Przejdź do treści

udostępnij:

LPP miało w III kw. 627,6 mln zł zysku netto j.d. wobec 246,9 mln zł zysku rok wcześniej (opis)

Grupa LPP miała w trzecim kwartale roku obrotowego 2021/22 817,3 mln zł zysku operacyjnego oraz 627,6 mln zł zysku netto jednostki dominującej - poinformowała spółka w raporcie. Rok wcześniej grupa LPP miała 301,2 mln zł zysku operacyjnego i 246,9 mln zł zysku netto jednostki dominującej.

EBITDA grupy w trzecim kwartale 2021/22, czyli w okresie sierpień 2021 r. - październik 2021 r., wyniosła 1,11 mld zł wobec 563 mln zł rok wcześniej.

Przychody grupy wyniosły 3,91 mld zł, co oznacza wzrost o 60 proc. rdr.

"Wyższe o 60,0 proc. rdr przychody były wynikiem kilku czynników: utrzymującego się powrotu klientów do sklepów stacjonarnych po okresie lockdownu i realizacji tzw. + odłożonego popytu+, niesłabnącej tendencji preferencji zakupów online, udanych kolekcji wszystkich marek oraz rozwoju powierzchni handlowej grupy i dostosowaniu logistyki" - podało LPP w raporcie.

Około 57 proc. osiągniętych przez grupę przychodóww III kwartale 2021/22 zostało wygenerowane przez zagranicę, przychody z Polski stanowiły ok. 43 proc. sprzedaży.

Mimo wysokiego popytu w salonach stacjonarnych, sprzedaż internetowa podwoiła się i wyniosła 906,8 mln zł.

Marża brutto na sprzedaży wzrosła o 1,7 p.p. do 58,3 proc.

Koszty SG&A wzrosły o 40,7 proc. do 1,46 mld zł.

Przepływy operacyjne wyniosły 873 mln zł wobec 685 mln zł rok wcześniej.

Po trzech kwartałach 2021/22 grupa LPP ma 9,9 mld zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o 72,2 proc. rdr.

Sprzedaż internetowa po 9 miesiącach wyniosła 2,7 mld zł wobec blisko 1,5 mld zł rok wcześniej.

EBITDA wyniosła 2,32 mld zł wobec 888,7 mln zł rok wcześniej, zysk operacyjny wzrósł do 1,5 mld zł z 73 mln zł rok wcześniej, a zysk netto sięgnął 1,1 mld zł wobec 145,8 mln zł straty przed rokiem.

Marża brutto na sprzedaży po 9 miesiącach wyniosła 56,6 proc., co oznacza wzrost o 5,1 p.p. Jak podano w prezentacji, to efekt mniejszych r/r wyprzedaży, bardziej korzystnych cen zakupu kolekcji wiosennej, zamawianej w apogeum pandemii oraz mocnego popytu konsumpcyjnego.

Wydatki inwestycyjne w III kwartale 2021/22 wyniosły 409,9 mln zł, tj. ok. 129 proc. więcej rdr, natomiast narastająco w okresie trzech kwartałów 946,8 mln zł (wzrost o ok. 78 proc. rdr).

Grupa LPP oferuje klientom produkty pod markami Reserved, Mohito, Cropp, House i Sinsay w sklepach stacjonarnych i internetowych, łącznie w 39 krajach. Sieć sprzedaży stacjonarnej to 2.125 sklepów o łącznej powierzchni 1.750,4 tys. m kw. w 26 krajach. Online grupa jest obecna na 31 rynkach.

(PAP Biznes), #LPP

pel/

Zobacz także: LPP SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: