Render Cube z rekordowym rokiem w historii | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
14 lut 2022, 11:19

Render Cube z rekordowym rokiem w historii

Render Cube zanotował kolejny bardzo dobry rok za sprawą swojej bestsellerowej produkcji Medieval Dynasty, osiągając rekordowe wyniki na każdej kluczowej pozycji finansowej. Przychody wyniosły 13,4 mln zł, co oznacza wzrost o 80% w ujęciu r/r, EBITDA wzrosła do 10,9 mln zł, o 75% więcej r/r, a zysk netto wyniósł 9,9 mln zł z dynamiką wzrostu 69% r/r. Największy wpływ na wysokie wyniki spółki miała premiera pełnej wersji flagowej produkcji studia Medieval Dynasty 23 września 2021 r. W samym IV kwartale 2021 r. spółka wygenerowała 5 mln zł przychodów i 3,8 mln zł zysku netto. Na dzień 31.12.2021 r. Render Cube posiadał na koncie ponad 14 mln zł środków pieniężnych.

- Ubiegły rok był dla Render Cube niezwykle udany, zarówno wynikowo jak i operacyjnie. Do najważniejszych wydarzeń należy zaliczyć nie tylko debiut spółki na rynku NewConnect, ale również dołączenie Medieval Dynasty do usługi Xbox Game Pass For PC w czerwcu gdy była jeszcze w formule early access, a także późniejszą premierę pełnej wersji gry 23 września na wszystkich istotnych platformach PC: Steam, GOG, Epic czy Microsoft Store. Oceniamy ją pozytywnie zwłaszcza pod kątem zebranych ocen i utrzymania wysokiego poziomu +90% pozytywnych komentarzy, co ma bardzo duże znaczenie w przypadku gier typu long-seller, do grona których patrząc na nasze rekordowe wyniki, Medieval Dynasty zdecydowanie należy – komentuje Damian Szymański, prezes zarządu Render Cube.

Tytuł utrzymuje wysoką popularność, co jest widoczne m.in. po notowanych peakach graczy na Steam, a dodatkowa zawartość regularnie dodawana do gry stabilizuje sprzedaż. Dalszy rozwój produkcji to obecnie priorytet studia, a poza aktualizacjami w ramach oficjalnej roadmapy, deweloperzy koncentrują się również na poszerzeniu dostępnych platform o wersje konsolowe czy zyskujące skokowo na popularności gogle VR - Tegoroczna premiera na konsolach będzie stanowić kolejny milowy krok w historii IP Medieval Dynasty, które zdecydowaliśmy się odkupić od wydawcy w 2021 roku, co potwierdza nasze długoterminowe plany rozwoju gry i jej konsekwentnie prowadzoną monetyzację, na czym skorzystają gracze i inwestorzy – dodaje Damian Szymański.

Medieval Dynasty to gra, która po 12-miesięcznej obecności w formule early access, 23 września 2021 r. osiągnęła status pełnej wersji, dostępnej w czterech zróżnicowanych pod względem dodatkowej zawartości edycjach. Zebrana przez tytuł ilość komentarzy na platformie Steam wynosi około 24 tys. i utrzymuje wysoki, 90% poziom ocen pozytywnych. Sprzedaż gry na dzień 21 grudnia 2021 r. wyniosła 865 tys. egzemplarzy, a wishlista w postaci graczy oczekujących na zakup, przekracza 1,1 mln zapisów.

Studio pracuje nad portem gry na konsole, której premiera odbędzie się jeszcze w tym roku. W przygotowaniu jest również wersja na gogle VR w ramach umowy ze spółką Spectral Games. Do końca I kwartału Render Cube dokona również weryfikacji potencjalnego wdrożenia do gry Medieval Dynasty trybu co-op, najczęściej zgłaszanego przez społeczność trybu rozgrywki.

- Przychody spółki w 2021 roku wyniosły 13,4 mln zł i wzrosły w ujęciu rok do roku o 80%, za co w całości odpowiadała bardzo dobra sprzedaż Medieval Dynasty. Wysoka rentowność pozwoliła spółce uzyskać w perspektywie roku wynik 10,9 mln zł EBITDA, wzrost o 75% r/r oraz zysk netto na poziomie 9,9 mln zł, o 69% więcej niż w analogicznym okresie roku 2020. Spółka notuje pozytywny cash flow, posiada ponad 14 mln zł środków pieniężnych i komfortową sytuację finansową, pozwalającą na dalszy dynamiczny rozwój studia. Aktywnie prowadzimy rekrutacje nowych talentów i poszerzamy siedzibę o dodatkowe około 220 m2, czego efektem będzie m.in. stworzenie profesjonalnego studia dźwięku, a także możliwość wykorzystania w pełni potencjału sprzętu do motion capture, zakupionego w 2021 roku, którego pierwsze zastosowanie można zobaczyć przełączając się w grze na widok z trzeciej osoby, dzięki wprowadzonej w grudniu aktualizacji tytułu o tryb TPP. Nieustannie jesteśmy w kontakcie ze społecznością Medieval Dynasty, która na samej platformie Steam przekracza już 200 tys. graczy i mamy świadomość ich licznych próśb o dodanie do rozgrywki trybu co-op. Weryfikujemy obecnie na ile skomplikowany będzie to proces, ponieważ gra była projektowana wyłącznie z myślą o single-player, a najważniejsze jest dla nas aby każda nowa mechanika czy tryb gry odznaczał się wysoką jakością. Do końca I kwartału podejmiemy decyzję czy tryb co-op stanowić będzie element Medieval Dynasty – dodaje Damian Szymański.

Render Cube przeprowadził w ubiegłym roku dwie oferty publiczne akcji, w których cena emisyjna została ustalona na takim samym poziomie i wyniosła 150,00 zł. Z emisji nowych akcji spółka pozyskała na rozwój około 9,7 mln zł, a łączna wartość obu ofert publicznych akcji wyniosła 16,8 mln zł. Do akcjonariatu w pierwszej ofercie publicznej dołączyły głównie polskie fundusze inwestycyjne, a w drugiej ofercie prezentowanej na CrowdConnect.pl, inwestorzy indywidualni. W obu ofertach publicznych Render Cube, firmą inwestycyjną świadczącą usługę oferowania akcji był Dom Maklerski INC S.A. Do grona notowanych na giełdzie spółek, Render Cube dołączył 22 grudnia, jako największy spośród 32 debiutów na rynku NewConnect w 2021 roku.

O Render Cube:

Render Cube S.A. to łódzkie studio deweloperskie założone w 2012 r., zatrudniające obecnie 19 osób. W początkowym okresie działalności skupiało się na prowadzeniu prac outsourcingowych, zlecanych głównie przez innych producentów gier, co zaowocowało współpracą z m.in. CD Projekt, Techland czy Platige Image. W ostatnich latach Spółka skupia się na produkcji własnych gier, wydawanych na platformach PC. Największym tytułem studia jest Medieval Dynasty, unikatowa produkcja, łącząca w sobie najlepsze cechy z tak popularnych gatunków jak survivale, symulatory, buildery, RPG i strategie.

Źródło: Spółka, #RND

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości