Przejdź do treści

udostępnij:

11 bit studios nabył 40 proc. udziałów w Fool’s Theory

Giełdowa spółka widzi przestrzeń do tworzenia, we współpracy z Fool’s Theory, rozbudowanych gier z gatunku RPG na bazie posiadanych IP.

11 bit studios S.A. podpisało umowę nabycia 40 proc. udziałów w Fool’s Theory od Jakuba Rokosza i Krzysztofa Mąki – dotychczasowych, jedynych właścicieli tego podmiotu. Giełdowa spółka zapłaci za nabywane aktywa gotówką, w dwóch transzach. Pierwsza, w kwocie prawie 2,62 mln PLN, zostanie uregulowana w ciągu 10 dni roboczych od podpisania umowy. Druga zostanie zapłacona dopiero po siedmiu miesiącach po premierze rynkowej gry „Vitriol”. Fool’s Theory jest producentem tej gry a 11 bit studios S.A. jej wydawcą. Wartość drugiej transzy płatności będzie mieściła się w przedziale 1,57-3,67 mln PLN. O ostatecznej kwocie zdecydują przychody ze sprzedaży „Vitriola” oraz recenzje, jakie zbierze tytuł w systemie Steam Reviews w ciągu sześciu miesięcy od premiery.


- 11 bit studios S.A. historycznie zawsze stawiało na rozwój organiczny a nasze dotychczasowe wyniki finansowe i to, w jakim miejscu obecnie jesteśmy jako studio deweloperskie dowodzą, że była to słuszna strategia. Niemniej, jesteśmy już na tyle dojrzałą organizacją, że możemy dodatkowo przyspieszyć nasz rozwój łącząc siły z innymi podmiotami – tłumaczy transakcję Przemysław Marszał, Prezes Zarządu 11 bit studios S.A.

Jakub Rokosz, który stoi na czele Fool’s Theory podkreśla istotny fundament, dla którego bielska spółka zdecydowała się na związek kapitałowy z 11 bit studios S.A. - Przede wszystkim, to co uderzyło mnie na początku, kiedy się poznaliśmy, to nasze bardzo podobne podejście do pracy. Wyznajemy podobną filozofię tworzenia i wartości, którymi kierujemy się w kreacji gier. Nasza specjalizacja i doświadczenie to gry narracyjne, w których historia niesie ze sobą głębsze przesłanie. To się doskonale łączy z 11 bitową filozofią meaningful games - twierdzi Rokosz.- Uzupełniając słowa Kuby, powiem, że nawet mentalność, czy specyfika zespołów jest w obu ekipach bardzo podobna. Nadajemy na tych samych falach. Natomiast w połączeniu, w efekcie synergii, chodzi też o obustronne uzupełnienie możliwości - stwierdza Marszał. Zwraca uwagę, że Fool’s Theory to zespół, który ma wspaniałe doświadczenie w tworzeniu gier RPG. - My tego nie mamy, ale mamy za to prężną machinę marketingowo-wydawniczą. To doskonałe uzupełnienie dla projektu “Vitriol”. Natomiast długoterminowo wyobrażam sobie, jak można połączyć wiedzę o tworzeniu rozbudowanych RPG-ów z oryginalnymi IP 11 bit studios - uzupełnia przedstawiciel giełdowej firmy.


Fool’s Theory pochodzi z Bielska -Białej. Spółka działa od 2018 roku i zatrudnia obecnie ok. 60 osób. Studio w przeszłości brało m.in. udział w produkcji takich gier jak „Baldur’s Gate” czy ostatnio „Outriders”. Ma na koncie również, pozytywnie przyjętą przez rynek własną produkcję – grę „Seven”. Współpraca operacyjna 11 bit studios S.A. i Fool’s Theory trwa już od ponad dwóch lat. Giełdowa spółka jest, jak wspomniano wcześniej, wydawcą gry „Vitriol” (nazwa robocza) tworzonej przez bielską firmę. Strony na razie ujawniły jedynie, że „Vitriol” będzie grą z gatunku RPG oraz, że jego budżet produkcyjny jest większy niż „Frostpunka”, który kosztował ok. 10 mln PLN (bez kosztów marketingu). - Żeby objąć wzrokiem całość inwestycji naszej inwestycji w utalentowany zespół Fool’s Theory, należy pamiętać, że 11 bit studios S.A., oprócz nabycia części udziałów Fool’s Theory, jako wydawca inwestuje w produkcję gry “Vitriol” ponad 17 mln PLN - podsumowuje Marszał.

O Spółce:
11 bit studios S.A. działa na rynku gier od 2010 roku. Jest producentem multiplatformowych gier komputerowych. Spółka ma na koncie takie tytuły jak: „Anomaly”, „This War of Mine” i „Frostpunk”, który zadebiutował w kwietniu 2018 roku. 11 bit studios S.A. prowadzi też program wydawniczy 11 bit publishing, w ramach którego, w maju 2018 roku wydała grę „Moonlighter” a jesienią 2019 roku grę „Children of Morta”. W 2020 roku Spółka miała 87,1 mln PLN przychodów ze sprzedaży i 37,4 mln PLN zysku netto.

 

Źródło: Spółka, #11B

Zobacz także: 11 bit studios SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: