Creepy Jar: Premiera dodatku Spirits of Amazonia 3 na PC już 29 marca 2022 r.
Twórcy gry Green Hell, zaawansowanego symulatora przetrwania w dżungli amazońskiej, która sprzedała się już w ponad 3 mln egzemplarzy, zapowiedzieli premierę Spirits of Amazonia 3. Ostatni z serii i największy pod względem nowej zawartości dodatek do podstawowej wersji Green Hell będzie dostępny dla graczy na PC już 29 marca 2022 r.
Seria Spirits of Amazonia składa się z trzech bezpłatnych dodatków. Pierwsze dwie części cyklu zostały udostępnione graczom na PC w pierwszej połowie 2021 r. Spirits of Amazonia 1 odsłania kulisy pierwszego spotkania głównego bohatera – antropologa Jake’a Higginsa – z plemieniem zamieszkującym dżunglę amazońską. Spirits of Amazonia 2 pozwala zagłębić się w nowe wątki fabularne oraz eksplorować kolejne lokalizacje. Ostatnia część cyklu to kontynuacja przygody Jake’a w Amazonii, dzięki której będzie można lepiej zrozumieć jego historię. Spirits of Amazonia 3 to nie tylko całkowicie nowy fragment mapy z wieloma lokalizacjami do odkrycia oraz nowe mechaniki gry, ale również m.in. możliwość sprawdzenia się na trzech rytualnych arenach oraz spotkanie nowego plemienia Habukku.
– Spirits of Amazonia 3 zamyka cykl najbardziej rozbudowanych dodatków do Green Hell. Od premiery w formule early access tytuł jest regularnie wspierany aktualizacjami zawierającymi ulepszenia, nowy kontent i nowe wątki fabularne, które wyraźnie rozszerzają zawartość gry i zapewniają graczom kolejne godziny rozrywki. Do tej pory Green Hell doczekał się kilkudziesięciu aktualizacji, w tym kilkunastu dużych dodatków, takich jak tryb kooperacji czy Spirits of Amazonia 1 i 2 na PC, które znacząco wpłynęły na rozwój tytułu i poziom sprzedaży. Nieustająco słuchamy naszej społeczności skupionej wokół gry, dzięki czemu update’y spotykają się z bardzo pozytywną reakcją obecnych graczy, a tytuł wciąż przyciąga nowych zainteresowanych. Realizujemy model game as a service, którego rezultatem jest wieloletni cykl sprzedaży Green Hell, znajdujący odzwierciedlenie w wynikach finansowych spółki - mówi Krzysztof Kwiatek, prezes zarządu Creepy Jar S.A.
Creepy Jar planuje w tym roku jeszcze dwie duże aktualizacje Green Hell na PC. Pierwsza z nich, Building Update, znacząco rozwinie możliwości konstruowania i budowania bazy m.in. dzięki możliwości wycinania większych drzew oraz usuwania takich przeszkód jak kłody i pnie. Wprowadzone zostaną też nowe elementy: drzwi, mosty, domki na drzewie i wiele innych. Z kolei Animal Husbandry umożliwi graczom hodowlę zwierząt, aby mogli pozyskać niezbędne do przeżycia w dziczy surowce.
Aktualnie dodatki Spirits of Amazonia 1 i 2 są dostępne dla graczy PC. Studio kontynuuje prace nad ich udostępnieniem na konsole PlayStation 4 i Xbox One.
Pod koniec stycznia sprzedaż brutto Green Hell na kluczowych platformach (PC/Steam, PlayStation 4 i Xbox One) przekroczyła 3 miliony egzemplarzy. Dzięki wysokiej sprzedaży Creepy Jar zakończył 2021 rok z rekordowo wysokim poziomem przychodów ze sprzedaży 46,0 mln zł oraz 29,0 mln zł zysku netto. Zarząd spółki poinformował również o intencji wypłaty dywidendy w wysokości ok. 50% zysku netto za rok 2021. W ciągu roku stan środków pieniężnych i innych aktywów pieniężnych wzrósł ponad dwukrotnie do poziomu 59,7 mln zł na koniec 2021 roku.
O spółce Creepy Jar:
Creepy Jar to developer gier, specjalizujący się w gatunku survival simulation/base building. Sukces Green Hell, pierwszej gry studia (ponad 3,0 mln sprzedanych egzemplarzy, 87% pozytywnych recenzji na Steam) sprawia, że Spółka jest jednym z kluczowych twórców tytułów z tego gatunku na świecie. Green Hell, najlepsza polska gra 2019 roku wg Digital Dragons, to zaawansowany symulator przetrwania w lasach deszczowych Amazonii. Produkcję cechuje wyjątkowy realizm i doskonałe dopracowanie szczegółów. Gra zadebiutowała w formule Early Access w sierpniu 2018 r., a premierę pełnej wersji miała rok później, we wrześniu 2019 r. Do tej pory Green Hell doczekał się wersji co-op odnoszącej ogromne sukcesy oraz dwóch części darmowego dodatku z serii Spirits of Amazonia. Produkcja Spółki jest dostępna na najważniejszych platformach – PC oraz na konsolach PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Switch.
Studio zostało założone w 2016 roku przez weteranów branży gamedev, zdobywających doświadczenie przy największych i najważniejszych polskich produkcjach. Strategia i filozofia spółki zakładają tworzenie gier z tzw. długim ogonem sprzedażowym. Creepy Jar nieustannie rozwija swój pierwszy projekt Green Hell oraz prowadzi ekspansję na kolejne platformy. Aktualnie studio pracuje nad drugim projektem o roboczej nazwie Chimera, łączącym w sobie cechy zaawansowanego symulatora rozwoju bazy z elementami survivalu, osadzonego w świecie science-fiction.
Spółka od 2018 roku była notowana na giełdzie NewConnect, a w kwietniu 2021 roku przeszła na główny parkiet GPW.
Źródło: Spółka, #CRJ
