Przejdź do treści

udostępnij:

Cloud Technologies opublikował raport wynikowy za październik br.

Cloud Technologies, spółka z rynku NewConnect specjalizująca się w monetyzacji cyfrowych danych, przedstawiła kolejny wzrostowy miesiąc sprzedaży danych w swoim strategicznym segmencie – Data enrichment. Sprzedaż cyfrowych informacji do kluczowych klientów wzrosła w październiku o 42% r/r. Segment Data enrichment cechuje się wysokim poziomem marży EBITDA, bliskim 70% i na koniec września br., odpowiadał już za 45% przychodów całej grupy Cloud Technologies.

Segment Data enrichment obejmuje monetyzację danych oraz technologii do ich przetwarzania. Realizowana w jego ramach działalność polega głównie na sprzedaży anonimowych danych o użytkownikach Internetu, które są następnie wykorzystywane do precyzyjnego targetowania reklamy internetowej. Najważniejszymi odbiorcami danych są platformy umożliwiające zakup powierzchni reklamowej w modelu programmatic, z których korzystają reklamodawcy z całego świata, a kluczowym i największym rynkiem jest USA, który odpowiada za około 80% przychodów Cloud Technologies.

Począwszy od bieżącego roku, Cloud Technologies regularnie raportuje swoje dane sprzedażowe dla segmentu Data enrichment w cyklu miesięcznym.

- Najważniejszym czynnikiem wzrostu wyników finansowych jest sprzedaż danych jako produktu, którą prezentujemy w ramach segmentu Data enrichment. Stanowi on kluczowy element nowego modelu biznesowego, rozwijanego od 2019 roku, który cechuje się skalowalnością i globalnym zastosowaniem. Ogłoszona przez nas w listopadzie strategia na lata 2021-2023, zakłada m.in. dalszy dynamiczny wzrost tego segmentu i obszarów, które mają bezpośredni i pośredni wpływ, na notowaną przez niego sprzedaż. Spodziewamy się stabilnych, dwucyfrowych wzrostów Data enrichment w najbliższych miesiącach – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

W III kwartale 2021 r. segment Data enrichment zanotował 6,5 mln zł przychodów, rosnąc o 65% r/r i 14% kw/kw. Narastająco po 9 miesiącach, przychody segmentu wyniosły 16,8 mln zł, co oznacza wzrost o 120% r/r. Wysoka, blisko 70% marżowość segmentu wynika przede wszystkim ze znacznego udziału kosztów stałych, które przy rosnących wynikach sprzedażowych pozwalają wykorzystać efekt dźwigni operacyjnej i dynamicznie przekładać się na zysk segmentu oraz całej grupy Cloud Technologies.

- Jednym z głównych celów na rok 2021 był szybki wzrost segmentu Data enrichment i jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętego tempa rozwoju. Pozytywnie patrzymy też na najbliższe okresy, bo IV kwartał w branży reklamy cyfrowej jest statystycznie najlepszy, mamy wspierającą segment strategię rozwoju na lata 2021-2023, a prognozy wzrostu całego rynku na rok 2022 są optymistyczne. Według szacunków Zenith, wzrost wartości globalnych wydatków na reklamę cyfrową w 2022 r. wyniesie 14% w ujęciu rok do roku, więcej o 4 p.p. niż wynikało to z poprzednich szacunków – tłumaczy Piotr Soleniec, dyrektor finansowy i członek zarządu Cloud Technologies.

Wydatki na reklamę w poszczególnych częściach świata są już powyżej poziomu sprzed pandemii, a cyfrowa transformacja zapewni dalszy wzrost w kolejnych latach. Według przewidywań Zenith, największy wkład we wzrost wydatków na reklamę będzie pochodził z USA, gdzie prognozowany wzrost ma wynieść 80 mld dolarów w latach 2021-2024. Stanowi to 48% całej dynamiki globalnych wydatków reklamowych w tym okresie. Rynek USA posiada największy udział w przychodach generowanych przez Cloud Technologies.

Cloud Technologies obchodzi w tym roku 10-lecie swojej działalności. Z firmy o początkowo lokalnym zasięgu, zmieniła się w globalny podmiot tworzący grupę kapitałową złożoną z czterech spółek: OnAudience.com, OnProspects.com, Audience Network i Online Advertising Network. W chwili obecnej Cloud Technologies pozyskuje dane z ponad 200 rynków na całym świecie i przetwarza ponad 100 mld profili internautów.

Ze względu na specyfikę rynku reklamy internetowej oraz harmonogram rozliczeń z kontrahentami spółka przekazuje raporty istotnie przesunięte w czasie. Spółka każdorazowo wylicza i prezentuje wskaźnik najpóźniej w ciągu 60 dni od końca miesiąca obejmowanego analizą. Wartość sprzedaży ma charakter szacunkowy i może różnić się od finalnych wyników przekazywanych w odpowiednich raportach okresowych.

O Cloud Technologies:

Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Firma została założona przez Piotra Prajsnara w 2011 roku, a na giełdzie zadebiutowała w tym samym dniu co Facebook – 18 maja 2012 roku, zasilając grono spółek notowanych na rynku NewConnect. Prowadzi działalność w segmencie DataTech specjalizując się w Big Data marketingu i monetyzacji danych z internetu. Jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w Europie, była wyróżniona w rankingach Deloitte Technology Fast 50 CE 2017, Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2017 oraz FT 1000 2018, prestiżowego rankingu najszybciej rozwijających się spółek europejskich według Financial Times.

Cloud Technologies stworzyło jedną z największych na świecie hurtowni danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz autorską technologię do integracji i zarządzania danymi czyli Data Management Platform (DMP). Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w Sieci oraz rozbudowywanie rozwiązań klasy Business Intelligence w firmach (Data enrichment). Precyzyjne targetowanie odbiorców przekłada się nawet na kilkukrotny wzrost efektywności prowadzonych kampanii marketingowych.

Źródło: Spółka, #CLD

udostępnij: