SFD podpisuje aneks do umowy z Panattoni Europe
Umowa na realizację magazynu w Opolu może być podpisana do 30 października 2022r. Nowy termin wynika z przedłużających się procedur administracyjnych w zakresie nabycia jednej z działek przeznaczonych pod budowę magazynu. Budowa nowego magazynu jest celem emisji akcji zakończonej w czerwcu br, z której pozyskała ponad 9 mln zł. Spółka zwiększa skalę działalności poprzez rozwój oferty produktowej, wchodzenie w nowe kanały sprzedaży oraz poprzez ekspansję na nowe rynki geograficzne. Przesunięcie terminu podpisania umowy na realizację magazynu nie wpłynie na tempo rozwoju Spółki.
– Przygotowanie inwestycji przez naszego partnera wymaga więcej czasu, z uwagi na fakt, iż teren pod nasz magazyn składa się z kilku działek. Jednocześnie obserwujemy ceny materiałów i usług w branży budowlanej, które mogą się obniżyć za kilkanaście miesięcy, co też w pewnym stopniu wpływa na nasze preferencje co do terminu realizacji inwestycji. Zarząd nie działa w tych kwestiach pod presją – mamy wystarczające możliwości zorganizowania tymczasowej przestrzeni magazynowej, a także alternatywę realizacji samej inwestycji – skomentował Mateusz Pazdan, prezes zarządu SFD S.A.
Spółka zapowiadała budowę nowego magazynu w Opolu, skąd realizowane są dostawy do klientów indywidualnych oraz partnerów handlowych i sklepów własnych, a także dostawy do klientów czeskich i słowackich. Spółka przewiduje, że będzie kontynuować ten model dostaw poza Polską do innych krajów, gdzie będzie możliwe jego wprowadzenie. Sprzedaż produktów SFD odbywa się także poprzez zewnętrzne kanały e-commerce czyli tzw. marektplace, która także rośnie i ma dobre perspektywy. W kończącym się 2021r Spółka powiększyła sieć sklepów stacjonarnych i zamierza niedługo świętować otwarcie 100 sklepu w Polsce. Nowym dla Spółki kanałem sprzedaży stały się oferty in&out realizowane w dużych sieciach handlowych. Inwestycja w nowy magazyn będzie realizowana ze środków pozyskanych z emisji akcji zakończonej w czerwcu 2021, środków własnych oraz zewnętrznego finansowania.
O spółce SFD:
Spółka posiada największy w Polsce sklep internetowy z suplementami i odżywkami. Obecnie, przed realizacją warunkowej sieć sklepów SFD SA obejmuje 18 stacjonarnych sklepów własnych, 69 sklepów franczyzowych oraz jest właścicielem takich marek jak ALLNUTRITION czy SFD NUTRITION. SFD współpracuje z partnerami polskimi i zagranicznymi w zakresie dostaw i produkcji odżywek i suplementów diety, żywności dietetycznej oraz akcesoriów sportowych. Spółka ma 8 000 pozycji w swojej ofercie. Dostawcami Spółki jest ponad 100 wyselekcjonowanych producentów z całego świata. Spółka zaopatruje się bezpośrednio u producentów i importerów tych towarów. SFD S.A. współpracuje także z producentami odżywek, suplementów diety i akcesoriów sportowych zlecając produkcję ok. 40 wyspecjalizowanym w danych produktach podwykonawcom. SFD S.A. posiada własne zaplecze magazynowo-handlowe. Sprzedaż produktów prowadzona jest przez portale internetowe. Jednocześnie spółka rozwija sieć sklepów własnych i sklepy franczyzowe.
Źródło: Spółka, #SFD
