Funwisher z nową licencją. Smerfy złożą dzieciom życzenia wideo po polsku i angielsku | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
19 sty 2022, 13:48

Funwisher z nową licencją. Smerfy złożą dzieciom życzenia wideo po polsku i angielsku

Funwisher – cyfrowa platforma oferująca unikalne życzenia wideo od bohaterów znanych na całym świecie animacji oraz topowych gwiazd – nabyła prawa do korzystania z wizerunku Smerfów w swoich produkcjach. Już w drugim kwartale 2022 w ofercie spółki ma pojawić się film urodzinowy z możliwością personalizacji. Licencja obejmuje Polskę i Wielką Brytanię. Funwisher prowadzi obecnie emisję crowdfundingową, dzięki której zamierza m.in. sukcesywnie rozbudowywać portfolio o kolejne postacie.

Nabycie praw do produkcji filmów ze Smerfami to kolejny krok w realizacji strategii spółki, zakładającej rozwój oferty dla najmłodszych widzów i ugruntowanie swojej pozycji na rynku wartym ok. 2 mld dolarów. W pierwszej kolejności powstanie film urodzinowy, a następnie film z życzeniami na Święta Bożego Narodzenia.

Smerfy są obecne w kulturze masowej od lat 60. ubiegłego wieku i są postaciami ponadczasowymi, o czym świadczy choćby bardzo ciepłe przyjęcie przez widzów nowego, pełnometrażowego filmu. Stawiamy na bohaterów nie tylko lubianych, ale rozpoznawanych na całym świecie, co jest istotne w kontekście dalszego poszerzania oferty o wersje językowe inne niż polska i angielska, planowanego w późniejszym etapie rozwoju Funwishera - powiedziała Magdalena Weremiuk, dyrektor ds. licencji i rozwoju biznesu Funwisher.

W listopadzie 2021 r. Funwisher wynegocjował licencję na prawa do tworzenia personalizowanych filmów z udziałem bohaterów popularnej animacji Miraculous: Biedronka i Czarny Kot.

Spółka planuje zakup kolejnych licencji i przygotowanie na ich podstawie filmów urodzinowych i świątecznych. Do portfolio postaci mają dołączyć kolejni znani bohaterowie . Plan na lata 2024-2026 zakłada dołączenie kolejnych bohaterów, m.in. ukochanych przez dzieci.

Trwająca emisja crowdfundingowa

W grudniu 2021 Funwisher rozpoczął emisję akcji w modelu crowdfundingu udziałowego. Spółka planuje pozyskać 2 100 000 zł, z czego 900 000 zł chce przeznaczyć na zakup nowych licencji i produkcję filmów urodzinowych oraz świątecznych. 200 000 zł mają kosztować prace nad ulepszeniem silnika platformy i dostosowaniem jej do potrzeb zagranicznych odbiorców. 1 mln zł spółka zamierza przeznaczyć na komercjalizację nowej oferty, co związane jest z działaniami budującymi rozpoznawalność marki i zasięg, pozyskiwaniem nowych klientów (lead generation) oraz rozwojem partnerstw i sieci sprzedaży B2B. Emisja trwa i jest promowana przez Crowdway.

Prognozy wzrostu

W 2022 roku Funwisher planuje osiągnąć przychody ze sprzedaży na poziomie blisko 2,9 mln zł i wyprodukować około 30 000 filmów dla 20 000-25 000 klientów. Rok później przychody mają wynieść już ponad 4,3 mln zł, spółka szacuje też wypracowanie zysku na poziomie ok. 654 000 zł. Około 48 000 filmów ma trafić do ok. 30 000-40 000 zamawiających. Prognozy na lata 2022-2023 wynikają z poszerzenia oferty personalizowanych filmów dla dzieci oraz wejścia na rynek brytyjski.

Rynek

W ostatnich latach zainteresowanie personalizowanymi prezentami znacznie wzrosło – coraz częściej decydujemy się na upominki, które będą w pełni dopasowane do obdarowywanej osoby. Według prognoz rynek personalizowanych prezentów ma osiągnąć globalną wartość na poziomie 38,7 mld dolarów do 2027 roku, przy CAGR (średni roczny wzrost) 5,83% (źródło). Szacuje się, że w latach 2021-2025 wzrost może być jeszcze bardziej imponujący i wynosić 7% rocznie do 2025 roku (źródło).

Wielkość globalnego rynku animacji oszacowano na 354,7 mld dolarów w 2020 roku (źródło). Rosnąca popularność i zwiększenie oglądalności bajek na całym świecie sprawiła, że globalny rynek filmów i seriali animowanych do 2030 roku szacowany jest na ponad 642,5 mld dolarów (źródło).

Według szacunków Funwisher, segment personalizowanych filmów wideo dla dzieci jest obecnie wart ok. 2 mld dolarów.

Fakty o Funwisher

Funwisher rozpoczął działalność w 2018 roku i szybko zyskał rozgłos. Z projektu, który łączy gwiazdy z ich fanami korzystają Kuba Wojewódzki, Czesław Mozil czy Borys Szyc. Pierwszym TOP bohaterem był jednak Robert Lewandowski, który należy też do grona udziałowców spółki. Gwiazdy Funwishera zebrały łącznie ponad 150 000 PLN na rzecz największych fundacji: WOŚP, PAH, Szlachetnej Paczki oraz fundacji Rak’n’Roll – Wygraj Życie. Na cel charytatywny przekazywana jest część kwoty z każdego zakupionego filmu, a o wsparciu konkretnej organizacji decydują sami klienci.

Personalizowane życzenia od gwiazd i ulubionych animowanych bohaterów można kupić za pośrednictwem platformy internetowej Funwisher, a także w innych serwisach internetowych. Spółka współpracuje m.in. z Allegro i Ceneo, sklepami z prezentami czy sklepami oferującymi bilety. Wraz z rozwojem oferty produktowej planuje uruchomienie współpracy ze sklepami zabawkowymi i księgarniami zarówno w sprzedaży cyfrowej, jak i stacjonarnie w dużych sieciach handlowych.

Funwisher tworzy doświadczony kilkunastoosobowy zespół profesjonalistów pod przewodnictwem znanego dziennikarza, a obecnie przedsiębiorcy z branży mediów Jarosława Kuźniara oraz Szymona Pawlicy, twórcy vintom. Grzegorz Miśta, COO spółki, posiada 15 letnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi projektami IT oraz projektowaniu produktów cyfrowych – od e-commerce (B2B, B2C) po serwisy informacyjne i transakcyjne dla banków i ubezpieczycieli.

Magdalena Weremiuk odpowiedzialna w spółce za licencje od 14 lat specjalizuje się w zakupie i udzielaniu licencji, rozwoju biznesu oraz strategicznym zarządzaniu sprzedażą w regionie CEE. Współpracowała m.in. z Hasbro czy Animaccord. W zespole Funwisher jako CCO pracuje także Rui Romano, specjalista postprodukcji filmowej, działający na rynku reklam telewizyjnych. Doskonale zna się na modelach 3D, animacji, renderowaniu, tworzeniu scenariuszy filmowych. Współpracował m.in. z markami Nissan, Sony, Samsung, Duracell, Staples czy Cheetos Chester.

O platformie Crowdway.pl:

Crowdway.pl to jedna z największych w Polsce internetowych platform crowdfundingu inwestycyjnego (crowdinvestingu). Na koncie ma informowanie o największych w Polsce zbiórkach realizowanych przez spółki szybkiego wzrostu i start-upy, o łącznej wartości ponad 86 mln zł, w tym ponad 40,3 mln zł w 2021 r. (kampanie zakończone). Crowdway.pl jest dwukrotnym laureatem konkursu Złote Spinacze w kategorii „PR finansowy i relacje inwestorskie”, w 2020 roku za emisje dla spółek Janusza Palikota, a w 2021 roku – za działania dla Kombinatu Konopnego. Operatorem platformy jest Crowdway sp. z o.o., która jest częścią Vortune Equity Group S.A. Vortune Equity Group udostępnia szeroki zakres form pozyskiwania kapitału w ramach crowdfundingu udziałowego, przez programy private equity, po instrumenty finansowe. 

Źródło: Spółka

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości