Dino planuje w '22 nakłady inwestycyjne na poziomie ok. 1,5 mld zł (opis)
Grupa Dino planuje w tym roku zwiększyć nakłady inwestycyjne do 1,5 mld zł z 1,35 mld zł w 2021 roku - poinformowała spółka w raporcie. Dino chce utrzymać w tym roku wysoką dynamikę wzrostu przychodów i podobną jak w poprzednich latach dynamikę wzrostu LFL.
Jak napisał w liście do akcjonariuszy Michał Krauze, członek zarządu Dino Polska, spółka chce w tym roku przeznaczyć środki na otwarcie większej liczby sklepów niż w minionym roku. Równolegle będzie rozwijać sieć centrów dystrybucyjnych.
"Po otwarciu dwóch nowych centrów w 2021 r., w tym roku budujemy kolejne. Większe nakłady niż w poprzednich latach przeznaczymy na rozwój mocy produkcyjnych zakładu mięsnego Agro Rydzyna (...)" - napisał członek zarządu.
Krauze poinformował, że wśród priorytetów na ten rok jest zapewnienie wysokiej dostępności towarów w możliwie najlepszych cenach.
"W połączeniu ze stabilną kondycją konsumentów, którą obserwujemy w pierwszych miesiącach roku, powinno to pozwolić nam utrzymać wysoką dynamikę wzrostu przychodów w całym roku i podobną jak w minionych latach dynamikę wzrostu LFL" - napisał Krauze.
"Z kolei szybki wzrost skali działalności powinien być dla naszego biznesu czynnikiem sprzyjającym w neutralizowaniu obserwowanej od drugiego półrocza 2021 r. presji inflacyjnej na koszty działalności" - dodał członek zarządu.
W 2021 roku grupa otworzyła 343 nowe markety Dino, o 35 proc. więcej niż rok wcześniej. Na koniec roku sieć liczyła 1.815 sklepów.
(PAP Biznes), #DNP
pel/ osz/
