LPP chce w kolejnych latach osiągać marżę operacyjną na poziomie kilkunastu proc. (opis)
Grupa LPP chce w kolejnych latach utrzymywać marżę operacyjną na poziomie kilkunastu procent, w zależności od roku może to być 12-14 proc. - poinformował wiceprezes Przemysław Lutkiewicz.
"Pierwsze marże będą z czasem erodować, im więcej tańszych brandów i więcej sprzedaży w internecie, ale marża operacyjna powinna być utrzymywana na poziomie kilkunastu procent" - powiedział Lutkiewicz na wideokonferencji dla inwestorów.
"Przy dobrej kontroli kosztów, przy niskich kosztach działalności dla nowych sklepów, przy kontroli kosztów w e-commerce, jesteśmy w stanie w każdym z naszych biznesów wypracować odpowiednio dobrą, dwucyfrową marżę operacyjną. Pewnie trzeba liczyć, że będzie to - w zależności od roku - marża w przedziale 12-14 proc." - dodał wiceprezes.
Po trzech kwartałach 2021/22 marża EBIT w grupie LPP wyniosła 15,1 proc.
Spółka podała, że na rok obrotowy 2022/23 zakłada utrzymanie marży operacyjnej.
Lutkiewicz poinformował, że LPP chciałoby odejść od dawania prognoz na marżę brutto na sprzedaży i skupić się właśnie na poziomie marży operacyjnej.
"Mamy trzy mocne obszary biznesowe. Pierwszy to wysokomarżowe brandy Reserved, Cropp, House, Mohito w pięknych galeriach handlowych - mają wyższe marże, ale i wyższe koszty. Staramy się, by marża zysku operacyjnego była solidna. W internecie marże pierwsze są niższe, ale niższe są koszty działalności. Staramy się, by marża zysku operacyjnego w internecie była wyrównana ze sklepami w galeriach handlowych. Trzeci obszar to tańsze marki, czyli głównie Sinsay, ale i marki Cropp i House wchodzące do retail parków. Tam są niższe marże, ale i znacząco niższe koszty działalności, które pozwalają nam wypracować podobny poziom marży operacyjnej" - wyjaśnił wiceprezes LPP.
Dodał, że w czwartym kwartale 2021/22 i w kolejnych kwartałach pierwsze marże handlowe będą niższe.
Wiceprezes, pytany o sprzedaż w grudniu, odpowiedział, że jest pewien niedosyt. Wyniki są trochę niższe od oczekiwań.
"Obostrzenia, które powoli wchodzą w różnych krajach, choćby to, że trzeba pokazywać paszport covidowy, zmniejszają nam ruch. Listopad wypadł bardzo dobrze, grudzień ciut gorzej, ale nadal dobrze" - powiedział Lutkiewicz.
(PAP Biznes), #LPP
pel/ osz/