Grupa LPP zakłada w 2022/23 wzrost powierzchni o 25 proc. rdr, utrzymanie marży operacyjnej (opis)
Grupa LPP zakłada na rok obrotowy 2022/23 wzrost powierzchni o 25 proc. rdr. Nakłady inwestycyjne mają wynieść 1,25 mld zł - poinformowała spółka w prezentacji wynikowej. LPP zakłada też wysokie dwucyfrowe wzrosty sprzedaży i utrzymanie marży operacyjnej.
Spółka podała również, że celem na rok 2022/23 są dwucyfrowe wzrosty sprzedaży online (40 proc.+ rdr) i utrzymanie gotówki netto.
Jak podano w prezentacji, powierzchnia handlowa miałaby wzrosnąć do 2,3 mln m kw. (z czego 0,7 mln m kw. w Polsce, a 0,8 mln m kw. w krajach CIS).
Wydatki inwestycyjne na 2022/23 rok zaplanowane zostały na poziomie 1,25 mld zł, z czego 1,1 mld zł przeznaczone zostanie na salony.
Grupa poinformowała, że w 2022/23 roku planuje otwarcie salonów wszystkich 5 marek LPP w Albanii. Będzie to 27. rynek stacjonarny grupy. Planowane jest otwarcie salonów o powierzchni ok. 6 tys. m kw. w drugiej połowie 22/23.
Wśród możliwości spółka wymienia możliwość obsługi rosnącej liczby zleceń e-commerce, przełożenie inflacji na ceny i zakończenie wdrożenia RFID. Ryzyka to kontynuacja pandemii, zawirowania w łańcuchu dostaw, zmienność kursów walut.
Grupa LPP poinformowała, że celem na rok bieżący, 2021/22, jest kontynuacja dwucyfrowego wzrostu powierzchni (1,9 mln m kw., +29 proc. r/r, w tym +53 proc. rdr w CIS, +19 proc. w Polsce, +22 proc. rdr w Europie), dynamiczne wzrosty online (4,0 mld zł sprzedaży, wzrost o 80 proc. rdr), dwucyfrowe wzrosty sprzedaży rdr i poprawa marży operacyjnej rdr. CAPEX ma wynieść 1,35 mld zł (z czego 1,0 mld zł przeznaczone jest na salony).
Wśród wyzwań na ten rok są zakłócenia w łańcuchu dostaw, kolejna fala zachorowań w czwartym kwartale 21/22 i możliwe lockdowny, wzrost kosztów pracy, inflacja, wysoki kurs dolara, a niski rubla.
Po trzech kwartałach 2021/22 grupa LPP ma 9,9 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 72,2 proc. rdr. EBITDA wyniosła 2,32 mld zł wobec 888,7 mln zł rok wcześniej, a zysk netto 1,1 mld zł wobec 145,8 mln zł straty przed rokiem.
Wydatki inwestycyjne wyniosły 947 mln zł, co oznacza wzrost o 78 proc. rdr.
(PAP Biznes), #LPPpel/
