Answear.com ze wzrostem przychodów ze sprzedaży o 72 proc. rdr. w III kw. 2021 r.
Answear.com, pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy sprzedający modę w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, wypracował 154,8 mln zł przychodów ze sprzedaży w III kw. 2021 r., co oznacza wzrost o 72 proc. rdr., a za okres 9 miesięcy br. przychody wyniosły 424,3 mln zł, czyli o 61% więcej niż w tym samym okresie poprzedniego roku. EBITDA wypracowana od początku roku wzrosła o ponad 52 proc. rdr. do 27,7 mln zł., w samym III kw. osiągnęła 10,1 mln zł. Z kolei zysk netto za 9 miesięcy br. wyniósł 11,9 mln zł, co oznacza wzrost o 172,4 proc. rdr. Obecnie trwa IV kw. i jest to historycznie najlepszy okres dla spółki.
Trzeci kwartał to okres kontynuacji pozytywnego trendu wzrostu sprzedaży w całym 2021 roku. Roczna dynamika kwartalnej sprzedaży online w wysokości 74 proc. to efekt przede wszystkim dynamicznie zwiększającej się oferty produktowej w segmencie premium i wprowadzenie do sprzedaży takich marek jak: Superdry, Boss, Paul&Shark, Tiger of Sweden, Aeronautica Militare, Marella, Victoria Victoria Beckham czy Chiara Ferragni.
- Cieszy nas ciągły wzrost sprzedaży online oraz przychodów generowanych przez Spółkę. To wynik konsekwentnej realizacji strategii zwiększania produtków premium, co bezpośrednio przełożyło się o prawie 18% wzrost średniej wartości zamówienia w III kwartale br. wobec analogicznego okresu w poprzednim roku. Dodatkowo w ostatnich miesiącach kontynuowaliśmy działania marketingowe na wszystkich rynkach, na których prowadzimy sprzedaż, co bezpośrednio przyczyniło się do dalszego umacniania świadomości i pozycji marki na rynku – powiedział Krzysztof Bajołek, prezes zarządu Answear.com.
Trzeci kwartał 2021 to pierwszy pełny okres, w którym Answear miał uruchomione aplikacje mobilne na wszystkich rynkach i zmigrowane wszystkie wersje sklepów do nowej platformy technologicznej. Nowe środowisko charakteryzuje się wysokim user experience, szybszym działaniem i zoptymalizowanym procesem zakupowym, co przekłada się wprost na wyższą wartość zamówienia i konwersję. Jednocześnie rosnące przychody ze sprzedaży i poprawa marży pozwoliły na zwiększenie budżetu marketingowego i realizację szerokozasięgowych kampanii medialnych, które w połączeniu z efektywnym wykorzystaniem środków przeznaczonych na marketing digitalowy stanowiły istotne wsparcie wzrostów sprzedaży zarówno w III kw. 2021 r. jak i w całym okresie 9 miesięcy br.
Answear.com zwiększa też swoje zdolności magazynowe oraz efektywność logistyczną. Uwolnienie dodatkowej powierzchni w magazynie centralnym w Kokotowie oraz ukończenie rozbudowy antresoli powiększą w tym roku powierzchnię składowania o blisko 20 tys. m2, co zabezpiecza miejsce na dalsze wzrosty.
Ostatnie miesiące to także umacnianie pozycji Answear.com na zagranicznych rynkach. Spółka rozpoczęła swoją działalność na trzech zagranicznych rynkach, tj. Grecji i Chorwacji oraz na Cyprze. W kolejnych okresach planuje kontynuowanie działań związanych z dalszą ekspansją.
- Jesteśmy obecnie w najbardziej intensywnym okresie na rynku e-commerce, którego kluczowym elementami są Czarny Piątek, Cyber Monday czy okres zakupów przedświątecznych. Jak wiemy, jest to okres szczególnych promocji oraz szczytowej sprzedaży w całym roku, do którego jesteśmy bardzo dobrze przygotowani. Liczymy, że w wypadku Answear.com będzie miał on istotny wpływ zarówno na wyniki za obecny kwartał, jak i za cały 2021 rok. – dodał.
O spółce Answear.com:
Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 400 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 10 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Marka opiera się na własnym centrum logistycznym, które pozwala na zoptymalizowanie kosztów i usprawnienie logistyki, co finalnie wpływa na doskonałą cenę i atrakcyjne promocje. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.
Źródło: Spółka, #ANR