiększymy inwestycję. Port ma bardzo duży potencjał, wzrosty się tam rozpoczęły, ale w tym roku wyniki się pogorszyły z powodu wydatkowania środków na przebudowę portu. Prowadzimy równolegle rozmowy związane z możliwością dokapitalizowania, czy zwiększenia inwestycji w Luka Rijeka i przejęcia kontroli, jak i nie wykluczamy możliwości pozbycia się udziałów w tym porcie" - powiedział prezes Hernik.

Jak poinformował, grupa OTL ma już zdrową sytuację finansową.

"Zamiast myśleć o dekonsolidacjach, redukcjach, snujemy plany powiększania biznesu, wzmacniania pozycji portów krajowych, być może też niekrajowych. Wychodzimy na prostą i planujemy już krzywą wzrostową" - powiedział.

Po trzech kwartałach 2021 roku grupa OTL zwiększyła przychody o 13,7 proc. rdr do 719,2 mln zł, a po wyłączeniu działalności sprzedanych w 2020 r. wzrost przychodów wyniósł ponad 40 proc. rdr. Zysk netto sięgnął 113,9 mln zł wobec 52,9 mln zł straty w tym samym okresie przed rokiem. EBITDA wyniosła 137 mln zł i była wyższa o 60 mln zł rdr. EBITDA znormalizowana wzrosła o 24,7 proc. rdr do 73,3 mln zł.

Na koniec września skonsolidowany kapitał własny wyniósł ok. 21 mln zł, podczas gdy na koniec 2020 roku był ujemny i wynosił minus 86,1 mln zł.

Spółka podała, że stabilizacja sytuacji finansowej oraz poprawa wyników zapewnią grupie OTL możliwość regularnych wypłat dywidend.

"Myślimy o dywidendzie za 2021 rok. To jeszcze nie jest rekomendacja zarządu, ale nasz cel strategiczny. (...) Wskazujemy instytucjom finansującym jako warunek, że chcielibyśmy wypłacić dywidendę około połowy przyszłego roku. (...) Realnie się przybliżamy do tego, by stać się spółką dywidendową" - powiedział prezes Konrad Hernik.

W latach 2022-2025 grupa OTL planuje nadal koncentrować działalność na obsłudze portowej klientów z Europy Środkowo-Wschodniej. Grupa będzie rozwijała także działalność spedycyjną na bazie dotychczasowej działalności OTL i Rentrans Cargo, poza spedycją kontenerową.

Jak podano, dobra koniunktura w przeładunkach portowych zapewnia grupie korzystne perspektywy wzrostu.

W skład grupy OTL wchodzą morskie terminale portowe: OT Port Świnoujście oraz OT Port Gdynia z terminalem ro-ro, a także port śródlądowy we Wrocławiu. Od 2015 roku OT Logistics posiada także udziały w chorwackim porcie Rijeka. Grupa OTL jest także właścicielem spółki spedycyjnej Rentrans Cargo, spółki Kolej Bałtycka – świadczącej usługi manewrowe i transport kolejowy. W skład grupy OTL wchodzi także spółka Port Żegluga Szczecińska zajmująca się usługami wsparcia projektów hydrotechnicznych.

(PAP Biznes), #OTS

pel/ mfm/

Zobacz także: OT Logistics SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości