Przejdź do treści

udostępnij:

MPWiW konsoliduje strukturę holdingu przed planowanym IPO

Akcjonariusze Manufaktury Piwa Wódki i Wina zatwierdzili uchwały połączeniowe ze spółkami Doctor Brew oraz Przyjazne Państwo. Sfinalizowanie przejęcia tych podmiotów jest ostatnim etapem tworzenia lifestylowego holdingu alkoholowego przed planowaną publiczną emisją akcji i wprowadzeniem MPWiW do notowań na rynku NewConnect.

Celem zatwierdzonych przez akcjonariuszy Manufaktury Piwa Wódki i Wina przejęć spółek Doctor Brew oraz Przyjazne Państwo, jest stworzenie holdingu alkoholowego, z silnymi markami piwa regionalnego, a także konsolidującego w jednej grupie inne projekty alkoholowe. Połączenie następuje przez przejęcie spółki Doctor Brew S.A. i przeniesienie jej majątku na MPWiW, a w odniesieniu do Przyjaznego Państwa - w drodze emisji akcji przez MPWiW skierowanej do jej akcjonariuszy w zamian za 100% akcji Przyjaznego Państwa. Połączenie oraz wniesienie akcji Przyjaznego Państwa zostanie zgłoszone do zarejestrowania w KRS po zakończeniu procesu zawierania umów z akcjonariuszami Przyjaznego Państwa. Sfinalizowanie procesu łączenia jest jednocześnie kamieniem milowym, wieńczącym budowę docelowej struktury holdingu przed planowaną organizacją oferty publicznej (IPO) oraz wprowadzeniem akcji Manufaktury Piwa Wódki i Wina do obrotu na rynku NewConnect. W 2022 roku, zgodnie z planem, przejęta do grupy będzie jeszcze spółka Browar w Niechanowie sp. z o.o.

- Tworzymy jedyny w swoim rodzaju lifestylowy holding alkoholowy. Ścisła współpraca w ramach szerokiej grupy pozwala nam wykorzystywać synergie w zakresie produkcji, sprzedaży i marketingu. W efekcie Manufaktura Piwa Wina i Wódki osiągnie imponującą dynamikę wzrostu skonsolidowanych przychodów przy utrzymaniu bardzo wysokiego poziomu rentowności – podkreślił Janusz Palikot, Prezes MPWiW.

Decyzja o konsolidacji działalności MPWiW oraz Doctor Brew została podjęta jeszcze w 2020 roku. Konsolidacja operacyjna poprzez przeniesienie procesu produkcji piw Doctor Brew do zakładu Tenczynek i uzyskanie efektu synergii została już faktycznie zrealizowana. Z kolei Przyjazne Państwo jest spółką marketingową powołaną do tworzenia emocjonalnych produktów alkoholowych z dodatkiem suszu z konopi. Powstała w 2020 roku Spółka, już w styczniu 2021 roku wypuściła na rynek pierwsze piwo pod marką BUH, które okazało się sprzedażowym hitem. W 2021 roku do oferty dołączyły wódki i okowita BUH, które stanowią obecnie znaczący wolumen sprzedaży Przyjaznego Państwa. W promocję produktów zaangażowany jest nie tylko Janusz Palikot, ale też Kuba Wojewódzki.

W skład holdingu Manufaktury Piwa Wódki i Wina wchodzi obecnie bezpośrednio również m.in. Tenczynska Okovita, Tenczynek Dystrybucja, Tenczynek Świeże oraz pośrednio także Tenczynek Bezalkoholowe. Po zakończeniu procesu wniesienia akcji Przyjaznego Państwa dołączy pośrednio także BUH Destilery. Wszystkie spółki pracują na rzecz maksymalizacji i konsolidacji wyniku. Tworzą unikatowy łańcuch wartości uzupełniających się produktów, wspierany przez spójny system sprzedaży oraz marketingu.

O MPWiW:

Manufaktura Piwa Wódki i Wina S.A. została zawiązana 8 sierpnia 2016 roku. MPWiW jest spółką holdingową zajmującą produkcją oraz sprzedażą wysokogatunkowych wyrobów alkoholowych. Poszczególne spółki Grupy są elementami tworzonego spójnie łańcucha wartości, który pozwala na maksymalizację marż oraz tworzenie komplementarnych produktów. Poszczególne Spółki zajmują się tworzeniem marek oraz zlecaniem ich produkcji do zakładów produkcyjnych znajdujących się w Grupie oraz poza nią (zakłady zewnętrzne).

Oferta produktowa MPWiW obejmuje m.in. sprzedaż piw regionalnych i rzemieślniczych (Tenczynek, Doktor Brew, Piwo Świeże, Piwo Marakuja), kraftowych alkoholi wysokoprocentowych (Okowity, Whisky oraz destylaty), a także piwa i innych trunków produkowanych na bazie konopi (Piwo BUH, Okovita BUH, Wódka BUH). Grupa Kapitałowa zakłada koncentrację działań marketingowych na odwołaniu się do emocji odbiorców jej produktów. Przykładem realizacji tego kierunku działań jest projekt piwa BUH realizowany wspólnie ze spółką Przyjazne Państwo S.A., przy jednoczesnym zaangażowaniu marketingowym Jakuba Wojewódzkiego i Janusza Palikota.

Sprzedaż prowadzona jest przy wykorzystaniu trzech głównych kanałów dystrybucji: tradycyjny, online oraz sieć własną. W ramach kanału tradycyjnego oferta MPWiW dostępna jest m.in. w dużych sieciach handlowych: Żabka, Dino, C4, Aldi. Sprzedaż online prowadzona jest przez sklep internetowy www.browar-tenczynek.pl oraz w formie systemu rezerwacji i przedpłat (Beczki Palikota, Tokeny). Produkty są dostępne również w Sklepie Tenczynek zlokalizowanym na terenie Browaru oraz w rozbudowywanej własnej sieci sprzedaży - Sklepy Świeże.

Źródło: Spółka

udostępnij: