Przejdź do treści

udostępnij:

Program motywacyjny DataWalk

Perspektywy rozwoju rodem ze spółek high-tech w USA, kultura pracy w systemie merytokracji, innowacyjna polityka wynagrodzeń oraz pozyskiwanie tylko najlepszych talentów w swojej kategorii to sposób DataWalk na budowanie wydajnej organizacji wspierającej dynamiczny proces go-to-market. Układankę tę wzmacnia program motywacyjny ściśle związany z przejęciem spółki (exit).

Success fee dla zespołu od przyszłej sprzedaży firmy – tak w skrócie można nazwać unikalny na rynku publicznym program motywacyjny DataWalk. Wspólny cel zespołu oparty na bazie swego rodzaju „certyfikatach”, tzw. RSU (Restricted Stock Units – akcje fantomowe) będących standardem w spółkach technologicznych, który uzależnia ewentualne profity uczestników programu motywacyjnego od przyszłego, potencjalnego zdarzenia. Integruje to interesy akcjonariuszy z interesami zespołu, gdyż brak exitu (akwizycji całej spółki) oznacza brak wypłaty RSU.

Według opublikowanego dzisiaj przez spółkę raportu bieżącego uruchomiony został program motywacyjny przyjęty przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie Akcjonariuszy w dniu 30 czerwca 2020 roku, który zakłada pulę 1,12 mln jednostek RSU, stanowiących około 25% aktualnej liczby akcji DataWalk. W pierwszej transzy spółka wypuściła prawie 800 tysięcy RSU, które albo już zostały przyznane, albo będą częścią programu motywacyjnego do 2025 roku dla amerykańskich i zagranicznych członków zespołu, dla których w głównej mierze program był dedykowany.

„Wieloletnie programy motywacyjne stanowiące około 25% sumy bieżącej ilości akcji, są standardem w Krzemowej Dolinie i USA, gdzie konkurujemy o utalentowanych ludzi z globalnymi gigantami, czego przykładem są miliardy USD w akcjach przyznane pracownikom naszego konkurenta, firmy Palantir1” - wskazuje Łukasz Socha, członek zarządu i CFO DataWalk. – „Jednocześnie warto zauważyć, że program nie jest dodatkowym bonusem dla kilku managerów, lecz jest kierowany głównie na utrzymanie i rozbudowę zespołu o kilkudziesięciu światowej klasy specjalistów w najgorętszym sektorze IT świata, jakim jest analityka”.

Wraz z nowymi argumentami w postaci RSU pozwalającymi spółce utrzymać i motywować obecny zespół, DataWalk może również konkurować o talenty na rynkach zagranicznych, mimo skromnych zasobów finansowych.

„Rynek analityki danych i sztucznej inteligencji to w najbliższych latach motor całego rynku enterprise software, a w tych obszarach technologie grafowe rozwijają się najszybciej. Wielokrotnie sygnalizowaliśmy, że wraz z materializującym się sukcesem biznesowym, będą nasilać się propozycje przejęcia DataWalk, ze względu na wartość jaką światowej klasy produkt COTS ma na rynku globalnym dla synergizujących z analityką sieci powiązań międzynarodowych graczy” – komentuje Paweł Wieczyński, prezes zarządu DataWalk.

O spółce DataWalk:

DataWalk S.A. to polska spółka notowana na GPW, która na bazie własnej technologii zbudowała produkt – grafową platformę analityczną (ang. graph analytics software platform) – rozwiązujący globalne problemy w obszarze bezpieczeństwa. Platforma DataWalk łączy miliardy obiektów z wielu źródeł, znajdując zastosowanie w zakresie analityki śledczej w sektorze publicznym i finansowym m.in. w walce z przestępczością (amerykańskie agencje), zapewnieniu bezpieczeństwa międzynarodowego (ONZ), przy identyfikacji nadużyć i nieprawidłowości (administracja centralna, duże koncerny, instytucje finansowe, w tym banki i ubezpieczyciele) czy przeciwdziałaniu praniu brudnych pieniędzy (regulatorzy i instytucje finansowe). DataWalk z powodzeniem konkuruje z Harris i2 (do niedawna IBM i2) oraz amerykańską firmą Palantir, uczestnicząc w największym kontrakcie IT w historii Polski, wartym $500 milionów projekcie modernizacji analitycznej Departamentu Sprawiedliwości w USA.

Źródło: Spółka, #DAT

Zobacz także: DataWalk SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

udostępnij: