Przejdź do treści

udostępnij:

11 bit studios stawia na Unreal Engine

Spółka podpisała umowę licencyjną z Epic Games na korzystanie z silnika Unreal Engine przy produkcji dziesięciu nowych gier.

Umowa licencyjna, którą 11 bit studios S.A. podpisało z Epic Games ma niestandardowy charakter. Spółka ma prawo wyprodukować na bazie silnika Unreal Engine, autorstwa Epic Games, do dziesięciu nowych gier. Niektóre z nich, jak: „Frostpunk 2”, „Dolly” oraz „Projekt 8” (dwa ostatnie to tytuły robocze), już są w produkcji. Umowa obejmuje zarówno gry własne, jak i tworzone przez zewnętrznych deweloperów w ramach wydawnictwa 11 bit publishing. Spółka ma pełną możliwość wyboru, z której generacji silnika (Unreal Engine 4 czy Unreal Engine 5) skorzysta do konkretnego projektu oraz wariantu płatności. Ponadto, zapisy umowy z Epic Games pozwalają Spółce na przedłużenie współpracy na kolejne tytuły w przyszłości. Historycznie, wszystkie produkcje własne 11 bit studios S.A. bazowały na autorskim silniku Liquid Engine. Na początku 2021 roku Spółka zdecydowała o zaprzestaniu dalszego rozwijania tego narzędzia.

- Wyobraźnia nie zna granic, a dzięki Unreal Engine również nasze możliwości są nieograniczone - mówi Przemysław Marszał, Prezes Zarządu 11 bit studios S.A. - Całkowicie nowa technologia, na której bazuje silnik Unreal Engine piątej generacji, również na nas robi wrażenie. Dlatego cieszymy się, że będziemy mogli wykorzystać w naszych grach jej pełen potencjał. To co robimy zaiste jest nierealne! – dodaje.

- Od ponad dekady 11 bit studios dostarcza niezapomniane wrażenia oraz gry, które pobudzają wyobraźnię i rzucające graczom wyzwania w postaci dokonywania naprawdę trudnych wyborów – komentuje Rocco Scandizzo, EMEA Games Business Development Director w Epic Games. - Od teraz nasz silnik Unreal Engine będzie dla studia narzędziem do opowiadania tych historii. Nie możemy doczekać się współpracy z zespołami developerskimi 11 bit studios, żeby zobaczyć, gdzie studio zabierze nas tym razem – uzupełnia.

Więcej informacji o projektach tworzonych przez 11 bit studios S.A. z pomocą Unreal Engine, zarówno przez wewnętrzne zespoły jak i przez zewnętrznych deweloperów, zostanie ujawnionych w 2022 roku.

Grafika i wideo pokazują możliwości jakie daje silnik Unreal Engine - ponury, tajemniczy świat z niepokazywanego jeszcze „Projektu 8”!. Na razie Spółka dzieli się tylko stylem i klimatem tej gry. Reszta póki co musi pozostać tajemnicą.

Project 8 - a look into the climate

O spółce 11 bit studios:

11 bit studios S.A. działa na rynku gier od 2010 roku. Jest producentem multiplatformowych gier komputerowych. Spółka ma na koncie takie tytuły jak: „Anomaly”, „This War of Mine” i „Frostpunk”, który zadebiutował w kwietniu 2018 roku. 11 bit studios S.A. prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego, w maju 2018 roku wydała grę „Moonlighter” a jesienią 2019 roku grę „Children of Morta”. W 2020 roku Spółka miała 87,1 mln PLN przychodów ze sprzedaży i 37,4 mln PLN zysku netto. 

Źródło: Spółka, #11B

Zobacz także: 11 bit studios SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: