Sprzedaż danych w Cloud Technologies z kolejnym wzrostem. W lutym wzrosła o 52% r/r
O ponad połowę wzrosła sprzedaż danych do kluczowych klientów w lutym br., podała notowana na NewConnect spółka Cloud Technologies, która koncentruje się na monetyzacji cyfrowych informacji o zachowaniu użytkowników internetu. Wskaźnik szacunkowej miesięcznej dynamiki sprzedaży danych sięgnął 52% r/r.
- Obserwujemy stabilny wzrost sprzedaży danych, który od początku roku przekracza poziom 50% r/r. Widzimy, że strategia, którą obraliśmy i konsekwentnie realizujemy, przynosi oczekiwane efekty, czyli systematyczny wzrost miesięcznych przychodów w ramach naszego kluczowego segmentu. Sprzedaż danych jest działalnością globalną i skalowalną, jest motorem rozwoju Cloud Technologies, a - co istotne dla rozwoju biznesu - przychody generujemy przede wszystkim w USD, podczas gdy koszty ponosimy w naszej rodzimej walucie. Konsekwentnie rosnąca dynamika sprzedaży pozwala nam z optymizmem myśleć o rozwoju spółki w kolejnych miesiącach - komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
Nadrzędnym celem Cloud Technologies w najbliższych latach jest budowa wartości spółki dla akcjonariuszy. Aby zrealizować ten cel, zarząd przyjął strategię na lata 2021 - 2023, której najważniejszym elementem jest szybkie zwiększenie sprzedaży danych poprzez m.in. dalszą globalizację sprzedaży, międzynarodowe akwizycje oraz rozwój technologiczny autorskiej platformy DMP.
Notowana na NewConnect spółka Cloud Technologies ze względu na konsekwentny rozwój biznesu oraz roczny wzrost wartości spółki o ponad 100 procent została wyróżniona tytułem Spółki Roku 2021 przez organizatorów gali “Byki i Niedźwiedzie 2021”.
- Mamy kompetencje i zasoby, by w niedalekiej przyszłości stać się wiodącym dostawcą na globalnym rynku danych. Pierwsze, pozytywne efekty realizacji strategii widzimy już w naszych wynikach finansowych, w których po transformacji biznesu głównym źródłem przychodów została właśnie sprzedaż danych – dodaje Piotr Soleniec, dyrektor finansowy i członek zarządu Cloud Technologies.
Model biznesowy Cloud Technologies polega na monetyzacji cyfrowych informacji dotyczących użytkowników Internetu. Proces monetyzacji danych składa się z trzech elementów. Pierwszym z nich jest zbieranie danych z urządzeń mobilnych i komputerów. Pozyskane dane są następnie przetwarzane za pomocą autorskiej technologii DMP. Ostatnim etapem jest sprzedaż przetworzonych danych na rynku reklamy online. Sprzedawane dane przez spółkę, dotyczące użytkowników Internetu, znajdują wykorzystanie w precyzyjnym targetowaniu reklam internetowych.
Cloud Technologies ma za sobą również rekordowy kwartał. 15 lutego br. Spółka opublikowała raport okresowy za IV kwartał 2021 roku. EBITDA w 2021 roku wyniosła 17,5 mln zł, blisko trzykrotnie więcej niż w roku 2020. Zysk netto wzrósł do 8,7 mln zł, czyli o 8,1 mln zł r/r. Przychody osiągnęły poziom 55 mln zł, gdzie za 45% wyniku, o 19 p.p. więcej niż przed rokiem, odpowiadała sprzedaż danych, cechująca się najwyższą marżowością i mająca największy wpływ na dynamiczny rozwój spółki. W samym IV kwartale sprzedaż danych wzrosła o 43% r/r i 27% kw/kw, a sprzedaż na poziomie 8,2 mln zł była rekordowa w całej historii grupy.
O spółce Cloud Technologies:
Cloud Technologies to warszawska spółka z segmentu nowych technologii. Firma została założona przez Piotra Prajsnara w 2011 roku, a na giełdzie zadebiutowała w tym samym dniu co Facebook – 18 maja 2012 roku, zasilając grono spółek notowanych na rynku NewConnect. Prowadzi działalność w segmencie DataTech specjalizując się w Big Data marketingu i monetyzacji danych z internetu. Jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek technologicznych w Europie, była wyróżniona w rankingach Deloitte Technology Fast 50 CE 2017, Deloitte Technology Fast 500 EMEA 2017 oraz FT 1000 2018, prestiżowego rankingu najszybciej rozwijających się spółek europejskich według Financial Times.
Cloud Technologies stworzyło jedną z największych na świecie hurtowni danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz autorską technologię do integracji i zarządzania danymi czyli Data Management Platform (DMP). Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych w Sieci oraz rozbudowywanie rozwiązań klasy Business Intelligence w firmach (Data enrichment). Precyzyjne targetowanie odbiorców przekłada się nawet na kilkukrotny wzrost efektywności prowadzonych kampanii marketingowych.
Źródło: Spółka, #CLD